Jak zamocować markizę?

21. Data: 2015-03-24 21:44:34

Temat: Re: Jak zamocować markizę?
Od: Frez <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-03-23 o 23:01, masti pisze:

> ale może zrobiony jest wieniec jak tu
> <http://4.bp.blogspot.com/-hz3hnBwE51k/TeoXRifB8SI/A
AAAAAAADbc/qxGMW3Xmyow/s1600/embed.php-10.jpg>

> i wtedy można słonia powiesić :)
Celowo zapodałem problem, bo wieńca niema:-{

22. Data: 2015-03-24 21:48:14

Od: Frez <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> No to spokojnie. Kilkanaście centymetrów, to tylko w mojej ułomnej pamięci.
> A tu jest ze dwa cale w najcieńczym miejscu. Potem szybko grubieje, bo
> kanał ma fi ledwie 15 centymetrów. Markizy się utrzymają, a jeszcze panią
> hrabinę i księcia pana można obok powiesić.

Hmmm udało mi się zrobić odkrywkę, i przegrody wewnętrzne w najcieńszym
miejscu mają ze 2 cm.Skrajna jest grubsza, ale hgw ile.Spróbuje zrobić
odwiert rozpoznawczy, ale cudów się nie spodziewam.

23. Data: 2015-03-24 21:50:36

Od: Frez <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-03-23 o 22:08, Ikselka pisze:

> I strzelić sobie w stopę "pięknym" mostkiem termicznym na zimę :-}
> E, tam.Bez sensu.Mam gdzieś mostek- z tym sobie poradzę. Pomyślałem o otworach np
fi 50mm
i wciśniecie do wnętrza kanału w okolice docelowych otworów betonu ile
wlezie.Wówczas napór na ściankę ładnie by się rozłożył...

24. Data: 2015-03-24 21:51:47

Od: Frez <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-03-23 o 23:14, Ikselka pisze:

> ...pod warunkiem, że się nie uszkodzi zbrojenia przy wierceniu - uszkodzony
> wieniec to poważna sprawa.

Bez przesady. Budynek nie stoi na terenie sejsmicznie czynnym, więc
uwalenie 1 pręta na 3-4 niewiele by zmieniło.

25. Data: 2015-03-24 21:53:41

Od: Frez <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-03-23 o 22:54, Ikselka pisze:

> Dlatego trzeba ROZŁOŻYĆ obciążenie na większy odcinek ścianki. Hint -
> element dłuższy przymocowany w wielu punktach do ścianki - pośredniczący
> między mocowaniem markizy a ścianką.

No qrna ile by taka belka musiała mieć grubości??? Noo, chyba,że płyta
stalowa grubości 1,5cm z wspawanymi prostopadle śrubami

26. Data: 2015-03-24 22:02:34

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 24 Mar 2015 21:53:41 +0100, Frez napisał(a):

> No qrna ile by taka belka musiała mieć grubości??? Noo, chyba,że płyta
> stalowa grubości 1,5cm z wspawanymi prostopadle śrubami

Wystarczy dwu-teo-wnik albo i jedno teo :-)
Choć nie wiem, czy na pewno myślimy o tym samym sposobie mocowania, a
narysować tu niedasie. Masz jakieś zdjęcie miejsca montażu? Bo tak to
pływam raczej. A pomysły często mam ciekawe, w każdym razie u nas w domu
wile rozwiązań jest mojego autorstwa, bo od zawsze lubię takie łamigłówki
:-)
--

Ikselka
pewni siebie.

27. Data: 2015-03-24 22:04:39

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Wystarczy dwu-teo-wnik albo i jedno teo :-)

zakładasz, że jest jak go wsunąć do wnętrza otworu. A jak zlane to już
niespecjalnie

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

28. Data: 2015-03-24 22:29:39

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 24 Mar 2015 21:51:47 +0100, Frez napisał(a):

> Bez przesady. Budynek nie stoi na terenie sejsmicznie czynnym, więc
> uwalenie 1 pręta na 3-4 niewiele by zmieniło.

A to zależy, w jakim miejscu - gdyby uszkodzenie wypadło nad otworem
okiennym czy drzwiowym i równocześnie przerwany byłby akurat jeden z dwóch
DOLNYCH prętów, a nie byłoby osobnego nadproża (oprócz wieńca),
jednocześnie zaś nad otworem byłaby pełna ściana (czyli silne działanie na
ścinanie chyba też?), no to...
http://www.inzynierbudownictwa.pl/images/magda/ib_01
_13/przed5.JPG
albo (rys.b):
http://www.home-u.pl/wp-content/uploads/2013/09/zary
sowanie-nadpro%C5%BCy.jpg
Ale to moje obawy ogólne tylko, bo przecież nie wiem, jak tam jest u
Ciebie.

--

Ikselka
pewni siebie.

29. Data: 2015-03-24 22:32:24

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Frez pisze:

AAAAAAADbc/qxGMW3Xmyow/s1600/embed.php-10.jpg>

> Celowo zapodałem problem, bo wieńca niema:-{

To się chwali. Dominują tu problemy zupełnie przypadkowe, poruszane
całkiem bezwiednie. Nie żeby taki problem zapodany celowo był od
razu w czymś lepszy, ale zawszeć to jakieś urozmaicenie.

Istnienie poprzecznych kanałów ja bym traktował jako okoliczność
sprzyjającą, a nie utrudnienie montażu zamocowania. Prosta śruba,
choćby nie wiem jak długa i jak rozporowa, to zasze jakaś niepewność.
Wyrwie się, albo się nie wyrwie. A jak w takim kanale utkwi jakiś
element poprzeczny, to nie ma możliwości by dało się go wyjąć bez
wyrwania kawału muru. Nawet nie trzeba robić specjalnego przegubu,
o którym wspomniałem wcześniej. Można sobie przygotować kawałek
płaskownika z nagwintowanym otworem na śrubę i dwoma otworkami
pomocniczymi. O, coś takiego:

+------------------------------+
| * |
| O |
| * |
+------------------------------+

W środku jest ten nagwintowany otwór, a gwiazdki, to pomocnicze
dziurki, przez które przetkniemy wte i nazad kawał sznurka. Otwór
w murze trzeba wyfrezować na tyle duży, by się toto dało wrazić
do dziury. A potem jak się przyciągnie za sznurek, to nam się ta
kotwa ustawi prostopadle we właściwy sposób. Wtedy my jej wkręcamy
pręt z gwintem i już mamy zamocówkę-niewyciągajkę. Przed ostatecznm
dokręceniem śruby z zewnątrz trzeba tam jeszcze wpsiukać gładkiej
i mocnej zaprawy cementowej, żeby siły się dobrze rozłożyły.

Jarek

--
Wyrosła rzepka jędrna i krzepka,
Schrupać by rzepkę z kawałkiem chlebaka!

30. Data: 2015-03-24 22:39:09

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Frez pisze:

> Hmmm udało mi się zrobić odkrywkę, i przegrody wewnętrzne w najcieńszym
> miejscu mają ze 2 cm.Skrajna jest grubsza, ale hgw ile.Spróbuje zrobić
> odwiert rozpoznawczy, ale cudów się nie spodziewam.

Jak głęboki ma być ten odwiert rozpoznawszy? Ja bym nie wpadł na to,
by wiercić głębiej niż do pierwszego kanału. Zresztą te płyty żerańskie
mają jakąś dokumentację techniczną, z której da się wymiary odczytać.
Ze swoich doświadczeń pamiętam, że to jest jakiś sakramencko mocny beton.
Ale tu już bym na żadną dokumentację nie liczył -- jak kierownik zmiany
w fabryce domów akurat się budował i potrzebował cementu, to wytrzymałość
tworzywa może być mniejsza.

--
Jarek

Oprawy do garazu - akryl, czy poliweglan ?
Pokój przedszkolaków - potrzebne inspiracje
Jak poprawić akustykę?
Czosne co zrobić
Pompa głębinowa