Jak zamocować markizę?

1. Data: 2015-03-22 16:49:11

Temat: Jak zamocować markizę?
Od: Frez <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Wypada mi przykręcić do boku płyty żerańskiej (kanałowej)tworzącej
strop. Śruby/kotwy byłyby mocowane prostopadle do kanału, o tak:
---|O O O O O|
Boję sie,że cienka ścianka się do tego nie nadaje.W górnej części i
dolnej są pręty zbrojeniowe.
Markiza miałaby szerokość około 4m i wysięg ok.2,5m.To spore ramię.
Przykręcać bez obaw?
Czym i jak zakotwić?

2. Data: 2015-03-23 20:04:19

Temat: Re: Jak zamocować markizę?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 22 Mar 2015 16:49:11 +0100, Frez napisał(a):

> Śruby/kotwy byłyby mocowane prostopadle do kanału, o tak:
> ---|O O O O O|

Tiaaaaa, nie ma to jak rysunek techniczny 3333333333333333333-]
--

Ikselka
pewni siebie.

3. Data: 2015-03-23 20:06:29

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Tiaaaaa, nie ma to jak rysunek techniczny 3333333333333333333-]

wystarczający

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

4. Data: 2015-03-23 20:22:50

Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 22.03.2015 um 16:49 schrieb Frez:
> [...]
> dolnej są pręty zbrojeniowe.
> Markiza miałaby szerokość około 4m i wysięg ok.2,5m.To spore ramię.

Ultymatywne rozwiązanie: przewiercić ścianę i z drugiej strony dodać
płyty stalowe ;-).

Waldek

5. Data: 2015-03-23 22:03:53

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 23 Mar 2015 19:06:29 +0000 (UTC), masti napisał(a):

> wystarczający

Jak widać nie - po natłoku odpowiedzi :->

--

Ikselka
pewni siebie.

6. Data: 2015-03-23 22:08:51

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 23 Mar 2015 20:22:50 +0100, Waldemar napisał(a):

> Ultymatywne rozwiązanie: przewiercić ścianę i z drugiej strony dodać
> płyty stalowe ;-).

I strzelić sobie w stopę "pięknym" mostkiem termicznym na zimę :-}

PS. Jakby nie można było rozłożyć siły na więcej punktów - przykręcajac do
ścianki przy obu końcach markizy dwie pionowe dłuższe drewniane belki (czy
tam stalowe szyny), do których z kolei dopiero przykręcić zaczepy samej
markizy.
--

Ikselka
pewni siebie.

7. Data: 2015-03-23 22:19:15

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Waldemar napisał:

> Ultymatywne rozwiązanie: przewiercić ścianę i z drugiej strony dodać
> płyty stalowe ;-).

Z opisu sytuacji i z rysunku wynika, że śruby mają wystawać z zewnętrznej
strony ściany w tym miejscu, gdzie wewnątrz jest strop. Trzeba by więc
przewiercić na wylot cały budynek. Bardzo ultymatywne rozwiązanie.

Produkuje się specjalne śruby-uchwyty do silnego mocowania w ścianach
z płyt wiórowych lub kartonowogipsowych. Taki sprzęcik, to dość długi
nagwintowany pręt, który z jednej strony ma nakręconą taką "baryłeczkę",
jakiej używa się do łącznia prostopadłych płyt w meblarstwie. Na niej
jest przegubowo umieszczona poprzeczka wywinięta z blachy. Gdy jest
złożona, można cały zestaw wprowadzić w otwór. Jak już się to zrobi,
to ta poprzeczka ustawia się tam prostopadle, i za cholerę się tego
nie da wyciągnąć. Wtedy z zewnątrz nakłada się dużą podkładkę z blachy,
nakręca nakrętkę -- i mamy trzpień sztywny jak jasny gwint.

Te co miałem i używałem, są zbyt małe jak na utrzymanie markizy. Ale
można na obraz i podobieństwo zrobić coś podonbego do przegubowego
zakotwienia grubej śruby w kanale żerańskim. A może nawet da się gdzieś
kupić gotowe.

--
Jarek

8. Data: 2015-03-23 22:22:20

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Jak widać nie - po natłoku odpowiedzi :->

myślę, że powód jest inny

9. Data: 2015-03-23 22:24:45

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Waldemar napisał:

> [...]

można na obraz i podobieństwo zrobić coś podonbego do przegubowego
zakotwienia grubej śruby w kanale żerańskim. A może nawet da się gdzieś

PS
Tu jest specyfikacja techniczna wyżej opisanego diwajsu:
http://www.connectpol.eu/images/stories/katalog/elem
enty-zlaczne-dla-budownictwa/katalog-KPS-SZ-Kotwa-pr
zechylna-skrzydelkowa-z-pretem-gwintowanym.pdf

10. Data: 2015-03-23 22:29:27

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
> można na obraz i podobieństwo zrobić coś podonbego do przegubowego
> zakotwienia grubej śruby w kanale żerańskim. A może nawet da się gdzieś

problemem jest raczej wytrzymałość ścianki płyty przez którą się
przewiercasz

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

Oprawy do garazu - akryl, czy poliweglan ?
Pokój przedszkolaków - potrzebne inspiracje
Jak poprawić akustykę?
Czosne co zrobić
Pompa głębinowa