Re: Jak zamocować markizę?

Newsgroups: pl.rec.dom
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: Jak zamocować markizę?
Date: Mon, 23 Mar 2015 22:19:15 +0100

Pan Waldemar napisał:

> Ultymatywne rozwiązanie: przewiercić ścianę i z drugiej strony dodać
> płyty stalowe ;-).

Z opisu sytuacji i z rysunku wynika, że śruby mają wystawać z zewnętrznej
strony ściany w tym miejscu, gdzie wewnątrz jest strop. Trzeba by więc
przewiercić na wylot cały budynek. Bardzo ultymatywne rozwiązanie.

Produkuje się specjalne śruby-uchwyty do silnego mocowania w ścianach
z płyt wiórowych lub kartonowogipsowych. Taki sprzęcik, to dość długi
nagwintowany pręt, który z jednej strony ma nakręconą taką "baryłeczkę",
jakiej używa się do łącznia prostopadłych płyt w meblarstwie. Na niej
jest przegubowo umieszczona poprzeczka wywinięta z blachy. Gdy jest
złożona, można cały zestaw wprowadzić w otwór. Jak już się to zrobi,
to ta poprzeczka ustawia się tam prostopadle, i za cholerę się tego
nie da wyciągnąć. Wtedy z zewnątrz nakłada się dużą podkładkę z blachy,
nakręca nakrętkę -- i mamy trzpień sztywny jak jasny gwint.

Te co miałem i używałem, są zbyt małe jak na utrzymanie markizy. Ale
można na obraz i podobieństwo zrobić coś podonbego do przegubowego
zakotwienia grubej śruby w kanale żerańskim. A może nawet da się gdzieś
kupić gotowe.

--
Jarek