Jak zrobić perfekcyjną jajecznicę ?

1. Data: 2017-06-16 19:24:19

Temat: Jak zrobić perfekcyjną jajecznicę ?
Od: "tandoori.curry" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Oczywiście rozumiem że dla każdego ta perfekcja oznacza coś innego ))
Zazwyczaj robię klasycznie tzn boczek i szczypiorek.
I to jest OK jak dla mnie.

Chodzi mi w tym przypadku o detale przygotowania które sprawią że
konsystencja i smak będą idealne...) pozdrawiam

2. Data: 2017-06-17 13:41:40

Temat: Re: Jak zrobić perfekcyjną jajecznicę ?
Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 16 czerwca 2017 19:24:21 UTC+2 użytkownik tandoori.curry napisał:
> Chodzi mi w tym przypadku o detale przygotowania które sprawią że
> konsystencja i smak będą idealne...) pozdrawiam

Zrobić na bain marie (w kąpieli wodnej).

Karol Piotrowski

3. Data: 2017-06-17 14:46:30

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-06-16 o 19:24, tandoori.curry pisze:
> [...]
>
> Chodzi mi w tym przypadku o detale przygotowania które sprawią że
> konsystencja i smak będą idealne...) pozdrawiam

Wzorzec metra jest w Sevres, a gdzie jest wzorzec jajecznicy?
Jeden lubi glutowatą, drugi gorące żółtko, trzeci wysuszoną? Dla każdego
z nich ta jego jest wzorcem i wzorem perfekcji.
Dla mnie jajecznica tuzinna na kożuszku z gotowanego prawdziwego
mleka... Niestety, coraz trudniej w mieście o prawdziwe mleko, a w
okolice Beskidu Niskiego zaglądam tylko 2-3 razy rocznie...
pozdr
Stefan

4. Data: 2017-06-17 16:52:47

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Można dodać kefiru, jogurtu, lub nieosiągalnego zsiadłego mleka
w ilości 1 łyżka na jajo.

Można dodać pomidora pokrojonego
w ilości nie większej niż połowa pomidora na jajo,
nie ładnie wygląda, ale ułatwia trawienie holesterolu.

Poza sezonem można zamiast szczypiorku dać posiekaną zwykłą cebulę.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

5. Data: 2017-06-17 21:34:03

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.06.2017 o 14:46, stefan pisze:

> Dla mnie jajecznica tuzinna na kożuszku z gotowanego prawdziwego mleka...

A możesz coś bliżej o tej jajecznicy? Brzmi ciekawie.

Ewa

6. Data: 2017-06-22 15:35:54

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

tandoori.curry <t...@g...com> wrote:
> [...]
>
> Chodzi mi w tym przypadku o detale przygotowania które sprawią że
> konsystencja i smak będą idealne...) pozdrawiam

Jajecznica z pomidorami.

Dwie słuszne łyżki klarowanego masła roztopić na patelni, wsypać posiekany
duży ząbek czosnku, lekko zezłocić czosnek. Dodać pulpę z 3 DOBRZE
dojrzałych pomidorów (pulpa: w naczyniu zalać wrzątkiem pomidory, odcedzić,
natychmiast zalać lodowatą wodą, obrać ze skórki, przekroić "równikowo" na
pół, wycisnąć i odrzucić sok z ziarnami, pozostały miąższ pognieść ręką).
Posolić i dusić, mieszając drewnianą szpatułką, na maśle z czosnkiem, aż
woda z pomidorów całkowicie odparuje z patelni i utworzy się aksamitna,
gęsta masa, delikatnie oddzielająca się od przezroczystego masła.
W tym momencie dodać jajka, mieszając ściąć do pożądanej gęstości.
Dla amatorów ostrego - można podczas duszenia dodać harissę.

7. Data: 2017-06-22 16:21:15

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .06.2017 o 15:35 XL <i...@g...pl> pisze:

> [...]
> W tym momencie dodać jajka, mieszając ściąć do pożądanej gęstości.
> Dla amatorów ostrego - można podczas duszenia dodać harissę.

:O
Propagujesz harissę?
Zmiana "filozofii"?

--
Trefniś

8. Data: 2017-06-22 16:27:13

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .06.2017 o 16:21 Trefniś <t...@m...com> pisze:

> :O
> Propagujesz harissę?
> Zmiana "filozofii"?

Pewnie tę stronę znasz:

"My halal kitchen by Yvonne Maffei":
http://myhalalkitchen.com/tag/harissa/

Czy harrisa bez certyfikatu halal jest równie dobra dla Polki?

--
Trefniś

9. Data: 2017-06-22 17:27:12

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> :O
> Propagujesz harissę?
> Zmiana "filozofii"?

Tak - tę przywiezioną z Armenii :->

10. Data: 2017-06-22 17:27:45

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> Pewnie tę stronę znasz:
>
> "My halal kitchen by Yvonne Maffei":
> http://myhalalkitchen.com/tag/harissa/
>
> Czy harrisa bez certyfikatu halal jest równie dobra dla Polki?

Armeńska bardzo.

Stop towarom halal!
Rabarbar do ciasta.
Kuchnia muzułmańska.