Lepienie pierogów.

1. Data: 2017-06-11 14:55:23

Temat: Lepienie pierogów.
Od: "tandoori.curry" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich,

próbowałem ostatnio kleic pierogi z mięsem ale spora częśc otworzyła sie
podczas gotowania. Jak sądzicie od czego to zależy i na co należy
zwrócić uwagę ? Być może jest jakaś sztuczka której nie znam....))

PS: nie pytam o czulent, barszcz ukraiński i kebaby bo rozumiem że nie
ma tu moderatorów którzy zwrócili by uwagę na merytoryczną stronę
wypowiedzi. Po co wywoływac kolejną świętą wojnę nawet zupełnie niechcący.

2. Data: 2017-06-11 17:08:53

Temat: Re: Lepienie pierogów.
Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .06.2017 o 14:55 tandoori.curry <t...@g...com> pisze:

> [...]
> podczas gotowania. Jak sądzicie od czego to zależy i na co należy
> zwrócić uwagę ? Być może jest jakaś sztuczka której nie znam....))

Nadzienie nie może zabrudzić ciasta przy sklejanym brzegu. Taki pieróg
warto ulepić od nowa.
Jeśli ciasto jest twarde i mączyste, należy zwilżyć brzeg przed sklejaniem.

Warto też pomyśleć o wzorku/warkoczyku na lepionym brzegu:
https://www.youtube.com/watch?v=hgCC40RNaWg

To powinno wzmocnić lepiony brzeg.
W ostateczności można zlepiony brzeg naciskąć zębami widelca na płask,
byle tylko nie przerwać ciasta. To zamiast owego wzorku, warkoczyka jak z
filmu.

http://polki.pl/gwiazdka/kuchnia,jak-lepic-pierogi-3
-sposoby,10055603,galeria.html

> PS: nie pytam o czulent

Pyszny, mam swoją wersję z kaszą gryczaną - to już na pewno jest potrawa
polska, bo moja :)

> barszcz ukraiński

To tylko nazwa, typowo polska wersja jest z fasolą i ja inaczej barszczu
ukraińskiego sobie nie wyobrażam.

> i kebaby bo rozumiem że nie
> ma tu moderatorów którzy zwrócili by uwagę na merytoryczną stronę
> wypowiedzi. Po co wywoływac kolejną świętą wojnę nawet zupełnie
> niechcący.

Jedną z podstawowych zalet większości grup usenet jest brak moderacji,
czyli de facto cenzury.
Każdy powinien sam się cenzurować, ale np. Ikselka nie potrafi i woli
śmiecić na grupie i wymyślać nowe zasady nawet w kuchni.

Nota bene ciecierzyca, najwcześniej jako groch turecki, a później jako
włoski, była obecna w polskiej kuchni "od zawsze" i mamy pełne prawo
zajadać się pastami z ciecierzycy bez kompleksów.
Wypędź precz Ikselkę z kuchni!!!

--
Trefniś

3. Data: 2017-06-11 17:34:07

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

tandoori.curry <t...@g...com> wrote:
> [...]
> podczas gotowania. Jak sądzicie od czego to zależy i na co należy
> zwrócić uwagę ? Być może jest jakaś sztuczka której nie znam....))

Jest. Przed sklejeniem brzeg każdego pieroga lekko posmarować białkiem,
którego niewielką ilość warto w tym celu zostawić na spodeczku, przed
dodaniem jaja do ciasta.
Żaden pieróg się nie rozklei.

4. Data: 2017-06-11 17:44:23

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .06.2017 o 17:34 Ikselka <i...@g...pl> pisze:

> Jest. Przed sklejeniem brzeg każdego pieroga lekko posmarować białkiem,
> którego niewielką ilość warto w tym celu zostawić na spodeczku, przed
> dodaniem jaja do ciasta.
> Żaden pieróg się nie rozklei.

Jajko w cieście na pierogi jest IMHO zbędne.
To _nie_ jest makaron.

--
Trefniś

5. Data: 2017-06-11 18:18:54

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> Jajko w cieście na pierogi jest IMHO zbędne.
> To _nie_ jest makaron.

JA dodaję. Nie interesuje mnie YO.

6. Data: 2017-06-11 18:35:08

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .06.2017 o 18:18 Ikselka <i...@g...pl> pisze:

> JA dodaję. Nie interesuje mnie YO.

Ależ mam cię z tyłu, to było do wątkotwórcy.
Świat nie kręci się wokół Ikselki.

Jajko dodane do ciasta na pierogi to ciasto twarde, a zatem może być też
ciężkie do lepienia.
Żółtawy kolor, jeśli komuś to potrzebne, można uzyskać dodając szczyptę
zdrowej i modnej ostatnio kurkumy.

Oczywiście piszę o cieście na pierogi ruskie, bo np. ravioli ortodoksyjnie
powinno być na cieście jajecznym. Ale czy ortodoksyjnie z twardym ciastem,
czy miękkie ravioli - każdy wybrać musi osobiście.

--
Trefniś

7. Data: 2017-06-11 19:03:55

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> Jajko dodane do ciasta na pierogi to ciasto twarde,

Może po prostu naucz się dobrze robić to ciasto, zamiast głosić te miejskie
legendy.

Niemcy od kuchni.
Szparagi!
Humusy i brody.