Jak zrobić perfekcyjną jajecznicę ?

11. Data: 2017-06-22 18:10:56

Temat: Re: Jak zrobić perfekcyjną jajecznicę ?
Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .06.2017 o 17:27 XL <i...@g...pl> pisze:

> Tak - tę przywiezioną z Armenii :->

Zrobić harissę możesz nawet u siebie w piwnicy.
Ale propagujesz typowo arabską przyprawę!

https://pl.wikipedia.org/wiki/Harissa

Harissa (arab. ?????, harisa) - ostra, używana w Tunezji i Libii pasta
wytwarzana z papryki chili i czosnku, często też z kolendrą, kminkiem
zwyczajnym i kminem rzymskim (kuminem) oraz/lub dodatkiem oliwy.

I teraz zobacz, jak to zabawnie wygląda...
Skrytykowałaś kogoś, że chce w domu, z powszechnie dostępnych w Polsce i
lokalnie ingrediencji, przygotować własny humus. Dostajesz też na tym
punkcie jakichś histerii "precz z kuchnią halam" - i nagle zaczynasz
propagować bogactwo tej kuchni... W sumie to się chwali, grupa
ucywilizowała XL-kę...

--
Trefniś

12. Data: 2017-06-22 18:53:21

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> [...]
> zwyczajnym i kminem rzymskim (kuminem) oraz/lub dodatkiem oliwy.
>
> I teraz zobacz, jak to zabawnie wygląda...

Bardzo - zwłaszcza kiedy doczyta się dalej:
"Harissa jest również tradycyjnym daniem Armenii."

W której to Armenii wiodącym wyznaniem jest chrześcijaństwo.

13. Data: 2017-06-22 19:35:58

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .06.2017 o 18:53 XL <i...@g...pl> pisze:

(...)
> Bardzo - zwłaszcza kiedy doczyta się dalej:
> "Harissa jest również tradycyjnym daniem Armenii."
>
> W której to Armenii wiodącym wyznaniem jest chrześcijaństwo.

Kiedy ktoś chce zrobić w domu humus równie armeński jak harrisa, to bardzo
źle.
Kiedy XL stosuje harrisę równie arabską jak humus - to źle.

Ktoś cię, chrześcijanko, wyraźnie chce ukarać!

--
Trefniś

14. Data: 2017-06-22 19:41:26

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .06.2017 o 19:35 Trefniś <t...@m...com> pisze:

> [...]
> bardzo źle.
> Kiedy XL stosuje harrisę równie arabską jak humus - to źle.

Oczywiście miało być:
Kiedy XL stosuje harrisę równie arabską jak humus - to dobrze.

> Ktoś cię, chrześcijanko, wyraźnie chce ukarać!

Poglądy XL są tak niespójne, że człek sam się gubi :)

--
Trefniś

15. Data: 2017-06-22 20:02:27

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> Oczywiście miało być:
> Kiedy XL stosuje harrisę równie arabską jak humus - to dobrze.

> Poglądy XL są tak niespójne, że człek sam się gubi :)

No, gubi. Zwłaszcza, że ma "niespójną" wiedzę - na przykład na temat
POŁUDNIOWOAMERYKAŃSKIEGO pochodzenia papryki chili, która jest podstawowym
składnikiem owej najarabściejszej i najmuzułmańszej w świecie harissy,
ignorancie.
No jak ta wstrętna chrześcijańska Armenia śmiała sobie ją przywłaszczyć!

16. Data: 2017-06-22 20:09:46

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .06.2017 o 20:02 XL <i...@g...pl> pisze:

> Trefniś <t...@m...com> wrote:

(...)

> [...]
> ignorancie.
> No jak ta wstrętna chrześcijańska Armenia śmiała sobie ją przywłaszczyć!

I pomyśleć, że wszyscy mamy wspólnych przodków...

--
Trefniś

17. Data: 2017-06-22 22:04:25

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> (...)

> I pomyśleć, że wszyscy mamy wspólnych przodków...

Adama i Ewę.

18. Data: 2017-06-27 11:14:50

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .06.2017 o 21:34 FEniks <x...@p...fm> pisze:

> A możesz coś bliżej o tej jajecznicy? Brzmi ciekawie.

Zainteresowany również czekałem na szczegóły. Zwłaszcza, że w odróżnieniu
od większości, zawsze lubiłem kożuszek. Nawet dziecięciem będąc!

Tu ciekawe pomysły na wykorzystanie kożuchów:
https://kuchnia.wp.pl/kozuch-na-mleku-lepszy-niz-ci-
sie-wydaje-6054909386613377a

Dodam parę pomysłów na kolejne wersje jajecznicy:

* z odrobiną mleka
* z odrobiną śmietanki (słodkiej 30% lub mniej tłustej)
* ze śmietaną - najmniej smaczna wersja, kwaśna śmietana "zabiera" smak
jajecznicy

Dodatki jak do jajecznicy zwykłej.

Jeszcze tylko mała porada - znacznie łatwiej kontrolować stopień ścięcia
jajecznicy w kąpieli wodnej albo na parze, zamiast bezpośrednio na gazie.

--
Trefniś

19. Data: 2017-07-05 14:40:10

Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

tandoori.curry wrote:

> Oczywiście rozumiem że dla każdego ta perfekcja oznacza coś innego ))
> Zazwyczaj robię klasycznie tzn boczek i szczypiorek.

Jaka jajecznica? Jaki boczek? Optymalna dla człowieka dieta satwiczna to
dieta bez mięsa, ryb i jajek.

20. Data: 2017-07-05 14:49:48

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jivanmukta zgłasza uwagi na boczku:

> Jaka jajecznica? Jaki boczek? Optymalna dla człowieka dieta satwiczna
> to dieta bez mięsa, ryb i jajek.

Pytanie dotyczyło jajecznicy perfekcyjnej. To co innego niż optymalna.
Optymalna jajecznica być może jest bez jajek.

--
Jarek

Stop towarom halal!
Rabarbar do ciasta.