Jaki wąż ogrodowy

1. Data: 2015-12-10 17:21:23

Temat: Jaki wąż ogrodowy
Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Mam kupić wąż ogrodowy 1/2 " do zastosowań "nieogrodowych".
Będzie służył do doprowadzenia wody podczas rozruchu pewnej instalacji z
pompami. Nie musi być najtańszy, ale też nie chcę przepłacać.
Węże z marketu - takie zielone odpadają, gdyż zbyt łatwo się załamują.
Podrzućcie jakąś sprawdzoną markę/typ/model. W zasadzie to wymagania, co
do węża są takie, aby się zbyt łatwo nie załamywał, no i dobrze by było,
aby w obecnych temperaturach nie robił się sztywny, jak szkło (dziś
robiliśmy pierwsze próby z wężem pożyczonym - najtańszy marketowy) i że
tak powiem "szału nie ma". Dobrze by było, aby taki wąż wytrzymał też
kilka przejazdów ciężarówki po nim.
Jacek

2. Data: 2015-12-10 17:34:21

Temat: Re: Jaki wąż ogrodowy
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 10 Dec 2015 17:21:23 +0100, Jacek napisał(a):

> [...]
> robiliśmy pierwsze próby z wężem pożyczonym - najtańszy marketowy) i że
> tak powiem "szału nie ma". Dobrze by było, aby taki wąż wytrzymał też

Czyli tytuł wątku do kosza - ewidentnie żaden wąż ogrodowy do tego typu
"przeżyć" nie jest stworzony :-)
--
XL
http://www.eioba.pl/a/2zax/szczepionki-ktore-zabijaj

3. Data: 2015-12-10 17:47:01

Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-12-10 o 17:34, Ikselka pisze:
> Czyli tytuł wątku do kosza - ewidentnie żaden wąż ogrodowy do tego typu
> "przeżyć" nie jest stworzony :-)
Tutaj bym "polimeryzował", bo wąż ma być na kilka-kilkanaście dni i
będzie zwijany na czas, jak nie będzie potrzebny. Tych ciężarówek
przejedzie po nim może z 10, a wąż będzie wtedy pod ciśnieniem. Ten
najtańszy marketowy przeżył to ostatnio bezboleśnie, tyle, że na zimnie
jest sztywny i łatwo się załamuje.
Jacek

4. Data: 2015-12-10 20:42:06

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek <k...@a...com> Wrote in message:
> [...]
> przejedzie po nim może z 10, a wąż będzie wtedy pod ciśnieniem. Ten
> najtańszy marketowy przeżył to ostatnio bezboleśnie, tyle, że na zimnie

Podajesz same wykluczające się warunki - ogrodowy, twardy, mocny i
tani. Cóż, za dobry towar należy się godna zapłata - przepłacić
nie sposób.
--
XL

----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/

5. Data: 2015-12-10 22:39:06

Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-12-10 o 20:42, XL pisze:

> Podajesz same wykluczające się warunki - ogrodowy, twardy, mocny i
> tani. Cóż, za dobry towar należy się godna zapłata - przepłacić
> nie sposób.
Nic podobnego. Przed godziną pożyczyłem następny wąż Polix Professional
- produkt polski. Podobno 150 zł/ za 50 metrów. Wygląda, że to jest to.
Nie załamuje się i przy temperaturze 0 st. jest w miarę giętki.
Jutro spróbuję go "w praniu"
Jacek

6. Data: 2015-12-11 10:46:11

Od: Uncle Pete <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 2015-12-10 17:21, Jacek wrote:
> [...]
> robiliśmy pierwsze próby z wężem pożyczonym - najtańszy marketowy) i że
> tak powiem "szału nie ma". Dobrze by było, aby taki wąż wytrzymał też

Zielone to chłam w dowolnej temperaturze... U mnie najlepiej spisuje się
czarny z podłużnymi pomarańczowymi paskami, kupiony kiedyś w
Praktikerze. Przy +5 jest nadal całkiem elastyczny. Marki/typu/modelu
nie znam, ale był jeden z najdroższych. Na Twoim miejscu po prostu
pomacałbym różne węże w sklepie - i wybrałbym ten, który z jednej strony
jest miękki, a z drugiej - odporniejszy niż inny na załamania.

Co do przejazdu ciężarówki - to zależy, czy wąż będzie leżał na ziemi,
czy np. na betonie...

Piotr

7. Data: 2015-12-11 20:58:04

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 10 Dec 2015 22:39:06 +0100, Jacek napisał(a):

> Nic podobnego. Przed godziną pożyczyłem następny wąż(...)

Czyli miałam rację - tak czy siak nie przepłaciłeś 3333-)

8. Data: 2015-12-11 20:59:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 11 Dec 2015 10:46:11 +0100, Uncle Pete napisał(a):

> Co do przejazdu ciężarówki - to zależy, czy wąż będzie leżał na ziemi,
> czy np. na betonie...

Wystarczy w miejscu planowanego przejazdu zagłębić wąż w ziemi albo osłonić
kawałkiem ceownika - i każdy wąż się nada.

9. Data: 2015-12-11 21:57:41

Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-12-11 o 20:59, Ikselka pisze:

> Wystarczy w miejscu planowanego przejazdu zagłębić wąż w ziemi albo osłonić
> kawałkiem ceownika - i każdy wąż się nada.
Wąż będzie biegł przez plac na odcinku ok 20 metrów. Ceownik wyjdzie
drożej, niż wąż - no i nie bardzo mam jak przewieźć długie odcinki.
Ceownika nie pozwijam, tak jak wąż ;-)
Poza tym już wiem, jaki wąż mi się do tego nadaje - Polix Professional
(dziś się sprawdził), tylko, że nie ma gdzie go kupić w zimie - kazali
czekać na sezon.
Jacek

10. Data: 2015-12-11 22:16:39

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 11 Dec 2015 21:57:41 +0100, Jacek napisał(a):

> Wąż będzie biegł przez plac na odcinku ok 20 metrów. Ceownik wyjdzie
> drożej, niż wąż

Skoro ciężarówka będzie tak sobie jeździła w kółko po całym placu, to
rzeczywiście 333-)

--

Kaki.
no to o ... GMO