Jaki zamek nawierzchniowy?

1. Data: 2006-01-30 09:53:31

Temat: Jaki zamek nawierzchniowy?
Od: "MB" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Niedawno odebrałem mieszkanie które standardowo jest wyposażone w drzwi
antywłamaniowe. Standardowo też drzwi te posiadają jeden zamek. Za dopłatą
jest jednak możliwość zamotowania drugiego zamka (nawierzchniowego). I teraz
stoję przed dylematem jaki zamek wybrać. Ze wstępnego rozeznania wyłoniły
się trzy modele:

1. GERDA ZX 1000 - z płaskim kluczem, w standardowej topornej obudowie,
podobno najnowszy produkt GERDY
2. GERDA Tytan ZX PLUS - z kluczem rurkowym, ładnie obudowany
3. GERDA Tytan ZXZ - z kluczem rurkowym, z zapornicą, w standardowej
topornej obudowie

Każdy z nich posiada odpowiednie atesty i certyfikat klasy C. Jakie są
Państwa zdaniem wady i zalety każdego z tych zamków? Który z w/w jest
trudniejszy do sforsowania przez złodzieja? Który z kluczy trudniej podrobić
/ dorobić? Z informacji jakie uzyskałem od dystrybutora zamków wynika że
zamek nr 3 (z zapornicą) może sprawiać problemy po niedokładnym montażu lub
też na drzwiach drewnianych które "pracują". W moim przypadku drzwi są chyba
stalowe, jedynie z okleiną na wierzchu. Ze wszystkich trzech zamków
najestetyczniej jest wykończony nr 2, jednak tak samo jak nr 3 posiada on
klucz rurkowy, a więc taki który od dość dawna jest już na rynku i pewnie
został już "rozpracowany" przez złodziei. Z drugiej strony płaskie,
nawiercane klucze też nie są żadną nowością i pewnie nie stanowią problemu
dla doświadczonych złodziei. A może niepotrzebnie sobie zaprzątam głowę? W
końcu, każdy zamek jest do sforsowania (tym bardziej nawierzchniowy) i nie
ma znaczenia jaki się wybierze? Przecież klasa C oznacza jedynie że zamek
stawia opór złodziejowi przez kilka / kilkanaście min.....

Pozdrawiam
Mariusz B.

2. Data: 2006-01-30 11:00:22

Temat: Re: Jaki zamek nawierzchniowy?
Od: " 666" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wyobraź sobie, że szatniarz robi odcisk z klucza - z którego łatwiej?
JaC

3. Data: 2006-01-30 11:39:24

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MB" <k...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> nawierzchniowy) i nie ma znaczenia jaki się wybierze? Przecież klasa
> C oznacza jedynie że zamek stawia opór złodziejowi przez kilka /

O właśnie! Typowy współczesny złodziej po prostu rozpier... te drzwi
łomem i zajmie mu to o wiele mniej czasu niż rozpracowywanie tego
zamka.
A konkretniej: ten z zapornicą bym sobie odpuścił, ta blokada wg mnie
jest strasznie wkurzająca przede wszystkim dla użytkownika, poza tym
faktycznie, minimalne wypaczenie drzwi będzie skutkowało problemami. A
czy wersja z kluczem płaskim, czy okragłym - co Ci bardziej leży,
jedno i drugie jest podobnej klasy zabezpieczeniem. Płaski klucz się
wygodniej w kieszeni nosi - to może być argument :-)

J.

4. Data: 2006-01-30 12:09:38

Od: "MB" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wyobraź sobie, że szatniarz robi odcisk z klucza - z którego łatwiej?

To pytanie retoryczne :-) Owszem, rozważając wszelkie za i przeciw również
brałem ten argument pod uwagę mimo iż sam nigdy nie zostawiam kluczy w
ogólnie dostępnych miejscach. Z drugiej strony, tak jak niżej napisał Jacek
P. płaski klucz wygodniej się nosi w kieszeni :-) Biorąc też pod uwagę
poniższy post coraz bardziej dochodzę do wniosku że faktycznie współczesny
złodziej nie bawi się rozszyfrowywanie 4 000 000 000 kombinacji klucza i
najzwyczajniej w świecie wyłamuje zamek łomem. Może więc pójść tym tropem?
Która wersja zamka (z kluczem płaskim lub rurkowym) jest bardziej odporna na
wyłamanie?

Pozdrawiam
Mariusz B.

5. Data: 2006-01-30 12:17:49

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Która wersja zamka (z kluczem płaskim lub rurkowym) jest bardziej
> odporna na wyłamanie?

Każda jest tak samo odporna na wyłamanie, bo w każdej będzie to
zależało od jakości mocowania zamka do drzwi oraz antaby do futryny, a
to jest zapewne w obu bardzo podobne.

J. (Jarek, nie Jacek)

6. Data: 2006-01-30 12:32:07

Od: "MB" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> J. (Jarek, nie Jacek)

Sorry, mój błąd :-)

Pozdrawiam
Mariusz B.

7. Data: 2006-02-06 13:19:37

Od: "Przemysław Szalbierz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MB" <k...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
[...]

A może przejdź się do sklepu w którym sprzedają zamki i zapytaj o opinię?

Poczatkowo też chciałem wstawić GERDĘ bo mi się podobała, ale w sklepie mi
ją stanowczo odradzili. Zamek jest obecny na rynku 10 lat i dla wprawnego
złodzieja nie stanowi większej przeszkody. Polecono mi natomiast zamek TASKO
3000 i taki zamontowałem. Mam nadzieję, ze nigdy nie będę musiał się
osobiście przekonać o jego wadach i zaletach.

Przemek

8. Data: 2006-02-06 18:10:20

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przemysław Szalbierz wrote:

> A może przejdź się do sklepu w którym sprzedają zamki i zapytaj
> opinię?

To będzie mniej więcej taka opinia, jak list do redakcji Muratora
z pytaniem o wady i zalety np. Ytonga (przynajmniej jedna
całostronicowa reklama w każdym numerze, artykuły sponsorowane
itp.) :-)
Złodziej, który trudzi się w rozpracowywanie zamków itp. jeśli
będzie się chciał włamać akurat do ciebie, włamie się na pewno,
jeśli nie pokona zamka, to poradzi sobie z czymś innym. A na
zwykłego łysego kutasa w dresie wystarczy i gerda, jesli jest na
tyle solidnie zamocowana, żeby nie puściła od jednego
pociągnięcia łomem, on niczym więcej tego nie będzie próbował
otworzyć.

J.

9. Data: 2006-02-07 08:32:04

Od: "Cacek" <c...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> puściła od jednego pociągnięcia łomem, on niczym więcej tego nie będzie

i to jest cala prawda o zamkach.... sam tak chcialem napisac. co z zamka za
500, ktory bedzie zle zamocowany lub do futryny o profilu grubosci kartki
papieru..??

pozdr
jacek

stol
krzesło obrotowe a rysowanie podłogi...
psie kupy
Zjawisko fizyczne czy bajzel w inst. elektrycznje
czajnik kontra płyta ceramiczna - czy musi byc płaskie dno