Zonk fotelowy

1. Data: 2006-01-30 15:13:29

Temat: Zonk fotelowy
Od: Kinga 'Słowotok' <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Spadła mi wczoraj na fotel smażona cebulka. Fotel taki ikeowy. Srebrny. Nie
jest do końca z materiału, ma gładką powierzchnię.
Czyszczenie wodą nic nie dało.
Czyszczenie płynem do naczyń też nic nie dało.
Czyszczenie proszkiem do prania (oczywiście na mokro też nic nie dało),
zostały białe smugi. Te białe smugi bym przeżyła. Tyle że same tłuste plamy,
jak były tak są i to mnie najbardziej martwi.
Czy mam wzywać kogoś od prania tapicerki, czy jest na rynku cokolwiek, co te
plamy usunie (bo miejsca poplamione tarłam długo i dokładnie, a jednak plamy
nie zeszły, cebulka była tłusta i smażona z kiełbasą)?
Poradźcie, bo fotel wygląda teraz jak kupka nieszczęścia.

--
KingAM

'just one year of love is better than a lifetime alone'
[Freddie Mercury]

2. Data: 2006-01-30 15:24:59

Temat: Re: Zonk fotelowy
Od: Kinga 'Słowotok' <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

A fotel wygląda tak: http://www.voila.pl/d3g0y/
(link mi się nie wkleił)

3. Data: 2006-01-30 15:26:03

Od: Zbyszek Zarzycki <z...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 30 Jan 2006 16:13:29 +0100, Kinga 'Słowotok' napisał(a):

> [...]
> nie zeszły, cebulka była tłusta i smażona z kiełbasą)?
> Poradźcie, bo fotel wygląda teraz jak kupka nieszczęścia.

Próbowałaś wciągania tłuszczu ręcznikiem papierowym?
Po takim starannym wtarciu to chyba jednak za późno.
Na przyszłość: przy świerzej plamie tłuszczu pergamin + żelazko.
Na stare może pomogą preparaty Beckera (w małych butelkach w większości
sklepów chemicznych dostosowane do różnych plam i materiałów)

ZZ

4. Data: 2006-01-30 15:28:06

Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kinga 'Słowotok' napisał:

> Spadła mi wczoraj na fotel smażona cebulka. Fotel taki ikeowy. Srebrny. Nie
(...)

Rozumiem, że cebulka spadła na materiał/obicie fotela? Zatem poszukaj w
jakimś hipermarkecie a nawet pierwszym z brzegu sklepie z AGD środków do
spierania plam - są różne rodzaje na różne plamy, zazwyczaj w małych
pojemniczkach.

PWZ

5. Data: 2006-01-30 15:30:38

Od: Kinga 'Słowotok' <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Na stare może pomogą preparaty Beckera (w małych butelkach w większości
> sklepów chemicznych dostosowane do różnych plam i materiałów)

Ok, jak dziś nie zdążę, to jutro do "chemicznego" koło pracy polecę, dzis
przyjedzie przyjaciółka, przykryję fotel szmatą chyba i powiem, że to taki
nowy lanserski dizajn, chyba, że po drodze np w Bomi coś takiego będzie.
Nie dało się wciągnąć nic, bo ten tłuszcz już wsiąkł, siedziałam na fotelu z
talerzem na kolanach i jadłam, oglądając tv (tzw. leniwa niedziela) i
dopiero jak wstałam, to zobaczyłam, że ta cebulka...
Na przyszłość serwetka na kolana albo jemy przy stole ;)

6. Data: 2006-01-30 15:37:24

Od: Kinga 'Słowotok' <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jakimś hipermarkecie a nawet pierwszym z brzegu sklepie z AGD środków do
> spierania plam - są różne rodzaje na różne plamy, zazwyczaj w małych

No właśnie tego nie wiedziałam, czy odplamiacz fotelowi nie zaszkodzi.
Na stronie Ikei na podobnym modelu (bo tego już nie sprzedają) jest
napisane, żeby czyścić środkiem do mebli tapicerowanych i jeszcze "nie prać
chemicznie".

7. Data: 2006-01-30 15:42:48

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kinga 'Słowotok'" <k...@b...gazeta.pl> napisał w
wiadomości

> [...]
> Na stronie Ikei na podobnym modelu (bo tego już nie sprzedają) jest
> napisane, żeby czyścić środkiem do mebli tapicerowanych i jeszcze "nie

Czyli moze Vanish pomoze?

Iwona
// Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac / /
Cyceron

8. Data: 2006-01-30 15:49:12

Od: "Dariusz Kiedrowski" <x...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedyś w jakiejś gazecie motoryzacyjnej widziałem test preparatów do
wywabiania plam z tapicerki samochodowej (plamą był między innymi olej
samochodowy). Z tego co pamiętam najlepsze wyniki dał Vanish w aerozolu,
były kiedyś reklamy w TV. Nie był to jedyny skuteczny środek ale akurat tego
zapamiętałem. W tej samej gazecie pokazali środki których lepiej nie używać
bo tylko rozmazały plamę. Radzę spróbować Vanish, wcześniej robiąc test na
jakimś innym kawałku materiału ;-)

Użytkownik "Kinga 'Słowotok'" <k...@b...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:drlaeq$lgg$1@inews.gazeta.pl...

9. Data: 2006-01-30 21:17:12

Od: mirekm <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kinga 'Słowotok' wrote:

> No właśnie tego nie wiedziałam, czy odplamiacz fotelowi nie zaszkodzi.

Po prostu wyprobuj odplamiacz na niewidocznej czesci fotela, np od spodu.

pozdrawiam,

mirek

10. Data: 2006-02-01 11:59:43

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kinga 'Słowotok' napisał(a):

> [...]
[...]

Świeżą plamę sobie zrobisz jak użyjesz przezroczystego papieru
pergaminowego i rozgrzanego żelazka. Pergamin nie chłonie tłuszczu i
dlatego można go weń pakować. Nie pergamin a bibuła się nadaje.

> [...]
> będzie.
> Nie dało się wciągnąć nic, bo ten tłuszcz już wsiąkł, [...]

Zrób pastę z benzyny ekstrakcyjnej i talku. Posmaruj i czekaj do
wyschnięcia. Powinno pomóc.
pozdr. Jerzy

Jaki zamek nawierzchniowy?
stol
krzesło obrotowe a rysowanie podłogi...
psie kupy
Zjawisko fizyczne czy bajzel w inst. elektrycznje