Jakie prawidłowe ciśnienie?

1. Data: 2006-02-03 09:53:51

Temat: Jakie prawidłowe ciśnienie?
Od: "Iwona" <i...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie krwi dla mężczyzny w wieku 47 lat?
Jest to dla mnie b. ważne. Chcę przekonać mężą do wizyty u lekarza. On
twierdzi, że nic mu nie jest i po weekendzie na pewno mu przejdzie...
Do tej pory częste bóle głowy spowodowane stresem i "kupą" (sorry za
kolokwializm) roboty mąż uparcie zwalczał ibupromem, ale jak mu odcięłam do
niego dostęp i kazałam zmierzyć ciśnienie, to wczoraj, przy kolejnym
"okropnym bólu głowy od rana" okazało się, że nasz domowy automatyczny
miernik ciśnienia wykazał 168/87 i puls coś ok 80 (tego dokładnie nie
zapisałm), a przy ponownym zmierzeniu za parę minut 145/86. Jak na moje oko
to chyba za dużo, ale nie jestem dokładnie zorientowana. Proszę o
informacje.

Zaniepokojona żona Iwona

2. Data: 2006-02-03 10:11:25

Temat: Re: Jakie prawidłowe ciśnienie?
Od: Emi <e_m_i_@ani_sie_waz_spamerze_paskudny.vp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwona napisał(a):
> [...]
> zapisałm), a przy ponownym zmierzeniu za parę minut 145/86. Jak na moje oko
> to chyba za dużo, ale nie jestem dokładnie zorientowana. Proszę o

prawidłowe 120-130/80-84

piszesz o dwóch pomiarach pod rząd, zacznijcie mierzyć cisnienie
_codziennie_, o stałych porach, na spokojnie (nie po tym jak np wbiegł
po schodach, i raczej nie od razu po posiłkach)

jeżeli pomiary bedą wynosić 140/90 i więcej, to już jest nadcisnienie
(nawet jeżeli tylko jedna z tych wartosci jest przekroczona)

puls 60-80

--
E_m_i_

"Ptak, który pragnie wzbić się ponad niziny tradycji i przesądów musi
mieć mocne skrzydła.
Żałosny to widok, gdy wyczerpane i okaleczone pisklę wraca na ziemię."
K. Chopin "Przebudzenie"

3. Data: 2006-02-03 10:12:49

Od: Emi <e_m_i_@ani_sie_waz_spamerze_paskudny.vp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwona napisał(a):
> [...]
> zapisałm), a przy ponownym zmierzeniu za parę minut 145/86. Jak na moje oko
> to chyba za dużo, ale nie jestem dokładnie zorientowana. Proszę o

PS sprawdzie też aparat, najlepiej w przychodni, porównajcie go z rtęciowym

4. Data: 2006-02-03 10:16:59

Od: "Iwona" <i...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Emi" <e_m_i_@ani_sie_waz_spamerze_paskudny.vp.pl> napisał w
wiadomości news:drva8d$aqe$1@news.onet.pl...

> [...]
>
> jeżeli pomiary bedą wynosić 140/90 i więcej, to już jest nadcisnienie
> (nawet jeżeli tylko jedna z tych wartosci jest przekroczona)

Pomiar miał miejsce faktycznie po obiedzie, a co do schodów to niestety mamy
windę..., więc podejrzenie nadciśnienia jednak jest...
Zacznę mocniej naciskać na wizytę u lekarza.
Pozdrawiam Iwona

5. Data: 2006-02-03 10:20:32

Od: "Iwona" <i...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Emi" <e_m_i_@ani_sie_waz_spamerze_paskudny.vp.pl> napisał w
wiadomości news:drvaat$aqe$2@news.onet.pl...

> PS sprawdzie też aparat, najlepiej w przychodni, porównajcie go z
rtęciowym

Narazie sprawdzałam go na zasadzie pomiaru swojego ciśnienia i moje się
zgadzało z tym co wychodziło u lekarza, ale faktycznie to tylko
elektroniczny gadżet a nie ucho lekarza i mogą być pewne niedokładności.

6. Data: 2006-02-03 10:28:46

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:drvafr$f8n$1@atlantis.news.tpi.pl
Od: Iwona <i...@f...onet.pl>
Było:
> [...]
> niestety mamy windę..., więc podejrzenie nadciśnienia jednak
> jest...
> Zacznę mocniej naciskać na wizytę u lekarza.

A na razie, niech twój mąż codziennie mierzy ciśnienie o tej samej godzinie,
rano i wieczorem.
Wizyta u lekarza z historią pomiarów będzie bardziej produktywna...

Ja też nie miałem czasu się leczyć, wylądowałem w szpitalu a tam mnie
przetrzymali dłuższy czas. Słowo honoru bardziej opłaca się pójść na wizytę
do lekarza niż w najlepszym okresie zarobkowym być wyłączonym na 3 miesiące!

Nowy projekt w polskim internecie
antygeny
Problem z odbytem
Ciśnienie