Jednostki - identyfikacja

1. Data: 2010-09-29 11:11:40

Temat: Jednostki - identyfikacja
Od: "Majka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Prosze o pomoc - co oznaczaja cyfry zapisywane przez lekarza do chistorii
choroby / karty chorego.

Chodzi o wywiad przeprowadzany przez psychiatre, w tym co pisal powtarzaly sie
czesto symbole:
- E 43.2 (E 43-2) lub inne warianty z kropkami, spacjami, kreskami, moze
zamiast 2 powinno byc "z"
- oraz 93.11 lub 94.11
- tak samo jak powyzej tylko -12 (93.12 albo 94.12)
(wglad byl do karty do gory nogami, lekarz siedzial naprzeciwko, stad
watpliowsci czy 2 czy Z i podobne)

Co to moze oznaczac, bo nie potrafie znalezc wyjasnienia w sieci.

Jesli pomoga informacje z wizyty, to wg lekarza wystapily trudnosci
adaptacyjne (nowa sytuacja), zapisany zostal lek Trittico 75mg (1/3), oraz
lekarz duzo uwagi i pytan posiwecil koncentracji pacjenta, duzo o to pytal.

Bardzo dziekuje za pomoc, moje wyksztalcenie nie ma nic wspolnego z medycyna.
Majka

2. Data: 2010-09-29 12:30:57

Temat: Re: Jednostki - identyfikacja
Od: Jarosław K. Grzyb <j...@t...info> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 29-09-2010 o 13:11:40 Majka <m...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> pytal.
>

> Bardzo dziekuje za pomoc, moje wyksztalcenie nie ma nic wspolnego z

Nie E 43.2 tylko F 43.2

Oznaczenia w systemie ICD-10.

http://translate.google.pl/translate?hl=pl&langpair=
en|pl&u=http://priory.com/psych/ICD.htm

Pozdrawiam.

--
Jarosław K. Grzyb
www.testmed.info

3. Data: 2010-09-29 13:35:34

Od: Ingarden <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> - E 43.2 (E 43-2)

F43.2 - Zaburzenia adaptacyjne
http://pl.wikipedia.org/wiki/Zaburzenia_adaptacyjne

> - oraz 93.11 lub 94.11

F93 (od F93.0 do F93.9) to Zaburzenia emocjonalne rozpoczynające się
zwykle w dzieciństwie

F94 (F94.0 do F94.2 i F94.8, F94.9) to Zaburzenia funkcjonowania
społecznego rozpoczynające się zwykle w dzieciństwie lub w wieku
młodzieńczym

> Jesli pomoga informacje z wizyty, to wg lekarza wystapily trudnosci
> adaptacyjne (nowa sytuacja), zapisany zostal lek Trittico 75mg (1/3)

Typowy lek przeciwdepresyjny (SSRI / 5-HT2). Możesz pogooglować pod
hasłami "inhibitory wychwytu zwrotnego serotoniny" i "antagonista
receptorów serotoninowych" itp.

--
le

4. Data: 2010-09-30 12:20:00

Od: "Majka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie E 43.2 tylko F 43.2
>
> Oznaczenia w systemie ICD-10.
>
> http://translate.google.pl/translate?
hl=pl&langpair=en|pl&u=http://priory.com/psych/ICD.h
tm

Serdecznie diekuje za pomoc i wskazanie indeksu.

Majka

5. Data: 2010-09-30 12:31:48

Od: "Majka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> F43.2 - Zaburzenia adaptacyjne
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Zaburzenia_adaptacyjne

Dziekuje, pokrecone pewnie z powodu mojego odczytu "do gory nogami".

> [...]
> F94 (F94.0 do F94.2 i F94.8, F94.9) to Zaburzenia funkcjonowania
> społecznego rozpoczynające się zwykle w dzieciństwie lub w wieku

Nie wiem co gorsze, czy 93 czy 94.
Czy czwarta zanotowana cyfra moze oznaczac nasilenie, stopien np. w skali od 1
do 9 lub 10? Czwarta cyfra, czyli ostatnia jedynka w obu przypadkach.
Bo wg podanego klucza/indeksu sa tylko trzy cyfry.

> Typowy lek przeciwdepresyjny (SSRI / 5-HT2). Możesz pogooglować pod
> hasłami "inhibitory wychwytu zwrotnego serotoniny" i "antagonista
> receptorów serotoninowych" itp.

Niewiele z tego rozumiem, ale skoro ma byc hamowany wychwyt zwrotny
serotoniny, to wniosek, ze albo jej brakuje, albo jest zbyt mocno wychwytywana.

Czy te serotonine mozna dostarczyc do organizmu z zewnatrz, leki/preparaty
doustne? Czy jest to tym samym co melatonina?

Czy poziom serotoniny moze miec znaczenie na zachowania seksualne, na przyklad
zwiekszone potrzeby?

Majka

6. Data: 2010-09-30 13:47:09

Od: Ingarden <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem co gorsze, czy 93 czy 94.

Nie podchodź tak do tego. Sam numerek i klasyfikacja nie mówi wiele o
skali problemu. No i pamiętaj, że to tylko zaburzenia, nie choroby..

> Czy czwarta zanotowana cyfra moze oznaczac nasilenie, stopien np. w skali od 1
> do 9 lub 10? Czwarta cyfra, czyli ostatnia jedynka w obu przypadkach.

Na pewno dobrze zapamiętałaś numery?
Cyfra po kropce przyjmuje wartości za zakresu 0-7(podtyp), 8(inne)
9(bliżej nieokreślone). Nie wiem co miałaby oznaczać dodatkowa cyfra.

> [...]
> doustne? Czy jest to tym samym co melatonina?
>
> Czy poziom serotoniny moze miec znaczenie na zachowania seksualne, na przyklad

To co innego niż melatonina, choć to również hormon. Tak, ma wpływ na
potrzeby seksualne. Również leki z grup inhibitorów MAO, SSRI (a więc
również Trittico) mają wpływ na zachowania seksualne, np. na libido.

Możesz przejść się do lekarza psychiatry. Na wszystkie Twoje
wątpliwości, pytania powinien fachowo odpowiedzieć.

--
le

7. Data: 2010-09-30 19:28:04

Od: "Plumke" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Prosze o pomoc

> chistorii choroby

> Bardzo dziekuje za moje wyksztalcenie

...to ty masz jakiekolwiek wyksztalcenie????

plumke

Alergia na pracę i nie tylko na pracę. :)
Skleroterapia pianką - Opinie
Re: zasadność gastroskopii
MRI - gdzie najlepiej w Krakowie? (cross-post)
szczepionki na grype