Re: zasadność gastroskopii

1. Data: 2010-09-27 18:03:01

Temat: Re: zasadność gastroskopii
Od: Fragile Maja <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 24 Wrz, 18:35, marty <m...@i...pl> wrote:
> Witam. Mam podejrzenie o stłuszczenie wątroby, co wykazało wykonywane
> USG. Gastroenterolog skierował mnie do weryfikacji tk, jednakże oprócz
> tego dał skierowanie na gastroskopię i kolonoskopię. Czy te dwa badania,
> zwłaszcza gastroskopia są niezbędne?

Najwyrazniej gastrolog widzi ich zasadnosc :)
Dlaczego nie zadales szczegolowych pytan lekarzowi i nie wyjasniles
swoich niepewnosci?
Zreszta zawsze mozna (a czasami nawet nalezy) skonsultowac sie
z innym gastroenterologiem...

> Chodzi mi głównie o powikłania,
> możliwość zarażenia HCV i HBS. Czy sama tomografia nie wystarczy do
> diagnozy?

Tomografia nie uwidoczni ewentualnych zmian _sluzowki_ jelita
grubego, zoladka, dwunastnicy, przelyku. Choroby watroby
przebiegaja czasami rownolegle z innymi schorzeniami, w tym
i przewodu pokarmowego (bedac ich powiklaniem, przyczyna, badz
po prostu schorzeniem towarzyszacym).
Jesli chodzi o dokladne zobrazowanie watroby i pozostalych
narzadow jamy brzusznej, to oczywiscie tomografia (ewentualnie
rezonans) sa tutaj najlepszym rozwiazaniem.

PS Przeciwko HBS lepiej i tak sie zaszczepic (lub, jesli bylo
sie zaszczepionym w przeszlosci, sprawdzic, czy poziom
przeciwcial jest zabezpieczajacy).

Pozdrawiam i zycze zdrowia :)
M.