KADAIFI

1. Data: 2002-08-26 09:43:07

Temat: KADAIFI
Od: "ola" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich klubowiczów!!!!
Właśnie wróciłam z Grecji i jadłam tam takie pyszne słodziutkie cudeńko,
które nazywało się KADAIFI. Wyglądało to mniej więcej tak:
- główny składnik - coś na zasadzie makaronu sojowego lub ryżowego,
namoczonego w miodzie,
- orzechy pistacjowe, migdały i co im tam jeszcze wpadło w ręce.
"makaron" (?) był zwinięty tak jak krokiety, w środku były orzechy, to coś
chyba było zapiekane (górna część lekko przyrumieniona) i na górze
przyozdobione również orzeszkami.
Było pyszniutkie!!!!!! Ale pojęcia nie mam jak to zrobić :((( Szukałam, i
znalazłam przepisy w języku angielskim, gdzie to coś, co ja nazywam makaron
jest "Kadaifi pastry".
Czy ktoś mógłby mi pomóc ??? Może ktoś z klubowiczów już się na to kiedyś
natknął???
Z góry wielkie dzięki!!!!
Pozdrowionka
Ola

1. Data: 2002-08-26 10:04:40

Temat: Re: KADAIFI
Od: "Magda S" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,

spróbuję poszukać w domu w książeczce "Grecja od kuchni".

Pozdrawiam,
Magda

1. Data: 2002-08-26 10:22:28

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest "Kadaifi pastry".
> Czy ktoś mógłby mi pomóc ??? Może ktoś z klubowiczów już się na to kiedyś

to podaj tą stronę po angielsku, to się przetłumaczy.

Waldek

1. Data: 2002-08-26 10:49:29

Od: "ola" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

oto adresy:
http://www.ci.torrance.ca.us/cable/comcook/dessert/d
-050.htm
http://baking.miningco.com/library/recipes/blgreek1.
htm
Pozdrowionka
Ola

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@u...fu-berlin.de> napisał w
wiadomości news:3D6A0164.50706@ukbf.fu-berlin.de...

1. Data: 2002-08-26 11:13:37

Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-08-26 11:34:08

Od: "ola" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki, gdybym tydzień temu o tym wiedziała, to z pewnością bym sobie to
ciasto kupiła :((((((((
A może by tak zaeksperymentować z ciastem francuskim?? (też podawali coś
podobnego, tyle ze ciasto nie było drobno ciachane i nie mam pojęcia, jak
się to zwało)
Pozdrowionka
Ola

1. Data: 2002-08-26 11:45:19

Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> podobnego, tyle ze ciasto nie było drobno ciachane i nie mam pojęcia, jak

Sprobowac nie zawadzi - ja mysle, ze powinno wyjsc nienajgorzej - w kazdym
razie do zadnej katastrofy dojsc nie powinno ;-) Sprobuj - potrzeba matka
wynalazkow :-)
Herbatka

1. Data: 2002-08-26 11:47:41

Od: "ola" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na pewno spróbuje, tyle ze nie wcześniej, niż za tydzień, bo póki co, po
greckim jedzonku muszę zrzucić parę deko :))))))0

1. Data: 2002-08-26 12:00:35

Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

> Na pewno spróbuje, tyle ze nie wcześniej, niż za tydzień, bo póki co, po
> greckim jedzonku muszę zrzucić parę deko :))))))0
> Pozdrowionka
> Ola

to daj znac, jak wyszlo :-)
Herbatka