Karp po Żydowsku

1. Data: 2014-12-31 23:50:50

Temat: Karp po Żydowsku
Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Tych wersji po Żydowsku jest w necie od groma i trochę, ale pozwolę sobie podać Wam
wersję uzyskaną od znajomego "Icka". Niestety... Jest przy tym kupa roboty i nie jest
to łatwe w wykonaniu. Ale rezultat... POEZJA !!!

1) Na dzień dobry trudny temat. Wypatroszoną i oczyszczoną rybę trza obedrzeć ze
skóry. Nie kawałek po kawałku, ale tak, żeby uzyskać 2 całe płaty skóry. Jest przy
tym trochę gimnastyki, ale da się zrobić.

2) Teraz rybę rozfiletowujemy. To już nie jest takie trudne. Duże ości i kręgosłup
wrzucamy do gara z wodą, trochę wegety i 4 duże cebule przekrojone na ćwiartki i
pitrasimy.

3) Odfiletowanego ichtiozaura przemielamy w maszynce. Teraz namoczona i wyciśnięta
bułka, jajco, sól, świeży korzeń imbiru. UWAGA!! Imbir najlepiej zamrozić na kość w
zamrażarce, a następnie rozetrzeć na tarce. Nie robią się wówczas "kłaki".

4) Teraz do tej wymieszanej masy rybnej świetnie pasują wrzucone w całości marynowane
ziarna pieprzu zielonego lub/i kapary.

5) I teraz zaczyna się zaś TRUDNE!! Teraz uzyskane 2 płaty skóry z pkt.1 zszywamy
jedną stroną nitką. Tak coby powstał jeden płat.

6) Bierzemy kawał gazy, takiej zwykłej opatrunkowej, nasączamy oliwą i kładzemy na to
skórę z pkt. 5. Na skórę kładziemy farsz zawijamy to razem porządnie do kupy i
sruuu.. gotujemy w wywarze z pkt.2 jakieś 20 minut.

7) Po ugotowaniu odwijamy, schładzamy, usuwamy nitkę. Najlepiej wciepać do lodówy na
1-2 gadziny. Teraz można to pokroić w takie 2-3 centymetrowe plastry.

8) Sos!! Te cebule z pkt.2 przecieramy na jednolitą masę na byle czym. Może być jakiś
tam durszlak. Ciutę wywaru też do tego dodajemy, ale niezbyt wiele.

============

Jak kto lubi, można jeszcze ztuningować to marchewką, groszkiem, jajcem na twardo,
jalapennios, co kto uważa za stosowne.

Niestety... Kupa roboty, ale efekt wyśmienity.

2. Data: 2014-12-31 23:52:43

Temat: Re: Karp po Żydowsku
Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 31 grudnia 2014 23:50:50 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:
> [...]
jalapennios, co kto uważa za stosowne.

> Niestety... Kupa roboty, ale efekt wyśmienity.

========================

Aha !! Można też zakombinować z rodzynkami i wędzonymi śliwkami.

3. Data: 2015-01-01 13:10:27

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik napisał w wiadomości grup
oglegroups.com...

Aha !! Można też zakombinować z rodzynkami i wędzonymi śliwkami.

*************************************
Ja preferowałem właśnie rodzynki (uprzednio namoczone w koszernej śliwowicji
:) ) oraz świeżo sparzone i drobno pokrajane migdały...
noworocznie pozdrawiam
Stefan

---
Avast.

4. Data: 2015-01-01 14:40:26

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-01-01 o 13:10, Stefan pisze:
> Ja preferowałem właśnie rodzynki (uprzednio namoczone w koszernej
> śliwowicji :) ) oraz świeżo sparzone i drobno pokrajane migdały...
> noworocznie pozdrawiam

I tak właśnie jest ortodoksyjnie i smacznie. Do tego ćwikłą z solidną
ilością chrzanu.
--
B.

5. Data: 2015-01-01 23:04:40

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 1 Jan 2015 13:10:27 +0100, Stefan napisał(a):

> [...]
> Ja preferowałem właśnie rodzynki (uprzednio namoczone w koszernej śliwowicji
> :) ) oraz świeżo sparzone i drobno pokrajane migdały...

Nie wiem, co to niby za karp "po Żydowsku", bo to tradycyjny przepis kuchni
staropolskiej na karpia faszerowanego. Natomiast podziwu godne (he he) jest
to nabożne pisanie przymiotnika "żydowsku" z dużej litery :-D

6. Data: 2015-01-02 01:02:48

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 1 Jan 2015 23:04:40 +0100, XL napisał(a):

> [...]
> staropolskiej na karpia faszerowanego. Natomiast podziwu godne (he he) jest
> to nabożne pisanie przymiotnika "żydowsku" z dużej litery :-D

...natomiast karp po żydowsku jest tutaj:
http://www.kuron.com.pl/przepisy/art3837.html

7. Data: 2015-01-02 03:58:36

Od: iwanos <i...@6...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak kto lubi, można jeszcze ztuningować to marchewką, groszkiem, jajcem na twardo,
jalapennios, co kto uważa za stosowne.

> Niestety... Kupa roboty, ale efekt wyśmienity.

a można zakupić do tego?

8. Data: 2015-01-06 11:31:49

Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 01.01.2015 um 23:04 schrieb XL:

> [...]
> staropolskiej na karpia faszerowanego. Natomiast podziwu godne (he he) jest
> to nabożne pisanie przymiotnika "żydowsku" z dużej litery :-D

O tyle po żydowsku, że jest to przepis na gefillte fisz, potrawa jak
najbardziej żydowska, gdyż opisana już w 14 wieku przez francuskiego
rabina. Przeszła do kuchni staropolskiej w 16/17 wieku. Z karpiem po
żydowsku ma tylko rybę wspólną ;-)

Waldek

Dlaczego mak rozdyma i w jakim zestawieniu go jeść?
Piernik taki jak Babci - wreszcie.
życzeniowo
Pulpety z karpia w galarecie.