Kartoffelsalat

1. Data: 2005-04-30 06:27:18

Temat: Kartoffelsalat
Od: Madzik <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

do Kartoffelsalat nalezy dodac ogorkow kiszonych czy konserwowych? a
moze macie jeszcze cos do tego?(oczywiscie procz ziemniakow, majonezu i
kwasnej smietany)

1. Data: 2005-04-30 09:40:55

Temat: Re: Kartoffelsalat
Od: Chesky <c...@N...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Madzik napisał(a):
> moze macie jeszcze cos do tego?(oczywiscie procz ziemniakow, majonezu i

groszek, marchewka, seler (te oczywiscie gotowane)
procz tego jajko, kielbaska, szczypta cebulki,
do wyboru do koloru.

-

1. Data: 2005-04-30 12:37:17

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Madzik" <m...@o...pl> schrieb im Newsbeitrag
> do Kartoffelsalat nalezy dodac ogorkow kiszonych czy konserwowych? a moze
> macie jeszcze cos do tego?(oczywiscie procz ziemniakow, majonezu i kwasnej
> smietany)
Daje kiszone..Najpierw skrapiam cytryna drobno pokrojona cebule.Po 15 min
wkrajam kiszone ogorki i w kostke(taka sredniej wielkosci)pokrojone
ziemniaki.Te gotuje w mundurkach pare godz. przed zrobieniem satay, aby
potem sie nie rozpadaly.Wszystko delikatnie wymieszac z majonezem(lub czyms
lzejszym niz majonez), oczywiscie posolic i popieprzyc do smaku.To taka
podstawowa wersja Kartoffelsalat, te podaje z kielbasa na goraco. Sa jeszcze
inne wersje np. sledziowa itd.
Ilona

1. Data: 2005-04-30 12:51:05

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <d4vu5v$pna$1@news01.versatel.de>, "I.P." <i...@g...de>
wrote:

> [...]
> podstawowa wersja Kartoffelsalat, te podaje z kielbasa na goraco. Sa jeszcze

Podstawowa wersja Kartoffelsalat wg. książki Bernharda Kaisera "Das
goldene Kochbuch".

500 g kartofli, gatunku takiego, by były jędrne po ugotowaniu
pół szklanki gorącej wody, wody z octem, z białym winem lub bulionu
4 łyżki octu winnego
4 łyżki oleju
sól, pieprz, cukier
ewentualnie jedna mała posiekana cebula

Kartofle gotujemy w łupinach, obieramy, krajemy na dość grube palsterki.
Póki ciepłe dodajemy do nich gorąceej wody i octu. Doprawiamy pieprzem,
solą i szczyptą cukru, następnie olejem i według upodobania dodajemy
cebulę, jednak z cebuli można zrezygnować. Zamiast wody można użyć wody
z octem, winem lub bulionu.

Taką lun podobną, bardzo prostą sałątkę dostajemy zwykle w Niemczech gdy
zamówimy Kartoffelsalat.

Władysław

1. Data: 2005-04-30 18:08:17

Od: Waldemar Krzok <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> [...]
> z octem, winem lub bulionu.
>
> Taką lun podobną, bardzo prostą sałątkę dostajemy zwykle w Niemczech gdy

taką lub podobną dostaniesz w Bawarii lub Austrii gdy o to poprosisz.
Przepisów na to jest mnóstwo. Z ogórkami i bez. Jak ogórki, to na ogół
konserwowe, bo kiszone są bardzo popularne tylko we wschodnich landach.
Kiedyś była strona www.kartoffelsalat.de, z sałatkami, teraz jest jakieś
świństwo ...

Waldek

1. Data: 2005-04-30 18:26:47

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <d50hit$olo$02$8@news.t-online.com>,
Waldemar Krzok <w...@t...de> wrote:

> taką lub podobną dostaniesz w Bawarii lub Austrii

Jedyne kraje niemieckie, gdzie mają dobrą kuchnię. ;-)

> gdy o to poprosisz.

Oczywiście. Jak nie poproszę, to nie dostanę.
Zeszłego roku w Landshut miałem ogromną ochotę na proste, lokalne
jedzenie i Kartoffelsalat. Niestety znajdowałem tylko włoskie, greckie,
chińskie i różne takie restauracje. W końcu znalazłem restaurację z
lokalnym jedzeniem, bardzo dobrą, ale też snobującą się na "wyższy
poziom" i Kartoffelsalat nie było. Dopiero następnego dnia. Gdzie? W
"Nordsee". ;-)

> Przepisów na to jest mnóstwo.

A, to wiem. Jednak ja chciałem podać przepis podstawowy.

Władysław

1. Data: 2005-04-30 18:35:16

Od: Waldemar Krzok <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> Jedyne kraje niemieckie, gdzie mają dobrą kuchnię. ;-)

no nie wiem. Kwestia gustu.

> [...]
> lokalnym jedzeniem, bardzo dobrą, ale też snobującą się na "wyższy
> poziom" i Kartoffelsalat nie było. Dopiero następnego dnia. Gdzie? W

ale chyba nie wg bawarskiego przepisu, jaki podałeś. Nawiasem mówiąc
jest to moja ulubiona sałatka ziemniaczana. W Nordsee raczej z majonezem
podają, przynajmniej w Berlinie

> A, to wiem. Jednak ja chciałem podać przepis podstawowy.

jest jeszcze wersja ze skwarkami i roztopioną słoniną zamiast oleju i
bulionu. Też jak najbardziej podstawowy i często w Bawarii spotykana.
W Szwabii, gdzie akurat przez tydzień przebywałem, podają bardzo prostą
sałatkę ziemniaczaną: ziemniaki w plasterkach, cebula drobno posiekana i
dressing z octu i oliwy. Też świetnie smakuje.

Waldek

1. Data: 2005-04-30 18:46:35

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <d50j5f$olo$02$10@news.t-online.com>,
Waldemar Krzok <w...@t...de> wrote:

> no nie wiem. Kwestia gustu.

No jasne. Trzeba mieć dobry gust. ;-)

> ale chyba nie wg bawarskiego przepisu, jaki podałeś.

Pewnie masz rację.

> jest jeszcze wersja ze skwarkami i roztopioną słoniną zamiast oleju i
> bulionu.

A, takiej nie jadłem.

> [...]
> sałatkę ziemniaczaną: ziemniaki w plasterkach, cebula drobno posiekana i
> dressing z octu i oliwy. Też świetnie smakuje.

Dressing. Ja, ich verstehe. Die Deutsche Sprache ist eine schöne
Sprache, aber sie ist nicht so leicht zu lernen. ;-)

Władysław

1. Data: 2005-04-30 18:54:37

Od: Waldemar Krzok <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> No jasne. Trzeba mieć dobry gust. ;-)
nie całkiem. Uważam, że to bardzo ciężkostrawna kuchnia. Czasem lubię
sobie zjeść coś z tej kuchni, ale raz na miesiąc wystarczy.

> Dressing. Ja, ich verstehe. Die Deutsche Sprache ist eine schöne
> Sprache, aber sie ist nicht so leicht zu lernen. ;-)

Die deutsche Sprache ist leicht zu lernen, aber schwer zu erlernen. :-)

Waldek

Szklarska Poręba - Vegańska kuchnia - pogadanka majówkowa z autorką książki "Zdrowiej jesz, zdrowiejesz - 700 przepisów kuchni vegańskiej"
Ognisko
Chleb - problem
Zupa jajeczno - cytrynowa
salatka z makaronem