Kawa mrożona :)

1. Data: 2002-10-21 14:06:27

Temat: Kawa mrożona :)
Od: "Monitor" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ma ktos moze dobry i szybki przepis na kawe mrozona ???
Kiedys bylem na pokazie jakiegos urzadzenia i gosc tam wlasnie tym
robocikiem zrobil bardzo szybko dobra kawe mrozona :)
wiem ze na poczatek wsypal pare kostek lodu potem rozbil ten lod na miazge
dosypal kawe rozpuszzalna i cos jeszcze i byla oki :)

1. Data: 2002-10-21 15:59:24

Temat: Re: Kawa mrożona :) coś odwrotnego
Od: "lisio" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

eeeetam zaraz robocika Ci sie zachciało ;)
proponuje coś prostszego

kawka Twoja ulubiona w ilości ulubionej +
kulka lodów (waniliowych, bakaliowych, orzechowych)

mniam

--
Pyzdry
lisio
Pyrlandia

l...@p...onet.pl
GG 1651349
howuser&userid=3358368

1. Data: 2002-10-21 16:58:15

Od: "Metaxa" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja sie sopotkałem z dwoma odmianami kawy mrozonej:
- zimna kawa, z ciut wiekszą iloscia mleczka i lodami (błe - niesłodzona)
- instatnt do rozpuszczania w mleczku Kruegera, bardzo dobra
wlasciwie tez jestem cikaw, jak przyżadza sie _prawdziwą_ kawe mrożoną ....

Metaxa [http://ja-na-pyrypy.prv.pl]

Uśmiech, spokój, równowaga psychiczna podstawą leczenia!

1. Data: 2002-10-21 17:00:18

Temat: Re: Kawa mrożona :)
Od: a...@p...onet.pl (Agnieszka Roos) szukaj wiadomości tego autora

From: "Monitor" <e...@p...onet.pl>

> [...]
> wiem ze na poczatek wsypal pare kostek lodu potem rozbil ten lod na miazge
> dosypal kawe rozpuszzalna i cos jeszcze i byla oki :)

Znamy, ale troche inny, niebanalny przepis:

0,75 l mocnego naparu z kawy, zchlodzonego, poslodzonego 2 lyzkami cukru
cukier waniliowy - paczka (biegne do kuchni - 8 gram)
2 bardzo dojrzale banany (takie w brazowe kropki)
lody (reklama bezplatna - rewelacyjnie smakuje z waniliowo - karmelowymi Z.
Budki)

Banany obierasz, miksujesz. Wlewasz kawe, dodajesz cukier waniliowy i 2-3
kulki lodow, miksujesz dokladnie. Na dno wysokiej szklanki wrzucasz kulke
lodow, zalewasz kawa, kulka wyplywa, rozpuszczajac sie tworzy pyszna pianke.
Przepis wzorowany na Kaliope (Kalope !!! Gdzie jestes !!!), troche
modyfikowany. Rewelka.

Macabra

1. Data: 2002-10-21 17:16:46

Od: zGosiula <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Monitor wrote:
> Ma ktos moze dobry i szybki przepis na kawe mrozona ???

Dobrą kawę, najlepiej espresso (ja miałam Lavazze) - zaparzyć i
schłodzić w lodówce. Do wysokiej szklanki wlać trochę ajerkoniaka, na to
powolutko (lać po ściance tak by utworzyły się warstwy) - posłodzoną
lekko kawę (można do niej dodać przedtem pokruszony lód - 2-3 kostki na
porcję), 2 gałki lodów śmietankowych, bita śmietanka i czekoladka na
wierzch. Jest przepyszna :-).

Najwięcej czasu zajmuje chłodzenie kawy ;-).

--
Gosia
wywal "brzydkie" mailto: zgosiula(at)poczta.onet.pl

1. Data: 2002-10-21 17:20:09

Od: zGosiula <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

zGosiula wrote:

> bita śmietanka i czekoladka na
> wierzch.

Ach - zapomniałam dodać, że śmietanę kremówkę można ubić z dodatkiem
capuccino albo czekolady/kakao w proszku (do smaku, ale nie za dużo). I
nałożyć jej kilka solidnych łyżek. A górę udekorować śmietanką w sprayu
i czekoladą.

1. Data: 2002-10-22 07:02:44

Od: "wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Metaxa" <m...@s...pl> napisał w wiadomości
> ja sie sopotkałem z dwoma odmianami kawy mrozonej:
> - zimna kawa, z ciut wiekszą iloscia mleczka i lodami (błe - niesłodzona)

ja ci dam ble ;-))) moze ktos zle przyrzadzil, albo co? nieslodzona
faktycznie lekko ble z mlekiem
i bitej smietany i kakao brakuje na wirzch :) no i kawa musi byc
rozpuszczalna i lagodna
mi sie na szczescie udalo wypracowac odpowiednie proporcje tylko teraz nie
mozemy sie pozbyc kumpla i sasiadki, ktorzy cale lato przylazili do nas i
smetnie patrzyli na lodowke w oczekiwaniu na mrozona kawe.
oczywiscie z waniliowa zielona budka :)

wkn

1. Data: 2002-10-22 07:41:28

Od: "walkie" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja mam jeszcze inny sposob.
Przygotowywuje kawe, odstawiam do ostygniecia a potem do lodowki, biore
zwykle mleko laciate i tez do lodowki, mleko skondensowane slodkie tez do
lodowki. Kawe oczywiscie slodze ale to wedlug gustu.
Jak wszystko jest zimne, to wrzucam do shakera i mieszam i mieszam. Powoduje
to powstanie fajnej pianki :))).
Potem biore duzy kielich (moje ulubione naczynie), na spod klade galke lodow
karmelowych i waniliowych. Zalewam to kawa. Dekoruje bita smietana o smaku
adwokata i posypuje czekolada. Pycha :))))
Ja jeszcze lubie sobie dodac do kawy troche amaretto albo jakiegos dobrego
likieru.
A teraz ciekawostka. Kiedys w knajpce grecckiej (przy konsulacie) zamowilam
caffe frappe. Kawa mocna, z kostkami lodu (?!?), na wierzchu pianka. Okazalo
sie to to dobre ale najwieksze zdziwienie wywolal u mnie kelner ktory wraz z
kawa przyniosl butelke wody mineralnej. Wytlumaczylam ze nie zamawialam a on
mi powiedzial ze to sie z kawa pije i w ogole. Wzielam lyk (nie byla to
piorunujaca moc kawy we Francji albo Wloszech)....hmmm a on mowi zebym sobie
dolewala tej wody do kawy w miare picia. Sluchajcie....teraz czary, im
wiecej wlewalam wody tym mocniejsza byla kawa. Do tej pory niee rozumiem tej
sztuczki....
Ale patent nie zly bo za 6.50 ma sie duza szklanke kawy i do tego 0.5 wody.
Co daje mnostwo kawusi...

walkie -> Justyna Oracz
GG:411958
e-mail: w...@w...net.pl
j...@w...net.pl
IRC: #wroclaw

1. Data: 2002-10-23 07:12:55

Od: "Pawel" <j...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeżeli chodzi o pokaz to faktycznie oglądałem, kupiłem i jest super
(sprzedaje taką kawę u siebie w knajpce.
A więc tak:
do miksera wrzucam parę kostek lodu, miele na drobne wiórki potem dosypuje
kawy rozpuszczalnej (łyżeczka na szklankę). Cały czas mikser się kreci i
dolewam wody mineralnej nie gazowanej (może być też kranówa) Tak długo
miele, aż zrobi się sztywna masa. Sypię trochę cukru pudru, mleka (zwykłe
lub kondensat) i na koniec jeżeli ktoś dolewam rum 50g. Wychodzi PRAWDZIWA
MROŻONA KAWA. Sztywna pianka. od razu pijemy pycha.
pozd
Paweł

1. Data: 2002-10-30 11:05:40

Temat: Odp: Kawa mrożona :)
Od: "Monitor" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam o widzisz i o to mi chodzilo :) to bylo dokladnie to :))
wielkie dzieki juz robilem i jest super :)

RE: czekolada na goraco
ciasto orzechowe
ciasto dla laików z owocami
Ratunku!!!!!