Kefir dobry na wszystko!

221. Data: 2018-05-31 21:33:35

Temat: Re: Kefir dobry na wszystko!
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka <o...@i...pl> wrote:

> No i co z tego , ze miasto, jak wokoło same wsie i zaplecze rolnicze
> rozwinięte?

Ale że co? Że niby chłopi piekli chleb i wozili do miasta? Oczadziałaś?
W Kielcach, tak samo jak w innych miastach, zaopatrzenie w pieczywo brało
się z miejskich piekarni.

> Kiedyś nie było obwodnicy wokoło Kielc, jeździło sie więc pszez Wiśniówkę, a
> w niej były pyszne jagodzianki.

Nadal się jeździ przez Wiśniówkę - obwodnicą Kielc.

--
XL

222. Data: 2018-06-01 09:57:26

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> się z miejskich piekarni.

> Nadal się jeździ przez Wiśniówkę - obwodnicą Kielc.

Nie, tuż pszed Wiśniówką jest rozjazd, a piekarnia była dalej.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

223. Data: 2018-06-01 10:50:08

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka <o...@i...pl> wrote:

> Nie, tuż pszed Wiśniówką jest rozjazd, a piekarnia była dalej.

No nie jedzie się przez sam środek Wiśniówki, ale jest ona węzłem.

http://www.nbi.com.pl/podsumowanie-2013-r-na-drogach
-woj-swietokrzyskiego/

,,Jednojezdniowa obwodnica Kielc została oddana do użytku już w latach 80.
dwudziestego wieku. W ramach nowej inwestycji droga biegnąca od węzła
Kielce Północ w Wiśniówce do węzła Kielce Południe w Chęcinach zyskała
drugą jezdnię(...)"

--
XL

224. Data: 2018-06-02 09:51:53

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dwudziestego wieku. W ramach nowej inwestycji droga biegnąca od węzła
> Kielce Północ w Wiśniówce do węzła Kielce Południe w Chęcinach zyskała

No właśnie, i od lat 80 nie jem już jagodzianek z Wiśniówki.
Tak, Gierek wybudował tę potszebną obwodnicę.
Jak jej nie było jeździło się pszez środek Kielc, często goszczące harceży
na festiwalu piosenki , co było widać na każdej ulicy: plakaty, wstążki,
horągiewki...

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

225. Data: 2018-06-02 10:51:53

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka <o...@i...pl> wrote:

-woj-swietokrzyskiego/

> No właśnie, i od lat 80 nie jem już jagodzianek z Wiśniówki.

Se upiecz. Będą lepsze i zdrowsze.

> Tak, Gierek wybudował tę potszebną obwodnicę.

Kobito, jaki Gierek?!
To inwestycja z lat 2010-2013.

> Jak jej nie było jeździło się pszez środek Kielc, często goszczące harceży
> na festiwalu piosenki , co było widać na każdej ulicy: plakaty, wstążki,
> horągiewki...

RAZ w roku - harcerski ogólnopolski festiwal. Chyba nadal się odbywa.

--
XL

226. Data: 2018-06-02 16:55:49

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Se upiecz. Będą lepsze i zdrowsze.

> Kobito, jaki Gierek?!
> To inwestycja z lat 2010-2013.

Sama napisałaś : ,,Jednojezdniowa obwodnica Kielc została oddana do użytku
już w latach 80."
Za Tuska poszeżyli tylko dobudowując drugie pasmo.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

227. Data: 2018-06-02 19:31:57

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka <o...@i...pl> wrote:

> Sama napisałaś : ,,Jednojezdniowa obwodnica Kielc została oddana do użytku
> już w latach 80."
> Za Tuska poszeżyli tylko dobudowując drugie pasmo.

Wtedy już nie rządził Gierek - to po pierwsze. Po drugie - miałam na myśli
węzeł w Wiśniówce, bo o Wiśniówce było.

--
XL

228. Data: 2018-06-03 15:58:53

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wtedy już nie rządził Gierek - to po pierwsze. Po drugie - miałam na myśli
> węzeł w Wiśniówce, bo o Wiśniówce było.

Oddano na początku lat 80 gierkowską budowlę. Gierek wybudował inni
otwierali uroczyście.
Tak, to prawda, poczatkowo w WIśniówce był zwyczajny rozjazd.
Jak oddali tę dwupasmówkę , pomieszali, i ten węzeł nie był czytelny dla
kierowcy.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Podróby arbuzów.