Kefir dobry na wszystko!

91. Data: 2018-05-19 09:10:47

Temat: Re: Kefir dobry na wszystko!
Od: d...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On Friday, May 18, 2018 at 9:16:17 PM UTC+2, XL wrote:

> Szkoda, że teraz króluje tu jedynie malkontenctwo i czepialstwo wobec tych,
> którym cokolwiek jeszcze się chce, którzy coś jeszcze robią, jeszcze walczą
> o to, aby pojęcie ,,jedzenie" zachowało desygnat jeszcze choć parę lat.
> Po nich już tylko potop.
> Żarcia.
>
> --
> XL

Potopu nie będzie.
Z mojego kefiru zrobił się musujący kumys.

Co będzie za kilka dni jak jeszcze postoi w cieple ?
Pewnie kompost ?))

92. Data: 2018-05-19 10:39:12

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<d...@g...com> wrote:

> Potopu nie będzie.
> Z mojego kefiru zrobił się musujący kumys.
> Co będzie za kilka dni jak jeszcze postoi w cieple ?
> Pewnie kompost ?))

Jak z każdego białka przechowywanego w cieple.

--
XL

93. Data: 2018-05-19 12:22:09

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Uhm. Bo napisałem, że mi wyszło, podczas gdy niestety kolegom nie?
> <Jarosław mode on>
> A więc niska zazdrość.
> <Jarosław mode off>

Pisałem o faktach. Nie lubię domowego piwa. Jeśli kogoś obchodzi
Drugi Człowiek, to fakt taki ma dla niego znaczenie poznawcze.
Gdy jest skupiony na swojej osobie, wszystko odbiera jako atak.

Są też fakty od dawna dobrze znane i poznane. Choćby taki, że ludzie
przez tysiąclecia warzyli piwo. Po domach, dworach, mniejszych czy
większych browarach. Warzyli podobnie, ale wychodziło im czasem
lepiej, czasem gorzej. Dopiero sto czy dwieście lat temu, zatem
stosunkowo niedawno, piwowarstwo weszło na wyższy stopień rozwoju.
Ale ten nowoczesny proces jest nie do odtworzenia w domowych warunkach.

Piłem dobrze uwarzone piwo. Uwarzone w domu, po staremu. Takie, któremu
nic nie można zarzucić. No ale cóż: ja nie lubię domowego piwa. Wypić
wypiję, jeśli częstują. To tak jakby podróż do średniowiecza, a ja lubię
podróże i korzystam z każdej okazji. Ale sam się za warkę nie zabiorę, bo
nie da się nastawić dwóch szklanek, a więcej mi nie potrzeba dla zaznania
egzotyki.

--
Jarek

94. Data: 2018-05-19 13:27:17

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lepiej, czasem gorzej. Dopiero sto czy dwieście lat temu, zatem
> stosunkowo niedawno, piwowarstwo weszło na wyższy stopień rozwoju.

Tylko i wyłącznie techn(olog)icznego.
I też nie zawsze wychodzi OK. Jedyny postęp tutaj to możliwości ilościowe.

> Ale ten nowoczesny proces jest nie do odtworzenia w domowych warunkach.

A po cholerę?

> Piłem dobrze uwarzone piwo. Uwarzone w domu, po staremu. Takie, któremu
> nic nie można zarzucić. No ale cóż: ja nie lubię domowego piwa.

Więc i nie możesz ocenić, które jest ,,dobrze uwarzone".

> [...]
> nie da się nastawić dwóch szklanek, a więcej mi nie potrzeba dla zaznania

I z tego powodu deprecjonujesz czyjeś starania. Uhm.

--
XL

95. Data: 2018-05-19 14:47:11

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-17 o 12:37, XL pisze:

> Może Tobie trudno - ja wiem, jakie są walory.

No.. jakie?

> Bardzo pożądanym. Szczególnie mleko przetworzone - na mleko zsiadłe,
> jogurt, kefir, twarogi i sery - jest świetnym źródłem pełnowartościowego
> białka zwierzęcego.

E tam. Ci co nie spożywają w niczym nie ustępują tym spożywającym. A np.
tacy nie spożywający mięska, już pod paroma względami ustępują tym
spożywającym..

96. Data: 2018-05-19 14:48:08

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-17 o 12:40, XL pisze:

> Wbrew logice? To właśnie logika mówi, że warto.

Cena podobno taka sama, smak - to już jest rzecz indywidualna. Logika
mówi że nie warto.

> Nikt nikomu nie zabrania noszenia powszechnej chińszczyzny. Pozostałych
> może być kiedyś stać na recznie robione skarpety z wełny alpaki...

Jaki z tego morał?

97. Data: 2018-05-19 14:59:50

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> No.. jakie?

http://biotechnologia.pl/biotechnologia/tajemniczy-g
rzybek-tybetanski-czym-naprawde-jest-i-jakie-sa-pods
tawy-jego-skutecznosci,16578

http://m.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/kefir-w
artosci-odzywcze-i-wlasciwosci-zdrowotne_44738.html

https://tylkomedycyna.pl/wiadomosc/7-korzysci-wynika
jacych-z-picia-kefiru

> E tam. Ci co nie spożywają w niczym nie ustępują tym spożywającym. A np.
> tacy nie spożywający mięska, już pod paroma względami ustępują tym
> spożywającym..

Nie startuję w ww. zawodach. Ale jeśli ktoś tylko po to ma robić kefir, to
może lepiej niech go kupuje.

--
XL

98. Data: 2018-05-19 15:06:02

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> Cena podobno taka sama,

Nie robię kefiru (jogurtu, twarogu, serów twardych dojrzewających, wędlin,
wędzonek, konserw mięsnych i warzywnych - itd.) z oszczędności.
Niekoniecznie wychodzi to taniej, ale nie jest moim celem oszczedność,
tylko zdrowie.

> smak - to już jest rzecz indywidualna. Logika
> mówi że nie warto.

TWOJA.
Moja krzyczy, że warto.

> Jaki z tego morał?

Tylko nieliczni doceniają to, co dobre. Dla pozostałych jest ,,kefir" na
sklepowej półce.

--
XL

99. Data: 2018-05-20 10:10:14

Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

On 2018-05-19, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

> Pisałem o faktach. Nie lubię domowego piwa. Jeśli kogoś obchodzi
> Drugi Człowiek, to fakt taki ma dla niego znaczenie poznawcze.
> Gdy jest skupiony na swojej osobie, wszystko odbiera jako atak.

Ponieważ Ty nie lubisz, co zdaje się deklarujesz w tym wątku po raz
pierwszy, to czyni to ze mnie osobę skupioną na sobie, a sam temat jak
rozumiem chyba tabu. Twoje święte prawo nie lubić. Nie oznacza, że inni
nie lubią i że im nie wychodzi. Zamiast odnieść się merytorycznie do
prostych pytań (o kefir) od początu lawitrujesz i unikasz odpowiedzi bez
cienia konkretów. To żaden wstyd przyznać, że się palnęło. Dużo większy
brnąć szukając tematów zastępczych. Szkoda czasu na takie dyskusje.

--
Marcin

100. Data: 2018-05-20 20:25:45

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:

> [...]
> cienia konkretów. To żaden wstyd przyznać, że się palnęło. Dużo większy
> brnąć szukając tematów zastępczych. Szkoda czasu na takie dyskusje.

Czy swoje piwo pasteryzujesz? Jeśli tak, to jakie jest lepsze w smaku -
pasteryzowane, czy nie? Jak znosisz (a raczej Twoj układ pokarmowy)
niepasteryzowane?
Sama dawno bym zaczęła jeszcze i piwo robić, dla męża, bo skoro już i sery
podpuszczkowe dojrzewające, i wędzonki robię i wychodzą, to czemu nie piwo
- ale on nie może pić niepasteryzowanego.
To jak z tym piwem?

--
XL

Podróby arbuzów.