Kefir dobry na wszystko!

191. Data: 2018-05-30 14:46:59

Temat: Re: Kefir dobry na wszystko!
Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-30 o 13:43, Animka pisze:

> Pamiętam trochę ak to było. Ktoś puścił famę, że będzie wojna, albo, że
> cukier podrożeje, więc bimbrownicy zaczęli na chama wykupywać cukier po
> parę zgrzewek nawet Dla kogoś kto chciał kupić 1 kg to już nie było,
> półki puste. W zwiążku z tym Rząd się "zdenerwował" i zarządzili kartki
> po ileś tam kg. na m-c. Potem chyba cukier rzeczywiście zdrożał.

Przeczytaj
http://rcin.org.pl/dlibra/doccontent?id=61788
Andrzej Zawistowski ,,TO NIE WSTYD -- BONY, WSTYD TO KOLEJKI".
REGLAMENTACJA CUKRU W PRL W LATACH 1976-1981
pozdrawiam
Stefan

192. Data: 2018-05-30 14:56:49

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarosław Sokołowski

> Nawet za nieboszczki Polski Ludowej było tak, że w kronikach
> filmowych czy innych dziennikach telewizyjnych co i rusz narzkano
> na jakość wędlin i mięsa. Jednego nawet powiesili za sprzedawanie
> byle czego w sklapach mięsnych.

Jak już pisałam, pleciesz bzdury:
https://www.se.pl/wiadomosci/polska/dramat-pawla-waw
rzeckiego-powiesili-mu-ojca-za-afere-miesna-aa-obiy-
vyPS-WtUo.html

> Co nie znaczy, że później inni też
> tak nie robili, już bezkarnie.

Szczególnie dziś są bezkarni - nawet u swoich konsumentów i sam jesteś tego
zjawiska przykładem - jesz i chwalisz hydrolizat białkowy wymieszany z MOM
i związkami fosforu, a psioczysz na DOBRE wędliny nazywając je złymi, bo
PRL-owskie.

Takiej szynki (o ile oczywiście udawało się ją kupić) jak za PRLu nigdy
później polscy konsumenci już nie oglądali, nie mówiąc o jej jedzeniu.
Ja ostatnio miałam to szczęście w Wigilię około 1983 roku - po drodze na
egzamin wstępując przypadkiem do dziwnie pustego mięsnego sklepu. Był
dziwnie pusty - znaczy bez kolejki. W pustym (tj. bez klientów oraz towaru)
sklepie zastanowiło mnie dziwne krzątanie się sprzedawczyń - moje
niespodziewane wejście ujawniło, że właśnie za ladą przesuwały pełne
skrzynki i dzieliły między sobą całą świeżą dostawę szynek i kiełbas.
Musiały mi więc coś sprzedać, bo je przyłapałam. Miałam przy sobie jednak
tylko tyle pieniędzy, aby wystarczyło na jedną ponadkilogramową szynkę.
Kiedy z nią wróciłam do domu, Mama była uszczęśliwiona - miała pustą
lodówkę na Święta i ta szynka była jedynym miesnym rarytasem, a jak się
potem okazało - także ostatnim.
Wkrótce znikło wszystko w sklepach - został tylko ocet na półkach, a gdy
zaczęły się pojawiać nowe produkty, miały się do tamtych jak pięść do nosa.

--
XL

193. Data: 2018-05-30 14:58:23

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

stefan <s...@w...pl> wrote:

> [...]
> Andrzej Zawistowski ,,TO NIE WSTYD -- BONY, WSTYD TO KOLEJKI".
> REGLAMENTACJA CUKRU W PRL W LATACH 1976-1981

No ale co w tym za sensacja? Niedawna zmowa spółek cukrowych zrobiła takie
samo zamieszanie.

--
XL

194. Data: 2018-05-30 15:07:01

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-30 o 14:46, stefan pisze:

> Przeczytaj
> http://rcin.org.pl/dlibra/doccontent?id=61788
> Andrzej Zawistowski ,,TO NIE WSTYD -- BONY, WSTYD TO KOLEJKI".
> REGLAMENTACJA CUKRU W PRL W LATACH 1976-1981

Przeczytam.
Ps. Miałam w klasie kolegę Andrzeja Zawistowskiego. Wyjechał gdzieś za
granicę.

--
animka

195. Data: 2018-05-30 15:59:20

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co do pieczywa to się nie zgadzam.
Pieczywo było podłe, kluhowate.
Ale łaziły plotki, że w Warszawie jest lepsze.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

196. Data: 2018-05-30 16:35:09

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Eewa napisała:

> Obecnie też zdarzają się takie dzieci.

Pierwszemu napotkanemu proszę ode mnie przekazać wyrazy solidarniści.

Pojęcie handlu uspołecznionego zniknęło z powszechnej świadomości,
ten problem sam się rozwiązał. Jeśli ktoś dzisiaj wybiera takie
zakupy, że musi narzekać, to też po prostu narzeka, a nie brzydzi
się. Zresztą czasem mam wrażenie, że niektórzy wybierają byleco
tylko po to, by sobie ponarzekać.

Trudno mi powiedzieć, czy dzisiaj tak samo jest ze stołówkami.
Ja miałem do nich po prostu organiczny wstręt.

--
Jarek

197. Data: 2018-05-30 16:37:21

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka pisze:

> Pamiętam trochę ak to było.

Ale tylko trochę.

Jarek

--
Strach w ludzkich oczach upokorzenie
W spotniałych palcach świstki wyroków

198. Data: 2018-05-30 16:37:58

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> [...]

Też to widziałem w telewizji -- https://youtu.be/V2sizUdqylg
Ale to na Powiślu było, nie na Śniadeckich.

> No widzisz, a w PRL takie "delikatesy" miałyby się nadal dobrze
> i pani "sklepowa" by rządziła.

E tam sklepowa. Od tego jest kierownik sklepu, żeby decydował
o wszystkim. Również o tym, czyje zdjęcie będzie wisieć w gablocie.

Jarek

--
Od tego jest ścierka, żeby była brudna.

199. Data: 2018-05-30 16:39:20

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka pisze:

> Ta mielonka w puszkach to było coś wspaniałego. Wędlin nie lubiłam a to
> moglam jeść ze smakiem. Teraz jak się kupi "taką"mielonkę to już nie to.
> Apetyt odchodzi.

Bardzo słuszny wniosek. Kiedyś z sentymentu kupiłem taką mnielonkę.
Smak dokładnie taki, jak pamiętam. Wspomnienia wróciły. Ale apetyt
odchodzi -- dzisiaj już byle co nie zachwyci.

> Nawet pasztet drobiowy w puszcze pachniał pasztetem.

A konktetnie *pasztetem w puszce*. Myśmy go wtedy w środowiskach
turystycznogórskich nazywali "jadem kieleckim".

> Po chleb jeżdziłam z Sadyby do Supersamu bo tam chleb był wspaniały.

Niektórzy nawet do Bydgoszczy.

> W Warszawie wszystko co dobre sukcesywnie niszczą.

Bez przesady, nie popadajmy w skrajność. Warszawa wreszcie zrobiła
się miastem do życia.

> Wsioki rządzą. Teraz marzą o zburzeniu Pałacu Kultury.

Nie zdążą!

--
Jarek

200. Data: 2018-05-30 16:39:41