kurczaki zagrodowe a klatkowe

1. Data: 2018-05-14 15:28:35

Temat: kurczaki zagrodowe a klatkowe
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Zauważyłam, że kurczaki tzw. "zagrodowe" albo te "z powolnego chowu"
(np. w Lidlu takie mają) - a konkretnie piersi z tych kurczaków - mają
zdecydowanie twardsze mięso od tych najzwyklejszych kurczaków. Zazwyczaj
po podsmażeniu są po prostu twarde i wiórowate. Czy to tylko ja mam
takie spostrzeżenie? Może po prostu pechowo trafiam? Ale byłoby to dość
dziwne. A może wolno hodowane kurczaki po prostu takie być powinny? Hm...

Ewa

2. Data: 2018-05-15 16:14:09

Temat: Re: kurczaki zagrodowe a klatkowe
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> [...]
> takie spostrzeżenie? Może po prostu pechowo trafiam? Ale byłoby to dość
> dziwne. A może wolno hodowane kurczaki po prostu takie być powinny? Hm...

Nie jestem znawcą drobiu, ale z dawnych czasów pamiętam wiejskie kuraki
jako dość twarde, wcale nie delikatne. Wiórowate już niekoniecznie.

Jarek

PS
To były kurczaki, czy kurczęta?

--
Mówisz w głowie się gotuje
W sercu rwie się i kotłuje

3. Data: 2018-05-15 20:36:47

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Tak, powinny. Takie jest mięso PRAWDZIWEGO drobiu. Nie da się go usmażyć/udusić do
miekkości w 10 minut.
I to właśnie są normalne kurczaki z porządnym mięsem. Te, które Ty nazywasz
normalnymi, to pędzone na hormonach mutanty o niespoistym rozpadającym się pod
palcami mięsie składającym się głównie z wody.

4. Data: 2018-05-15 20:44:58

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

I jeszcze kontynuując wyjaśnię i uściślę: termin ,,wolno hodowane" oznacza, że to
kurczaki WOLNIEJ hodowane niż te hormonizowabw. Hormonizowane są zdatne do sprzedaży
już po kilku tygodniach, a ,,WOLNIEJ" hodowane to hodowane TRADYCYJNIE - czyli takie,
które rosły kilka miesięcy. I kiedyś tylko takie się jadło.
Warto je kupić zamiast hormonizowanej galarety dziś powszechnie nazywanej kurczakiem.
Obróbka termiczna takiego mięsa jest dłuższa, ale i jego wartość odżywcza bez
porównania wyższa. Trzeba po prostu wybrać - szybko i byle co albo wolniej i
zdrowiej.

5. Data: 2018-05-16 09:38:23

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-15 o 20:44, i...@g...pl pisze:
> [...]
porównania wyższa. Trzeba po prostu wybrać - szybko i byle co albo wolniej i

Na majówce podstawowym daniem były kurczęta pieczone, po polsku itd. Ale
to były kurczęta sześciotygodniowe, rozmiarowo niewiele większe od
solidnej dorosłej pięści... Tylko wtedy o brojlerach i tuczu
przemysłowym - Panie, to na Zachodzie takie świństwa jedzą...
pozdr
Stefan

6. Data: 2018-05-16 16:27:27

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

stefan <s...@w...pl> wrote:

> Na majówce podstawowym daniem były kurczęta pieczone, po polsku itd. Ale
> to były kurczęta sześciotygodniowe, rozmiarowo niewiele większe od
> solidnej dorosłej pięści...

Ach, pamiętam, jak Ciocia Jadzia (nie moja, tylko MŚK) takie piekła - a
także smazyła opanierowane w bułce i jaju, po czym godzinę ,,dochodziły" w
piecu. Do tego szparagi! Skąd wtedy szparagi? - ano z jej własnej
szparagowej grządki.
A w czerwcu - truskawki u Wujka w Milanówku...
Klimat tych majówek niepowtarzalny, jak i tych milanowskich truskawek - dla
mnie jak żywy, uwieczniony w piosence. Serce aż drży na to wspomnienie
dzięki Hannie Banaszak:
https://www.youtube.com/watch?v=LQ0vBsreAJM

> Tylko wtedy o brojlerach i tuczu
> przemysłowym - Panie, to na Zachodzie takie świństwa jedzą...

I te paskudne sklepowe truskawki - wodniste, bez zapachu i smaku, twarde
jak kapuściane głąby.
A teraz już i u nas ludzie innych nie znają - za normalne mając badziewie
rodem z Zachodu.

--
XL dobra, to zamawiam następnego kogutka u Pani Baby; a truskawki dobrych,
starych odmian dojrzeją mi pod koniec czerwca

Kefir dobry na wszystko!
Podróby arbuzów.
Niehandlowna niedziela ?
Taro.