Kefir dobry na wszystko!

81. Data: 2018-05-18 16:57:31

Temat: Re: Kefir dobry na wszystko!
Od: krys <k...@p...priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks wrote:

> Niemożliwe! To teraz mleko powstaje od razu w kartonach??

To coś w kartonach to chyba tak. Koło mleka nawet stać nie powinno.

BTW, dawno, dawno temu, będąc dziecięciem, podróże urozmaicałam sobie licząc
krowy pasące się na łąkach, a było ich...
Nie pamiętam kiedy ostatnio widziałam krowę na pastwisku, w podobnych
okolicznościach.

J.

82. Data: 2018-05-18 17:14:42

Od: d...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On Friday, May 18, 2018 at 3:54:05 PM UTC+2, XL wrote:
> [...]
Brrr....

> Tak. Idiotę rozpoznaję już po dwóch słowach. W twoim przypadku - dwóch
> cepelinach.
>
> --
> XL

:) Pozdrawiam

83. Data: 2018-05-18 19:11:29

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

krys <k...@p...priv.pl> wrote:

> To coś w kartonach to chyba tak. Koło mleka nawet stać nie powinno.

To KIEDYŚ było mlekiem, ale krótko.

> [...]
> krowy pasące się na łąkach, a było ich...
> Nie pamiętam kiedy ostatnio widziałam krowę na pastwisku, w podobnych

U mnie na wsi w promieniu kilku km może z 8 naliczyłam. Kiedy moje dzieci
były w wieku szkolnym, krowy były w kazdym gospodarstwie mijanym po drodze
do szkoły, czyli w ok. 15 - dziś na tej samej trasie chyba w żadnym ich nie
ma.
W wiejskim naszym sklepie non stop w sprzedaży mleko w kartonach i
butelkach - to po co komu krowy trzymać. Istna klęska :-(((

--
XL

84. Data: 2018-05-18 20:41:56

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jawi pisze:

> Ja kefir robię w domu sam, wg przepisu podanego na początku.
> Można robić z ziaren kefirowych, nie używając jako "zaczynu"
> kupnego kefiru i kiedyś (dawno) też taki robiłem.
> Można robić kefir z mleka sojowego, a można kupić ziarna
> kefirowe, z których da się robić kefir z wody.

Jeśli tak daleko rozciągniemy znaczenie słowa "kefir", że może
on być z mleka sojowego albo wody, to tym bardziej może się na
to załapać z siadłe mleko w butelce po kefirze. Jeśli.

> Osłodzonej lekko lub z dodatkiem owoców. I ten ostatni chce
> spróbować, podobno jak zamknąć oczy i dać komuś spróbować,
> to mówi że pije kefir :)

No jasne, po smaku słodkich owoców niezawodnie poznać, że kefir!

--
Jarek

85. Data: 2018-05-18 20:45:21

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Marcin Debowski napisał:

> E-e. Znowu sie mylisz i to bardziej niż przypuszczasz.

Po prostu czytam.

> No dobrze. To wyjasnisz wreszcie gdzie widzisz problem, czy to
> zwyczajnie niemozliwe bo tak sobie palnąłeś?

Co jest "zwyczajnie niemożliwe"? Aha, robienie kefiru. Nie, nie jest
niemożliwe, nie uważam tak. Wcześniej też nigdy podobnych rzeczy nie
sugerowałem, a już zwłaszcza nie "tak sobie palnąłem".

> I w Twoim przypadku jest to piwo i kefir. Rozumiem, ale to nie znaczy,
> że jest to prawda uniwersalna.

Po prostu stwierdzenie faktu.

> No to skąd przypuszczenie, że którakolwiek z wypowiedzi w tym temacie
> to było chwalenie się zrobieniem kefiru?

Chwalenie się zrobieniem piwa.

> No pewnie, ale większość osób poradzi sobie sama ze robieniem z ziaren.

Co zdolniejsi obejdą się bez ziaren, wystarczy im nieumyta butelka.

> Nie wygląda. Ale wciąż mam nadzieje, że jednak opowiesz coś o tych
> domowy (przyjaznych?) mikroorganizmach tak istotnych przy domowym
> wyrobie kefiru.

Trzeba zajrzeć do archiwów, dość takich opowieści było przez ostatnie lata.

--
Jarek

86. Data: 2018-05-18 21:16:15

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Co zdolniejsi obejdą się bez ziaren, wystarczy im nieumyta butelka.

> Trzeba zajrzeć do archiwów, dość takich opowieści było przez ostatnie lata.

Szkoda, że teraz króluje tu jedynie malkontenctwo i czepialstwo wobec tych,
którym cokolwiek jeszcze się chce, którzy coś jeszcze robią, jeszcze walczą
o to, aby pojęcie ,,jedzenie" zachowało desygnat jeszcze choć parę lat.
Po nich już tylko potop.
Żarcia.

--
XL

87. Data: 2018-05-18 22:58:58

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18.05.2018 o 16:57, krys pisze:

> [...]
> krowy pasące się na łąkach, a było ich...
> Nie pamiętam kiedy ostatnio widziałam krowę na pastwisku, w podobnych

Za rzadko podróżujesz...?

Ewa

88. Data: 2018-05-18 23:00:47

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli tak daleko rozciągniemy znaczenie słowa "kefir", że może
> on być z mleka sojowego albo wody, to tym bardziej może się na
> to załapać z siadłe mleko w butelce po kefirze. Jeśli.

A mleko z kartonu  tym bardziej może robić za prawdziwe mleko.

Ewa

89. Data: 2018-05-18 23:06:51

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> U nas w domu praktykowano zwyczaj polewania sałaty śmietaną doprawioną
> sokiem z cytryny. Mocno doprawioną. Może tam jeszcze odrobina cukru
> była -- nie wiem.

U nas podobnie. I odrobina cukru też była.

> Nie pamiętam by takie mieszanie powodowało radykalne
> zgęstnienie. Raczej gładki sosik z tego wychodził.

Nie zawsze udawało się kupić śmietanę odpowiedniej gęstości, a sok z
cytryny ją zagęszczał. Oprócz dodawania smaku oczywiście.

Ewa

90. Data: 2018-05-19 00:57:06

Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

On 2018-05-18, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

> Po prostu czytam.

Szkoda, że bez zrozumienia i z tonami własnych nadinterpretacji.

> Co jest "zwyczajnie niemożliwe"? Aha, robienie kefiru. Nie, nie jest
> niemożliwe, nie uważam tak. Wcześniej też nigdy podobnych rzeczy nie
> sugerowałem, a już zwłaszcza nie "tak sobie palnąłem".

Niemożliwe abyś się przyznał o czym to palnąłeś, a palnąłeś.
To nie jest jakaś skomplikowana wymiana zdań.

> Po prostu stwierdzenie faktu.

Tak, ale tu nie było o nieudanych doświadczeniach Twoich kolegów.

> Chwalenie się zrobieniem piwa.

Uhm. Bo napisałem, że mi wyszło, podczas gdy niestety kolegom nie?
<Jarosław mode on>
A więc niska zazdrość.
<Jarosław mode off>

> Co zdolniejsi obejdą się bez ziaren, wystarczy im nieumyta butelka.

I wtedy będzie już dobry kefir i stąd ten nacisk na dobór
mikroorganizmów. Dziekuję. Nareszcie. Możemy zakończyć.

--
Marcin

Podróby arbuzów.
Niehandlowna niedziela ?