Kefir dobry na wszystko!

71. Data: 2018-05-18 00:43:33

Temat: Re: Kefir dobry na wszystko!
Od: Jawi <g...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może więc jednak mleko użyte do produkcji
> kefiru jest odrobinę mniej halo,
Mało który kefir robi się z mleka "płynnego", w większości robi się go z
mleka w proszku.

72. Data: 2018-05-18 00:47:59

Od: Jawi <g...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-14 o 12:28, d...@g...com pisze:
> Przecież cena kefir/mleko jest praktycznie jednakowa,
Tak? A gdzie? Bo u mnie w pobliskich sklepach różnica w cenie sięga
jakieś 40% pewnie.

73. Data: 2018-05-18 01:12:23

Od: Jawi <g...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-14 o 14:12, d...@g...com pisze:
> Przecież fermentacja nie powoduje że otrzymany kefir ma lepszą jakość bo surowce są
zanieczyszczone i to nie zanika.
Ja tam nie wiem, jak surowce są zanieczyszczone i czym. Z uwagi na to,
że kefir jest produkowany przemysłowo z mleka w proszku dla lepszej
konsystencji i dla większej trwałości to jednak mam podstawy sądzić
nieco inaczej. Skoro muszę czemuś zaufać mniej czy bardziej, to wole mleko.

Ja kefir robię w domu sam, wg przepisu podanego na początku. Można robić
z ziaren kefirowych, nie używając jako "zaczynu" kupnego kefiru i kiedyś
(dawno) też taki robiłem.
Można robić kefir z mleka sojowego, a można kupić ziarna kefirowe, z
których da się robić kefir z wody. Osłodzonej lekko lub z dodatkiem
owoców. I ten ostatni chce spróbować, podobno jak zamknąć oczy i dać
komuś spróbować, to mówi że pije kefir :) Ma te same probiotyki i
właściwości tylko kolor inny. To dla osób, które nie znoszą mlecznych
przetworów. Dla żony muszę taki zrobić :)
Generalnie lekarz jak dzieciaki brały antybiotyki to zawsze zalecał,
dużo kefiru lub probiotyk z apteki.

74. Data: 2018-05-18 01:23:02

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-18 o 00:47, Jawi pisze:
> Tak? A gdzie? Bo u mnie w pobliskich sklepach różnica w cenie sięga
> jakieś 40% pewnie.

W Simpli jest dobry (ze znakiem firmowym jako polecany) kefir po 90
groszy. Pół litra prawie. Dobry jest też Bakoma, ale już go nigdzie nie
widzę.

--
animka

75. Data: 2018-05-18 02:17:57

Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

On 2018-05-17, Jawi <g...@b...pl> wrote:
> Mało który kefir robi się z mleka "płynnego", w większości robi się go z
> mleka w proszku.

Nigdy nie robiłem z proszku. Ma to jakies zalety nad płynnym?

--
Marcin

76. Data: 2018-05-18 02:31:44

Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

On 2018-05-17, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

> Aha, kolejny wyznawca teorii, że każdy domowy mikroorganizm to wróg,
> którego trzeba wytłuc domestosem, lizolem, napalmem...

E-e. Znowu sie mylisz i to bardziej niż przypuszczasz.

> Nie, ale nie uważam, że otaczające nas drobnoustroje są brudem.

No dobrze. To wyjasnisz wreszcie gdzie widzisz problem, czy to
zwyczajnie niemozliwe bo tak sobie palnąłeś?

> Nie akceptuję. Jeśli takie hobby, to rozumiem. Ale są rzeczy, które
> robione w domu zawsze wyjdą gorzej niż by mogły. Są też takie, z którymi
> jest odwrotnie -- lepiej więc zająć się nimi.

I w Twoim przypadku jest to piwo i kefir. Rozumiem, ale to nie znaczy,
że jest to prawda uniwersalna.

> Ta grupa jest od różnych rzeczy. Od takich też -- każdy może tu swoje
> piwo chwalić.

No to skąd przypuszczenie, że którakolwiek z wypowiedzi w tym temacie to
było chwalenie się zrobieniem kefiru? To bardziej coś w stylu "..fajne
to i proste w zrobieniu, a wyniki mogą się podobac". Takie dzielenie się
ze światem swoją małą radością. A Ty uparcie szukasz dziury w całym.

> Można też kupić mleczarnię.

No pewnie, ale większość osób poradzi sobie sama ze robieniem z ziaren.

> Wiem, już, że piwo wychodzi dobre. Chwali się, gdy ktoś chce z uśmiechem
> wypić piwo, którego sobie nawarzył.

Nie wygląda. Ale wciąż mam nadzieje, że jednak opowiesz coś o tych
domowy (przyjaznych?) mikroorganizmach tak istotnych przy domowym
wyrobie kefiru.

--
Marcin

77. Data: 2018-05-18 08:38:31

Od: d...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> Tutaj ,,wszyscy" (oprócz Ciebie) potrafią czytać, więc szczerze wątpię, abyś
> był ich delegatem.

Ty z kolei myślisz że ta grupa to twój prywatny folwark i wszyscy będą ci jedli z
ręki a twoje opinie są jakimś wyznacznikiem normy czy prawdy ...?!)

Żyć w takim miejscu w którym ktoś taki jak ty decyduje o moich gustach kulinarnych to
istny koszmar. Wciąż tylko ten kefir bo nasz bo zdrowy bo tani... albo coś
podobnego. Brrr....

Jakoś nie widzę żadnego entuzjazmu po twoich wypowiedziach.
(To pewnie dlatego że nie umiem czytać)))

Pamiętaj że każde jedzenie w końcu przestaje smakować i wtedy pozostaje tylko martwym
przepisem w książkach kulinarnych. Propagatorzy tych dań odchodzą w niebyt w postępie
logarytmicznym. Wiesz co to jest postęp logarytmiczny ?

78. Data: 2018-05-18 10:38:23

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<d...@g...com> wrote:

> Ty z kolei myślisz że ta grupa to twój prywatny folwark i wszyscy będą ci jedli z
ręki

Że niby ten kefir...?
LOL

> a twoje opinie są jakimś wyznacznikiem normy czy prawdy ...?!)

Do tej pory nie miałam takich ambicji, ale skoro TY tak mówisz, to pewnie
coś jest na rzeczy. Może partię tu założę... albo chociaż sektę? TAK!
LOL

> Żyć w takim miejscu w którym ktoś taki jak ty decyduje o moich gustach
> kulinarnych to istny koszmar.

Miejsce istotnie mało wdzięczne (wbrew nazwie). Ale żyć z permanentnym
poczuciem, że każdy ppropagator jakiegoś jedzenia ,,decyduje o twoich
gustach" - toż to istny koszmar.
Może poszukaj terapii?

> Wciąż tylko ten kefir bo nasz bo zdrowy bo tani... albo coś podobnego. Brrr....
>
> Jakoś nie widzę żadnego entuzjazmu po twoich wypowiedziach.
> (To pewnie dlatego że nie umiem czytać)))

Pewnie widzisz po swoich.

> Pamiętaj że każde jedzenie w końcu przestaje smakować i wtedy pozostaje
> tylko martwym przepisem w książkach kulinarnych.

No popatrz, a tyle już setek (a może i tysięcy?) lat ludzie jednak robią
ten paskudny, obmierzły kefir!

--
XL

79. Data: 2018-05-18 13:18:22

Od: d...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On Friday, May 18, 2018 at 10:38:24 AM UTC+2, XL wrote:

> [...]
> Może poszukaj terapii?

> Pewnie widzisz po swoich.

> No popatrz, a tyle już setek (a może i tysięcy?) lat ludzie jednak robią

Uczysz się. To dobrze.

80. Data: 2018-05-18 15:54:04

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<d...@g...com> wrote:

> Uczysz się. To dobrze.

Tak. Idiotę rozpoznaję już po dwóch słowach. W twoim przypadku - dwóch
cepelinach.

--
XL

Podróby arbuzów.