Re: Kefir dobry na wszystko!

Newsgroups: pl.rec.kuchnia
From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
Subject: Re: Kefir dobry na wszystko!
<zp2LC.119583$hf4.29270@fx19.ams1>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<IjeLC.162031$s43.94025@fx01.ams1>
<s...@f...lasek.waw.pl>
Date: Fri, 18 May 2018 00:31:44 GMT

On 2018-05-17, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

> Aha, kolejny wyznawca teorii, że każdy domowy mikroorganizm to wróg,
> którego trzeba wytłuc domestosem, lizolem, napalmem...

E-e. Znowu sie mylisz i to bardziej niż przypuszczasz.

> Nie, ale nie uważam, że otaczające nas drobnoustroje są brudem.

No dobrze. To wyjasnisz wreszcie gdzie widzisz problem, czy to
zwyczajnie niemozliwe bo tak sobie palnąłeś?

> Nie akceptuję. Jeśli takie hobby, to rozumiem. Ale są rzeczy, które
> robione w domu zawsze wyjdą gorzej niż by mogły. Są też takie, z którymi
> jest odwrotnie -- lepiej więc zająć się nimi.

I w Twoim przypadku jest to piwo i kefir. Rozumiem, ale to nie znaczy,
że jest to prawda uniwersalna.

> Ta grupa jest od różnych rzeczy. Od takich też -- każdy może tu swoje
> piwo chwalić.

No to skąd przypuszczenie, że którakolwiek z wypowiedzi w tym temacie to
było chwalenie się zrobieniem kefiru? To bardziej coś w stylu "..fajne
to i proste w zrobieniu, a wyniki mogą się podobac". Takie dzielenie się
ze światem swoją małą radością. A Ty uparcie szukasz dziury w całym.

> Można też kupić mleczarnię.

No pewnie, ale większość osób poradzi sobie sama ze robieniem z ziaren.

> Wiem, już, że piwo wychodzi dobre. Chwali się, gdy ktoś chce z uśmiechem
> wypić piwo, którego sobie nawarzył.

Nie wygląda. Ale wciąż mam nadzieje, że jednak opowiesz coś o tych
domowy (przyjaznych?) mikroorganizmach tak istotnych przy domowym
wyrobie kefiru.

--
Marcin