Kiszone pomidory

1. Data: 2007-09-08 11:29:13

Temat: Kiszone pomidory
Od: "yur@s" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Ktos mnie namowil do zrobienia kiszonych pomidorow. Mam pytanie do znawcow
tego przetworu ,czy moga byc normalne czerwone pomidory, ja zastosowalem
takie male podluzne i bardzo miesiste.Teraz znowu ktos mi podpowiedzial ze
moga byc i kiszone ale robione z zielonych pomidorow.Caly jestem zakrecony
jak stado sloikow.Dzisiaj sprobowalem pierwsze pomidory, nawet dobre, tylko
troche za miekkie.Tylko ich nie pasteryzujcie ,wyjda zupelne kapcie i wedlug
mnie pasteryzacja troche mi nie pasuje do kiszenia.

2. Data: 2007-09-08 11:41:58

Temat: Re: Kiszone pomidory
Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

yur@s pisze:
> [...]
> troche za miekkie.Tylko ich nie pasteryzujcie ,wyjda zupelne kapcie i wedlug
> mnie pasteryzacja troche mi nie pasuje do kiszenia.

Do kiszenia powinieneś użyć pomidorów nie całkiem dojrzałych, tzn. już
prawie czerwonych, ale jeszcze twardych. Zielone się nie nadają -
zawierają szkodliwe substancje no i smak nie ten - za mało cukrów. Nie
pasteryzuj, nie ma potrzeby.

--
XL wiosenna
Chwilami jestem tu:

3. Data: 2007-09-08 12:20:12

Od: "yur@s" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
. Nie
> pasteryzuj, nie ma potrzeby.
Co na ten przepis powiesz?
"...4. Gotujemy wodę z solą w proporcji 2 litr wody + 1,5 łyżki soli.
Przygotowane wcześniej słoiki z pomidorami zalewamy roztworem. Potem
pasteryzujemy ok. 8-10 min. Należy uważać żeby woda nie wrzała ! Inaczej
pomidory popękają..." http://www.przepisy.org/przepis4315.html

4. Data: 2007-09-08 12:21:18

Od: "yur@s" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nightmen" <nightmen(wytnij to)@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:fbu3vk$h4p$1@news.onet.pl...
>A czy mógłbyś podac przepis na to kiszenie
> Pozdrawiam JULIUSZ
http://www.cincin.cc/lofiversion/index.php/t12093.ht
ml

5. Data: 2007-09-08 12:21:19

Od: "nightmen" <nightmen(wytnij to)@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

6. Data: 2007-09-08 13:27:50

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

yur@s pisze:
> [...]
> Przygotowane wcześniej słoiki z pomidorami zalewamy roztworem. Potem
> pasteryzujemy ok. 8-10 min. Należy uważać żeby woda nie wrzała ! Inaczej

Powiem krótko: totalna bzdura. To nie będą pomidory kiszone, lecz po
prostu pasteryzowane w solance. Ja robię podobne, ale w przecierze lekko
osolonym - po co wodę przechowywać, no i jakość bez porównania lepsza,
niż takie "wyługowane" wodą. A kiszenie - to zupełnie inna bajka :-) Nie
pasteryzować, lecz po zalaniu ciepłą solanką przetrzymać 3-5 dni w
kuchni - w cieple, aby "załapały", a potem wynieść do chłodnej piwnicy.
Jeśli ktoś nie ma piwnicy, to po całkowitym(!) ukiszeniu
pomidorów/ogórków może je króciutko zapasteryzować, aby się nie
"przekisiły", jeśli nie lubi dużo kwasu. Ale ja akurat lubię, aby
kiszone było kwaśne. Mam np. ogórki sprzed 2 lat (poniosło mnie wtedy) -
są nadal wspaniałe, nie pasteryzowane i są OK - duża ilość czosnku i
kwas mlekowy w kiszonce robią swoje. Chyba teraz je rozdrobnię i
zapasteryzuję, będą na zupę :-)

7. Data: 2007-09-08 21:13:18

Od: "JUra" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

żytkownik "yur@s" <p...@g...com> napisał w wiadomości
> Ktos mnie namowil do zrobienia kiszonych pomidorow.

dziś dostałem przepis od babci kolegi z Mołdawi. wklejam poniżej.
jak ktos zakuma transkrypcję z ukrainskiego to da radę ;-)
Takich pomidorów jak tam ..nie jadłem..
Myślę zę ich smak jest u nas nie dopodrobienia, jako że to kwestia
substratu (ów).
Ichniejsze pomidoiry smakują "słońcem" ale jakoś taki naczej niźli
italiańskie

ritsept:
v banku (3 litra)
- 2-3 lista hrena,
- ukrop
- 3 zubka chesnoka
- listiya smorodini ili vishni
- zapolneaesh banku pomidorami
- zaliti 1 raz kipeatkom
- kogda banka ostinet (40 C) sliti vodu
- zaliti eschio raz kipeatkom
- 40 C sliti eschio raz
- v banku 2 lojki soli, sahara i uksusa-6%
- zaliti kipeatkom
- zakrutiti.

a tu link z widoczkeim na mą produkcję http://tinyurl.com/29gmfe :)

--
JUra

8. Data: 2007-09-09 07:47:44

Od: Jacek Ostaszewski <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

JUra pisze:

> [...]
> - zaliti eschio raz kipeatkom
> - 40 C sliti eschio raz
> - v banku 2 lojki soli, sahara i uksusa-6%

Przepis:
do słoika 3 l:
- 2-3 liście chrzanu
- koper
- 3 ząbki czosnku
- liście czarnej porzeczki lub wiśni
wypełnić słoik pomidorami, zalać wrzątkiem, gdy słoik ostygnie do 40'C
wylać wodę, zalać jeszcze raz wrzątkiem, odczekać do 40' i zlać wodę.
Do słoika dosypać 2 łyżki soli, cukru i octu 6%.
Zalać wrzątkiem. zakręcić.

Dodam przepis z Ukrainy, tam smakowały rewelacyjnie:

Zalewa:
3 l wody
100 g cukru
100 ml octu
100 g soli

Zalać gorącą (po wrzeniu, ale nie wrzącą) zalewą pomidory w słoikach z
przyprawami, odwrócić. Odczekać.
Za dwa tygodnie otworzę słoik i powiem, co mi wyszło.

--
JackOss - po kiego mi sygnaturka?!!

PYTANIE
Let's Unite Against Jews and Mongrels!