Knedle

1. Data: 2004-05-04 11:35:49

Temat: Knedle
Od: "MAOMAM" <maomam@wp!_NOSPAM_!.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Czy macie moze jakis sprawdzony przepis na knedle?
Ale chodzi mi o takie knedle jakie serwuja w Austrii:)
kiedys Maklowicz prezentowal jak sie robi takie wlasnie knedle.

Pzdr.

1. Data: 2004-05-04 16:11:24

Temat: Re: Knedle
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <1...@i...com> MAOMAM wrote:

> Witam.
> Czy macie moze jakis sprawdzony przepis na knedle?
> Ale chodzi mi o takie knedle jakie serwuja w Austrii:)
> kiedys Maklowicz prezentowal jak sie robi takie wlasnie knedle.

Problem w tym, że w Austrii znają wiełe odmian knedli.

Władysław

1. Data: 2004-05-05 08:36:15

Temat: Re: Re: Knedle
Od: "MAOMAM" <maomam@wp!_NOSPAM_!.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Problem w tym, że w Austrii znają wiełe odmian knedli.

Chodzi mi o takie knedle, co serwuja z gulaszem:)

1. Data: 2004-05-05 18:29:02

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <1...@i...com> MAOMAM wrote:

> Chodzi mi o takie knedle, co serwuja z gulaszem:)
>

>No takich właśnie jest wiele odmian.

Władysław

1. Data: 2004-05-06 08:06:48

Temat: Re: Re: Re: Knedle
Od: "MAOMAM" <maomam@wp!_NOSPAM_!.pl> szukaj wiadomości tego autora

aha... no to ja nie wiem jakie:)
ale wiem, ze sa dobre:):)

1. Data: 2004-05-07 13:18:15

Temat: Re: Knedle [P]
Od: "slonk0" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ale chodzi mi o takie knedle jakie serwuja w Austrii:)
> kiedys Maklowicz prezentowal jak sie robi takie wlasnie knedle.

Ja robilam "Knedel w serwecie", na ktorego przepis podawal Maklowicz.
Wyszedl pyszniutki.
A oto i przepis:

5 -6 czerstwych bułek (ja tam dawalam normalne, "dzisiejsze")
100 g surowej szynki wedzonej (z braku laku daje zwykla szynke, albo boczek,
albo wedzonke)
3 jajka
1/4 l mleka
100 g masla
bulka tarta
sól

Bulki mocze w mleku, potem je odciskam i do michy. Dodaje jajka i maslo,
wyrabiam dodajac tyle bulki aby bylo w miare geste i dalo sie formowac.
Dodaje szynki i dosalam do smaku. Czysta serwetke bawelniana smaruje maslem
i posypuje bulka tarta. Formuje podluzny knedel (cos jak bulka wroclawska) i
zawijam w ta serwete, a konce serwety zawiazuje nitka. Wrzucam do duzego
gara, gdzie juz wrze woda (osolona). On sobie bedzie w niej plywal i sie
gotowal (okolo pol godzinki). Najlepiej garnek przykryc i na malym ogniu.
Knedel potem wyciagam i studze. Pozniej na platerki i podsmazam na patelni
na maselku. Ale oczywyscie mozna i z sosikiem. Tak czy siak pyszny jest.

Smacznego
Magda-Slonko(Wroclaw)

1. Data: 2004-05-07 13:23:34

Temat: Re: Re: Knedle [P]
Od: "MAOMAM" <maomam@wp!_NOSPAM_!.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Smacznego
> Magda-Slonko(Wroclaw)

Wielkie dzieki!

pelargonie - żółknące liście ? ( wybaczcie)
Zrobiłam kotbullar
O weselu i potrawach, które jadłam
BABKA PIASKOWA
przepis: zapiekanka z makaronu