Kolczyki - pytanie

1. Data: 2004-08-16 07:22:43

Temat: Kolczyki - pytanie
Od: "Maciek" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
Otóż moja żona na od dwóch lat przebite uszy. I od dwóch lat ma problem
nawracających zapaleń i krwotoków - niby nic takiego ale.
Kolczyki są złote i co jakiś czas przy byle lekkim urazie (np podczas snu)
uszy krwawią i wdaje się lokalne zapalenie - ropa i te sprawy.
Pomaga maść antybiotykowa ale ile tak można?
Czy macie może jakieś rady/pomysły?

Maciek

2. Data: 2004-08-16 07:47:11

Temat: Re: Kolczyki - pytanie
Od: "dino" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zacznijcie od tego, żeby wyjąć kolczyki złote a założyć srebrne - taka reakcja
na złoto sie zdarza :))) jeśli nie pomoże, trzeba będzie na jakiś czas w ogóle
wyjąć...
Pozdrowienia dino

3. Data: 2004-08-16 11:04:42

Od: "M." <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> uszy krwawią i wdaje się lokalne zapalenie - ropa i te sprawy.
> Pomaga maść antybiotykowa ale ile tak można?

Skąd ja to znam. Przyszedł moment, w którym w ogóle musiałam zrezygnować z
kolczyków. Ale, że nie dawały mi one spokoju, po około 6 latach przekłułam
uszy drugi raz. Wszystko się powtórzyło, uszy się w ogóle nie zagoiły itd.
Znowu zrezygnowałam. Dodam tylko, że za każdym razem zaczynałam od złotych
kolczyków.
Trzeci raz przekłułam uszy, używam tylko srebra i to nie każdego i moje
uszy mają sie nad wyraz dobrze. Poprezdnie epizody się nie powtórzyły. I
szczerze powiedziawszy nie wiedziałam, że można być uczulonym na złoto.

Pozdrawiam,
M. - zakolczykowana ;)

--
"Alteri vivas oportet, si tibi vis vivere!"

4. Data: 2004-08-16 11:46:19

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 16 Aug 2004 13:04:42 +0200, M. wrote:

> szczerze powiedziawszy nie wiedziałam, że można być uczulonym na złoto.

Jasne, że można. Nie tylko na złoto zresztą. Srebro tez jest dość
niebezpieczne.

Dlatego ludzie zajmujący się poważnym piercingiem stosują głównie
biżuterię ze stali chirurgicznej, tytanową, a czasem nawet szklaną
(pyrex). Po wygojeniu przetoki można spróbować zmienić bizuterę na inną,
ale ryzyko alergii kontaktowej nadal pozostaje.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

5. Data: 2004-08-16 12:22:45

Od: "ryhoo" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

dino wrote:
> Zacznijcie od tego, żeby wyjąć kolczyki złote a założyć srebrne -
> taka reakcja na złoto sie zdarza :))) jeśli nie pomoże, trzeba będzie
> na jakiś czas w ogóle wyjąć...
A gdyby tak np. kieł mamuta, albo chociaż krokodyla, na jakiś czas?
--
ryhoo

6. Data: 2004-08-16 13:48:05

Temat: Re: Kolczyki - pytanie[OT]
Od: "morepig" <mmMAŁPA@ibz.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (pyrex). Po wygojeniu przetoki można spróbować zmienić bizuterę na inną,
> ale ryzyko alergii kontaktowej nadal pozostaje.

tiaaa, nie wiem jak to mozliwe ale juz dwie kumpele mialy problemy po stali
chirurgicznej, widac i na to mozna sie uczulic ;-)

morepig

7. Data: 2004-08-16 13:49:42

Od: "morepig" <mmMAŁPA@ibz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciek" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> uszy krwawią i wdaje się lokalne zapalenie - ropa i te sprawy.
> Pomaga maść antybiotykowa ale ile tak można?

pomijajac wszelkie wypowiedzi dotyczacych zmiany kolczykow na srebre, ze
stali itd, to moze jeszcze dodatkowo niech wyjmuje kolczyki na czas snu. i
niech nosi sztyfty- mniej sie zaczepiaja i szybciej goja... (z autopsji)

pozdrawiam

morepig (kiedys wielokolczykowy)

8. Data: 2004-08-16 13:57:28

Od: "M." <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (pyrex). Po wygojeniu przetoki można spróbować zmienić bizuterę na inną,
> ale ryzyko alergii kontaktowej nadal pozostaje.

Nie ma to bezposredniego związku z temnatem, ale skoro jesteśmy przy alergii
na złoto powiem tylko tyle, że teraz wystarczy mi dosłownie na pół godziny
ubrać złoty łancuszek i momentalnie dostaje wysypkę wokół szyi. Chore to
wszytsko... a kiedyś tak nie miałam. Tak samo kiedyś nie miałam alergii na
trawy, na siano i na milion innych rzeczy. Boże, starzeje się ;))

Pzdr.
M. - uczuleniowiec

--
"Alteri vivas oportet, si tibi vis vivere!"

9. Data: 2004-08-16 13:58:08

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 16 Aug 2004 15:48:05 +0200, morepig wrote:

> tiaaa, nie wiem jak to mozliwe ale juz dwie kumpele mialy problemy po stali
> chirurgicznej, widac i na to mozna sie uczulic ;-)

Owszem, na stal też można się uczulić. Jest to jednak znacznie mniej
czeste, niż uczulenia zwłaszcza na złoto.

Z drugiej strony podejrzewam, ze w Polsce biżuterii stalowej wysokiej
jakości nie jest wiele. Jeśli obie przekłuwały sobie cóś w tym samym
miejscu (w tym samym studio) - znaczy, ze właściciel studia ma kiepskiej
jakości biżuterię i nie należy tam chodzić:)

10. Data: 2004-08-16 14:00:23

Od: "Maciek" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję wszystkim za rady i ruszam na tytanowo-stalowo-szklane zakupy :))

Maciek

szukam uzytkownikow bezplatnego oprogramowania medycznego
moczenie nocne
Zapalenie cewki moczowej
nadwrazliwy pecherz moczowy
jak długo przechowywać otwarte krople?