Komin

1. Data: 2008-06-24 18:02:02

Temat: Komin
Od: Albin <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mam duzy problem z kominem. Mamy stara chate na wsi. Na parterze jest
kuchnia z piecem chlebowym oraz piec (scianowka) odprowadzajace
spaliny za posrednictwem dwoch czopochow do wolnostojacego na poddaszu
komina. Teraz planuje przebudowac poddasze na uzytkowe (dwa pokoje +
przedsionek). Wiaze sie to z podniesieniem i wyostrzeniem kata dachu.
Niestety dodatkowy ciezar poddasza wymusza likwidacje ceglanego komina
(strop moze nie wytrzymac). Zamierzam wiec zlikwidowac ceglany komin i
w jego miejsce uzyc lekkiej blaszanej konstrukcji. Konsultowani zduni
twierdza, ze trzeba budowac nowy ceglany komin od parteru (remont
parteru), a poza tym jest problem z izolacja cieplna ew. blaszanej
rury na poddaszu.
Czy rzeczywiscie nie mozna polaczyc ceglanej konstrukcji na parterze
(dwa wyloty) z lekka, blaszana na poddaszu? Jesli tak, to jak izolowac
blaszany odcinek komina?
Bede wdzieczny za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam
Jan

2. Data: 2008-06-24 19:56:00

Temat: Re: Komin
Od: "Mirek" <m...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> twierdza, ze trzeba budowac nowy ceglany komin od parteru (remont
> parteru), a poza tym jest problem z izolacja cieplna ew. blaszanej

Zduni maja racje. Blaszany komin ze zla izolacja bedzie w zimie wykraplal
wode ze spalin. Powstanie problem odprowadzenia skroplin (moze byc tego
bardzo duzo). Komin ceglany rozgrzeje sie i zmniejszy wykraplanie wody. Tak
wiec zufaj fachowcom i buduj komin ceglany od parteru. Koszt prawidlowej
izolacji blaszanego komina moze przekroczyc koszt budowy nowego z cegiel.

3. Data: 2008-06-25 04:23:10

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Albin" <j...@g...com> wrote in message
e.googlegroups.com...
> [...]
> Czy rzeczywiscie nie mozna polaczyc ceglanej konstrukcji na parterze
> (dwa wyloty) z lekka, blaszana na poddaszu? Jesli tak, to jak izolowac

Komin blaszany to dwie rury z otulina pomiedzy nimi - nie bedzie tani.
Mam taki kolo okna mieszkania - postawiony na zewnatrz, nie wiem, czy cos
sie w nim skrapla - piec gazowy automatyczny, pracuje impulsowo - zaplon od
swieczki (plomien dyzurny). Ciag jest w nim mimo niepalenia sie - siega
ponad dach. Skladany z gotowych segmentów. Na dole rewizja do czyszczenia.
Mysle, ze sa mozliwe oba rozwiazania - blaszany spowoduje mniejsza
rujnacje - nie potrzebne beda dystanse do konstrukcji drewnianych - izolacja
skutecznie dziala, wiec zdecyduje raczej cena. Tyle, ze dwa czopuchy do
jednego komina nie sa dobrym rozwiazaniem.

ausland jobs www job im ausland de will im ausland arbeiten jobboerse lehrstellen
230Vw łazience
patelnia podobna do Philipiaka
oświetlenie LED
kominek - powierzchnia kratki