Kominek vs. TV, jakie schody i gdzie wcisnąć prysznic...

11. Data: 2009-02-18 22:34:53

Temat: Re: Kominek vs. TV, jakie schody i gdzie wcisnąć prysznic...
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czarek wrote:

> Patrzyłem i przyznam, że dla mnie zbyt nowoczesne w formie - wolę
> jednak coś bardziej klasycznego. :) Szczególnie że tam, gdzie mam się
> budować, większość domów jest w stylu "dworkowym" i nowoczesny desing
> mógłby być rażący w tym towarzystwie.

no i dobrze w końcu by coś stanęło co nie powoduje reakcji wymiotnej.
(Rzygam juz tymi dworkami)

12. Data: 2009-02-19 00:12:52

Od: "HANA" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> no i dobrze w końcu by coś stanęło co nie powoduje reakcji wymiotnej.
> (Rzygam juz tymi dworkami)

no nie moze byc...
Marek jestes pierwszy, ktory sie przyznal publicznie
bo nie ukrywam ze masie ludzi sie podobaja domy z plaskim dachem
ale sie boja ze ich wysmieja ze gierkowke sobie postawili
--
Andrzej
www.hana.com.pl

13. Data: 2009-02-19 08:12:34

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 18 Lut, 23:33, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

> reszta jest OK ale 105 a 150 to ok 50% wiecej.

Budowałeś dom?
Koszt budowy pomiędzy 105 a 150 będzie się różnił nie więcej niż
5-10%.
Większoć kosztu to działka (taka sama), ściany zewnętrzne (róznica
niewielka, załamania mają większy wpływ na cenę niż powierzchnia
użytkowa), łazeinki (tyle samo), schody (bez zmian) i dach (też może
być taki sam).

--
ZZ@private

14. Data: 2009-02-19 09:30:32

Od: "Tomek" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Koszt budowy pomiędzy 105 a 150 będzie się różnił nie więcej niż
> 5-10%.

taaaa. Dziwnie tylko jakos wychodzi cena za m2 podobnie. Wiec ogolny koszt
bedzie sie jednak sporo roznil. Moze nie o 50%, ale niewiele mniej.
W budowie domu stan surowy otwarty jest tani, kasa idzie na wykonczenia. A
glupi m2 podlogi (wylewka+terakota/deska) wychodzi ponad 100zl, jak
podlogowka to jeszcze wiecej. Do tego wiecej okien, tynkow, a pozniej
malowania, wiecej poddasza (zabudowa GK, ocieplenie). No chyba ze idziesz w
gore, wiec dodatkowy strop, sufit itd. Wiecej instalacji, kaloryferow, rur,
kabli. Wieszky kociol i wieksze koszty pozniejszej eksploatacji. I nie mow
mi tu prosze, ze roznica 10%. Bo to co wypisalem na szybko juz bedzie
wynosic jakies 30%.

--
Tomek

15. Data: 2009-02-19 11:16:42

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 19 Lut, 10:30, "Tomek" <a...@i...pl> wrote:

> [...]
> kabli. Wieszky kociol i wieksze koszty pozniejszej eksploatacji. I nie mow
> mi tu prosze, ze roznica 10%. Bo to co wypisalem na szybko juz bedzie

Pozwolenia, architekci, nadzór, przyłącza i spada do 10 :-)

--
ZZ@private

16. Data: 2009-02-19 12:29:37

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ZbyszekZ wrote:

> [...]
> niewielka, załamania mają większy wpływ na cenę niż powierzchnia
> użytkowa), łazeinki (tyle samo), schody (bez zmian) i dach (też może

tja pewnie, budowałem i buduję. Po pierwsze nie doliczaj ceny działki do
ceny domu. po drugie sciany też kosztują, podłogi kosztują dach kosztuje,
ogrzewanie kosztuje itd...

gdybyś miał rację to mieszkania w blokach powinny kosztować 1000 zł /m2

17. Data: 2009-02-19 12:37:10

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

HANA wrote:

> no nie moze byc...
> Marek jestes pierwszy, ktory sie przyznal publicznie
> bo nie ukrywam ze masie ludzi sie podobaja domy z plaskim dachem
> ale sie boja ze ich wysmieja ze gierkowke sobie postawili

po prostu jako osobę o jakiejś tam wrażliwości estetycznej mierzi mnie
kolejna urawniłowka która zapanowała w naszej ojczyźnie, tym razem częściowo
za sprawą urzędasów (zapisy w planach zagospodarowania przestrzennego).

przedtem mieliśmy miniwierzowce z balkonami, klasycznymi drzwiami
balkonowymi jak w bloku (okno + drzwi) i płaskim lub kopertowym daszkiem,
teraz mamy dwory z kolumienkami gankami wielkimi garażami (na trzy
terenówki) i skośnymi dachami, obowiązkowo za murem z kamienia jak starczy
kredytu. A to co jest w środku to już inna historia :)

wybudowałem dom parterowy ze skośnym dachem (minimum ile sie dało) choć
wolałbym pozostawić coś w stylu bungalow z niewielkimi spadami tak że by go
zza drzew wogóle nie było widać. Chętnie postawiłbym dodatlnego płaszczaka
tylko działkę miałem za małą na projekt który mi si podobał a i tak warunki
zagospodarowania nie pozwoliły by mi postawić czegoś ciekawego.

18. Data: 2009-02-19 12:45:25

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 19 Lut, 13:29, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

> tja pewnie, budowałem i buduję. Po pierwsze nie doliczaj ceny działki do
> ceny domu.

A co budujesz bez działki, ciekawe.

> po drugie sciany też kosztują, podłogi kosztują dach kosztuje,
> ogrzewanie kosztuje itd...

Tyle że kilka procent więcej a nie wprost proporcjonalnie.

> gdybyś miał rację to mieszkania w blokach powinny kosztować 1000 zł /m2

A ile kosztuje? Fakt, słyszałem że ostatnio ceny spadły
Moje poszło po 1200, 3 lata temu (ale to 4 pietro bez windy)

--
ZZ@private

19. Data: 2009-02-19 15:05:47

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ZbyszekZ wrote:

> A co budujesz bez działki, ciekawe.

tylko że działka często nie jest częścią inwestycji, bo się ją ma albo sie
dostaje w spadku lub w darowiźnie, oczywiście wiele osób kupouej działkę.

> Tyle że kilka procent więcej a nie wprost proporcjonalnie.

tja oczywiście tylko kilka procent więcej, w twoim matriksie chyba.

> A ile kosztuje? Fakt, słyszałem że ostatnio ceny spadły
> Moje poszło po 1200, 3 lata temu (ale to 4 pietro bez windy)

nie nie kosztują tanie meiszkania które sie sprzedają to po 4000 za metr
chodza w krakowie

20. Data: 2009-02-20 08:32:48

Od: Czarek <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

HANA wrote:
> Użytkownik "Czarek" <...@...pl> napisał w wiadomości
> wewnetrznie, szczegolnie poddasze, sprawia wrazenie ciasnoty.

Ciasnota to akurat rzecz względna. Jakbyś napisał, że pokoje na poddaszu
nieustawne - to nawet bym się zgodził - widziałem projekty domów o
podobnym metrażu dużo lepiej rozwiązujące ten problem. Ale ciasnota?
Wiesz, mieszkam teraz w bloku, stare budownictwo, trzy pokoje - 15, 8 i
5 m2 i jakoś nie mam strasznych problemów z pomieszczeniem się. Pewnie,
miłoby było mieć kilka metrów większy "salon", dwa trzy metry większą
sypialnię i tak trzy razy większy pokój dla dziecka - ale akurat te
wymagania dom spełnia z naddatkiem.

Pozdrawiam

Czarek

ilość CO w spalinach - junkers