Koniec roku 23 czerwca

31. Data: 2006-03-03 19:08:41

Temat: Re: Nie rozumiem!!!
Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"miranka" <a...@m...pl> writes:

> takie. W czerwcu nikt na takie rzeczy nie ma czasu, bo są rady pedagogiczne,
> wypisywanie świadectw itp, itd, a dzieciaki się obijają.

Gdyby szkola sie konczyla tydzien pozniej, to i rady pedagogiczne i
wypisywanie swiadectw tez bylyby tydzien pozniej.

MJ

32. Data: 2006-03-03 19:54:19

Od: "zona alberta" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:du8tvb$3cb$1@inews.gazeta.pl,
niejaki(a): miranka z adresu <a...@m...pl> napisał(a):

> O czym Wy piszecie? Przecież to jest tylko powrót do sytuacji SPRZED
> wydłużenia roku szkolnego. I spoko z tym materiałem. Po 15 czerwca w
> szkołach NIC się nie dzieje.

Pominęliście w dyskusji szkoły średnie. W tej chwili, po wprowadzeniu
nowej matury sprawa wygląda tak, że przez mniej więcej miesiąc praca
nauczycieli jest zdezorganizowana przez ciągnące się matury. W zeszłym
roku na ten przykład nie było mi się dane spotkać z jedną klasą przez 2
tygodnie (10 lekcji!). Jeśli do tej pory po 15 czerwca nic się nie
działo, teraz nie działoby się nic po 22. Nie widzę problemu. BTW może
jestem jakimś tytanem pracy, ale do szału doprowadzają mnie wszystkie
długie weekendy. Przez to efektywnej pracy w szkole jest naprawdę
niewiele.

Tak na marginesie: mój wychowawca w liceum mówił, że rok szkolny i tak
kończy w grudniu. Święta, potem ferie, Wielkanoc, majówka, dzień dziecka
i tak dalej do wakacji.. ;)

--
Ewa (29.9), Julka (3.6), Zuza (1.7)
http://julka.gourl.org

33. Data: 2006-03-03 20:15:31

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zona alberta" <r...@o...pl> wrote in message

> [...]
> jestem jakimś tytanem pracy, ale do szału doprowadzają mnie wszystkie
> długie weekendy. Przez to efektywnej pracy w szkole jest naprawdę

Zgoda. Ja mam punkt widzenia mamy gimnazjalisty. Wiele osób w tym wątku
spojrzało na problem z punktu widzenia pierwszych klas podstawowki. Te
sytuacje nijak się do siebie nie mają. I nadal nie rozumiem, w jaki sposób
odebranie maluchom ponad tygodnia wakacji pozwoli licealistom nadrobić
zmarnowany miesiąc. Może po prostu każdy poziom szkoły powinien mieć
harmonogram roku szkolnego ustalony inaczej - według swoich potrzeb, a nie
te same daty ferii, przerw itp dla przedszkoli i dla liceum.
Anka

34. Data: 2006-03-03 20:32:28

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zona alberta" <r...@o...pl> wrote in message

I jeszcze, bo zapomniałam dopisać.... Czy po takim miesiącu totalnej
dezorganizcji pracy w szkole, udaje Ci się potem wdrożyć klasę do
systematycznej pracy? Tuż przed końcem roku, w czerwcu, kiedy oni już myślą
tylko o tym, żeby się pobyczyć gdzieś na słońcu????
Moim zdaniem wydłużanie roku nie jest na to wszystko receptą i rozwiązania
problemu trzeba szukać zupełnie gdzie indziej. Nie wiem - inaczej rozłożyć
pracę w ciągu roku, inaczej zorganizować matury, efektywniej wykorzystywać
ten czas, który jest do dyspozycji.... Jak tak dalej pójdzie, za chwilę
dzieciaki będą miały 1 miesiąc wakacji (bo z maturami szkoły się nie
wyrabiają. a nauczyciele z programami), a obowiązek szkolny zaczynie się od
3 roku życia... bo taka jest tendencja: coraz wcześniej zaczynać naukę,
coraz więcej lekcji, coraz więcej materiału, coraz więcej zajęć dodatkowych.
I kończy się to tym, że dzieciaki spędzają 8 godzin w szkole, 4 w domu nad
lekcjami, 2 na zajęciach dodatkowych.... (korepetycjach, douczkach,
językach, etc). To jest normalne? Kto z Was pracuje 14 godzin na dobę????
Anka

35. Data: 2006-03-03 20:45:01

Od: Rozs <r...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik miranka napisał:

> Zgoda. Ja mam punkt widzenia mamy gimnazjalisty. Wiele osób w tym wątku
> spojrzało na problem z punktu widzenia pierwszych klas podstawowki.

Mnie powalilo spojrzenie kolegi pracujacego w liceum. Ferie skonczyly
sie koncem lutego i wlasciwie dopiero w marcu zaczelo sie drugie
polrocze. Ale 28 kwietnia jest juz zakonczenie roku szkolnego dla
maturzystow. Po drodze swieta i jakies tam rozne przymusowo ulgowe
(dzien kobiet, wagarowicza itp.. Wyszlo mu, ze w maturalnej klasie
bedzie mial w ciagu drugiego polrocza 5 (slownie: piec) godzin swojego
przedmiotu (geografii). I na tej podstawie ma wystawic oceny. Nazwac to
paranoja, to malo. Takiech gigant bzdur jest w polskiej oswiacie duzo i
w sumie pownni teraz dac szkole spokoj az to sie wszystko jakos ulozy i
unormuje po reformie. Ale mam obawy, ze to marzenia...
Rozs

36. Data: 2006-03-04 12:25:04

Od: "zona alberta" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:dua94t$jui$1@inews.gazeta.pl,
> [...]

> I jeszcze, bo zapomniałam dopisać.... Czy po takim miesiącu totalnej
> dezorganizcji pracy w szkole, udaje Ci się potem wdrożyć klasę do

Zazwyczaj tak, ale ta zeszłoroczna klasa, to były dziwne dzieci... ;)

> Tuż przed końcem roku, w czerwcu, kiedy oni już
> myślą tylko o tym, żeby się pobyczyć gdzieś na słońcu????

Dlatego część lekcji prowadziłam w plenerze.

> [...]
> nad lekcjami, 2 na zajęciach dodatkowych.... (korepetycjach,
> douczkach, językach, etc). To jest normalne? Kto z Was pracuje 14

Pewnie wiele osób :(
A wracając do tematu, dobrym pomysłem byłoby faktycznie zróżnicowanie
końca roku dla poszczególnych typów szkół. Węszę tu jednak kolejne
spiętrzenie problemó, skoro ministerstwo planuje wrócić do wspólnego
terminu ferii bo rodziny z różnych województw nie mogą się spotkać.
Co do sześciolatków w szkole, nie bałabym się. Założenie jest takie, że
dzieci w tym wieku nie będą siedzieć w ławkach, tak jak powinno się to
odbywać już teraz w trzyletnim nauczaniu zintegrowanym. Jeśli w pewnych
szkołach tak się nie dzieje, jest to wada szkoły, a dla mnie poważny
sygnał, żeby tam dziecka nie posyłać.

--
Ewa (29.10) Julka (3.7) Zuza (1.8)
http://julka.gourl.org

37. Data: 2006-03-04 12:27:15

Od: "zona alberta" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:dua855$g09$1@inews.gazeta.pl,
> [...]

> rozumiem, w jaki sposób odebranie maluchom ponad tygodnia wakacji
> pozwoli licealistom nadrobić zmarnowany miesiąc.

"Sprawiedliwość" działa niestety w obie strony: w liceum nie ma wolnego
z okazji rekolekcji ;)

--
Ewa (29.10) Julka (3.7) Zuza (1.8)
http://julka.gourl.org

38. Data: 2006-03-04 13:28:54

Temat: Re: Koniec roku 23 czerwca
Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pamana" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

> tak jakby ten tydzien byl strasznie ciezki ,i tak wszytkie oceny juz byly
> wystawione i chodzilo sie do szkoly dla zabawy a nie nauki.

Skoro wszystkie oceny i tak wystawione, nauki nie ma a przychodzi się dla
zabawy, to równie dobrze można się bawić w domu, albo do babci na wieś (nad
morze, w góry, na kolonie itd.) wyjechać tydzień wcześniej.
Ania
--
******e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ *******gg:1737648*******
************************* www.madej.master.pl ************************

39. Data: 2006-03-04 15:51:21

Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

miranka napisał(a):
> To jest normalne? Kto z Was pracuje 14 godzin na dobę????

Moja mama. Jest nauczycielką :/.

--
Elske

http://elske.freehost.pl/
*Ludwik XIV był samolubem. Twierdził, że Francja to ja.*

40. Data: 2006-03-04 15:52:20

Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

@nn napisał(a):

> Skoro wszystkie oceny i tak wystawione, nauki nie ma a przychodzi się dla
> zabawy, to równie dobrze można się bawić w domu, albo do babci na wieś (nad
> morze, w góry, na kolonie itd.) wyjechać tydzień wcześniej.

A poprawki? Egzaminy komisyjne? Kiedy? We wrześniu?

--
Elske

http://elske.freehost.pl/
*Ludwik XIV był samolubem. Twierdził, że Francja to ja.*

7-latka na przednim siedzeniu?
szukam sklepów ze sprzetem sportowym dla dzieci
Poszukiwany dobry psycholog dziecięcy w Warszawie
kaszel... kaszel...kaszel
Wypracowania z internetu - gdzie?