Koniec z podglądaniem

1. Data: 2003-03-24 21:16:51

Temat: Koniec z podglądaniem
Od: "Markier" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam pyszną grupę.
Mam na imię Robert i podglądam waszą grupę ponad rok. Uwielbiam gotować, ale
tylko rekraacyjnie tzn. przyrządzam jakieś prototypy w niedzielę dla
rodzinki. Codzienne gotowanie zabiło by moją artystyczną duszę. Tu należy
wyrazić szacunek dla wszystkich Pań dbających na co dzień o nasze potrzeby
energetyczne. Chylę przed wami czoło.
Do debiutu sprowokował mnie post poniżej, nie wytrzymałem. To chyba pierwszy
raz na grupie. Ale zamiast babrać się w g.. , pozwolę sobie na mały wkupny
przepis mojego ulubionego dania:
Polędwiczki wieprzowe kroimy na plastry po 3-4 cm i lekko zalewamy sosem
sojowym i olejem sezamowym. Po godzince, może dwóch ( w lodówce ) smażymy
bez tłuszczu na mocno rozgrzanej patelni. Na koniec 50-ka Łąckiej Śliwowicy
na patelnię i zapalamy. serwujemy natychmiast przy zgaszonym świetle. Powala
każdą Panią domu i efektem i smakiem.
Markier
Wawa

1. Data: 2003-03-25 08:18:32

Temat: Re: Koniec z podglądaniem
Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyrazić szacunek dla wszystkich Pań dbających na co dzień o nasze potrzeby

Witaj!
Milo, ze sie ujawniles. Zapraszamy do wspolnego gotowania :)

> Do debiutu sprowokował mnie post poniżej, nie wytrzymałem. To chyba pierwszy
> raz na grupie. Ale zamiast babrać się w g.. , pozwolę sobie na mały wkupny
> przepis mojego ulubionego dania:

Mozesz sprecyzowac, o jaki "post ponizej" chodzi? Co u niektorych jest ponizej,
u innych jest powyzej :).

> [...]
> na patelnię i zapalamy. serwujemy natychmiast przy zgaszonym świetle. Powala

Wyobrazam sobie... Ja do tej pory zadnych dan nie podpalalam. Jaki jest tego
efekt?

Pozdrawiam,
Ania

1. Data: 2003-03-25 08:30:17

Od: "Piotr Kosela" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wrote:

> Witaj!

/ciach/
No to ja też witam :-)

> Mozesz sprecyzowac, o jaki "post ponizej" chodzi? Co u niektorych
> jest ponizej, u innych jest powyzej :).

A był taki jeden, a raczej dwa, w którym rozmawiają chyba jacyś
obcokrajowcy, i do tego bardzo małoletni, a wiadomo, że małolactwo w obcych
językach najpierw uczy się przklinać :-/ Proponuję zignorować.

/ciach/

> Wyobrazam sobie... Ja do tej pory zadnych dan nie podpalalam. Jaki
> jest tego efekt?

Ja mam pewne obawy, a chciałbym spróbować. Czy można to śmiało robić w
ciasnej kuchni w bloku (raz udało mi się spalić ścierkę przy zdejmowaniu
gorącego gara z gazu, było to co prawda dawno, ale i teraz się boję ognia
poza fajerkami;-)))

--
Pzdr
Pe Ka

1. Data: 2003-03-25 09:14:44

Od: "Tomaszek" <t...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja mam pewne obawy, a chciałbym spróbować. Czy można to śmiało robić w
> ciasnej kuchni w bloku

W moim przypadku do podpalania stosuje brandy.
Poledwiczki wieprzowe, pokrojone, lekko rozgniecione na olej, troszke
przypraw i pod koniec smazenia okolo 50 g brandy - ogien bucha, czekam az
zgasnie i odparuje niemal do konca. Po tym zabiegu poledwiczki sa soczyste,
kruche - paluszki lizac.
Dodaje, ze zabiegi powyzsze dokonuje w kuchni w bloku.

Pzdr
Tomcio

1. Data: 2003-03-25 09:59:57

Od: "Piotr Kosela" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomaszek wrote:
/ciach/

> Dodaje, ze zabiegi powyzsze dokonuje w kuchni w bloku.

Na jaką wysokość sięga płomień? Mam okap nad kuchenką i nie chciałbym go
zmieniać ;-)

1. Data: 2003-03-25 11:05:25

Od: "Tomaszek" <t...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na jaką wysokość sięga płomień? Mam okap nad kuchenką i nie chciałbym go
> zmieniać ;-)

Hehe, ja tez mam okap i jeszcze jakos dziala :)
Plomien gdzies tak ma ok. 30 cm i dlatego zaraz po zapaleniu odstawiam na
chwile patelnie z ognia i plonie sobie spokojnie poza obrebem okapu :)

1. Data: 2003-03-25 11:16:05

Od: "Piotr Kosela" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomaszek wrote:

> Hehe, ja tez mam okap i jeszcze jakos dziala :)
> Plomien gdzies tak ma ok. 30 cm i dlatego zaraz po zapaleniu
> odstawiam na chwile patelnie z ognia i plonie sobie spokojnie poza
> obrebem okapu :)

Dzięki za wyjaśnienie - może wreszcie się odważę ;-)

1. Data: 2003-03-25 18:43:56

Od: "Markier" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Dzięki za przyjęcie i miło mi, że płonące polędwiczki wzbudziły odzew i
zainteresowanie. W kwestii bezpieczeństwa, to nie ma obaw o pożar pod
warunkiem zastosowania ok. 50 g alkoholu, a nie pół litra. Płomienie sięgają
na 30 cm i posiadaczom okapów proponuję zdjąć patelnie z kuchni i robić to
na środku pomieszczenia. Jak wspominałem ja podpalam w drodze na stół.
Co do posta który mnie ruszył to chodziło o stek ( kulinarne określenie jest
chyba nie na miejscu) nie cenzurowanych słów temacie gofry. No po prostu się
wkurzyłem i chciałem w pierwszej chwili odpysknąc. Ale to nie ma sensu.
Lepiej zajmijmy się stekami z wołowiny. Apropos może macie sprawdzony
przepis na soczyste krwiste steki.
P.s
Z góry przepraszam za pewne nieuniknione z mojej strony niedociągnięcia w
obsłudze komputera, widelcem jakoś lepiej mi się posługuje

Markier
Transalp
Wawa

1. Data: 2003-03-25 21:42:31

Od: "jarek" <z...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Śliwowicy
Powala

> Wyobrazam sobie... Ja do tej pory zadnych dan nie podpalalam. Jaki jest

W gwarze zawodowców od noża i widelca ten etap obróbki miecha nazywa chyba
'flambirowanie'.
A do kolegi Markiera mam pytanko: gdzieżeś Ty robaczku kupił Łącką
Śliwowicę, toż to śni mi się dniami i nocami, niekoniecznie z polędwiczkami
:-). IMHU lepsze toto niźli nawet słowacka.

S pozdravem, Jarek.

tygodniowy obiadek
cienkie ciasto na PIZZĘ
W związku z wiosną...