Koszmary

1. Data: 2006-03-03 09:21:02

Temat: Koszmary
Od: Nela Mlynarska <n...@W...security.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kochani,

powiedzcie, czy Wasze ... powiedzmy siedmiolatki przechodziły okres
koszmarów nocnych. Chodzi o zasypianie.

Googlałam ... czytałam. Ale chciałabym wiedzieć czy udało Wam się takie
problemy rozwiązać i czy jakieś konkretne pomysły zadziałały.

Robię co się da.

- stała pora zasypiania
- stały rytuał przed snem
- nie jemy przed snem
- zero telewizji (to tak u nas tradycyjnie ;-)
- zero gier w domu (w szkole 15 minut na świetlicy, ale nie są to jakieś
brutalne strzelanki)
- oswajam lęki (rozmawiamy, wymyślamy sposoby na potwory)

No i ostatnimi czasy nie daje rady dziecię zasnąć, jeśli
- albo ja z nim nie zasypiam,
- albo nie podam melisy
- albo nie śpi z siostrą (ostatnio to przestało pomagać, bo siostra
zasypiała wcześniej)

Nie wiem, co jeszcze mogłabym zrobić i czy lecieć do psychologa i czy on
coś pomoże i w ogóle tysiąc "czy".

Właśnie znalazłam mój post z 8.10.2001, w którym pisałam, że budzą go
jakieś duszki, czy inne stwory. Czyli problem tak naprawdę zawsze był,
tyle, że ostatnio jest to codziennie od kilku tygodni. Jak tak sobie
przypominam, to to nachodzi falowo ... muszę pomyśleć, kiedy te fale
wracają.

Pomożecie?

Pozdrawiam,
Nela

2. Data: 2006-03-03 09:32:10

Temat: Re: Koszmary
Od: "MOLNARka" <M...@M...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nela Mlynarska" <n...@W...security.pl> napisał

> Właśnie znalazłam mój post z 8.10.2001, w którym pisałam, że budzą go
> jakieś duszki, czy inne stwory. Czyli problem tak naprawdę zawsze był,

Ty się dokładnie rozejrzyj czy tam się Bruce Willis gdzieś obok nie kręci
:-)

Pozdrawiam
MOLNARka ... sorki za skojarzenia - pomóc na razie nie umiem

3. Data: 2006-03-03 09:35:10

Od: Nela Mlynarska <n...@W...security.pl> szukaj wiadomości tego autora

MOLNARka napisał(a):
> Użytkownik "Nela Mlynarska" <n...@W...security.pl> napisał

> Ty się dokładnie rozejrzyj czy tam się Bruce Willis gdzieś obok nie
> kręci :-)

Teraz, to musiałby być z innej planety, bo na topie są kosmici. I
potwory. Duchy poszły w niepamięć (mam nadzieję).

A poza tym, ja ślepa na te rzeczy. Nigdy nikogo z drugiej strony nie
widziałam.

Pozdrawiam,
Nela

4. Data: 2006-03-03 09:46:13

Od: "MOLNARka" <M...@M...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nela Mlynarska" <n...@W...security.pl> napisał

> A poza tym, ja ślepa na te rzeczy. Nigdy nikogo z drugiej strony nie
> widziałam.

Ja niby też ... ale jakbym Wilisa przegapiła to bym się chyba poszła utopić

MOLNARka :-)

5. Data: 2006-03-03 09:50:18

Od: "Ewap" <e...@b...wroc.usun.to.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nela Mlynarska" <n...@W...security.pl> napisał w wiadomości
news:du91t0$4ga$1@nemesis.news.tpi.pl..az .
> Kochani,
>
> powiedzcie, czy Wasze ... powiedzmy siedmiolatki przechodziły okres
> koszmarów nocnych. Chodzi o zasypianie.

Tak, zawsze zimą. Rok temu (wtedy 6,5 roku) były to reakcje po oglądnięciu
programu "Co i jak" - bał się piratów oraz starych pociągów. W tym roku bał
się wojny i pożaru (że spalą się jego zabawki). U nas jest ciężo, ale
przechodzi samo mniej więcej po 1,5 miesiąca. Żadne tłumaczenia na nic się
nie zdały. Czasami miałam wrażenie, że Paweł w ten sposób chciał zwracać
naszą uwagę.

Ewa

6. Data: 2006-03-03 09:56:50

Od: Nela Mlynarska <n...@W...security.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewap napisał(a):
> Użytkownik "Nela Mlynarska" <n...@W...security.pl> napisał w wiadomości
> news:du91t0$4ga$1@nemesis.news.tpi.pl..az .

> Tak, zawsze zimą.

Włąśnie się zastanawiam, czy nie jest to rodzaj sezonowej depresji u
dzieci.

Jeśli tak, to może solarium ;-) ... Mam nadzieję, że dziś będzie jeszcze
trochę słońca kiedy zabiorę młodego ze szkoły.

Pozdrawiam,
Nela

7. Data: 2006-03-03 14:42:04

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nela Mlynarska" <n...@W...security.pl> wrote in message
> [...]
>
> Googlałam ... czytałam. Ale chciałabym wiedzieć czy udało Wam się takie
> problemy rozwiązać i czy jakieś konkretne pomysły zadziałały.

niekiedy dziecko z Separation Anxiety Disorder , boi sie samo
spac, zasypiac. moze to tez byc jakas inna forma lekow u dzieci.
podsylam linki, sa po ang.

http://www.mentalhealth.samhsa.gov/publications/allp
ubs/CA-0007/default.asp#3
http://www.nmha.org/children/children_mh_matters/anx
iety.cfm

iwon(k)a

8. Data: 2006-03-03 18:15:02

Od: "Dorota ***" <d...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

czy jakieś konkretne pomysły zadziałały.

Jak było coś schowane w szafie, wyganiałam (z otwieraniem drzwi na klatce
włącznie). Chodzące zabawki prosiłam, żeby spały, bo je wyniosę itd. W sumie
to pojedyncze przypadki były, wyganiałam chyba skutecznie :-).

Kilka razy obudzili się w nocy, mając jakieś koszmary (raz to z pół godziny
starszego wybudzałam, żeby zobaczł, że jest w domu - oczy miał otwarte, ale
był we śnie jeszcze ;-)))), dość niesamowity widok dla matki - "Egzorcysta"
mi się wtedy przypomniał ;-) ). Zawsze po (p)o(d)glądnięciu filmu nie
całkiem dla dzieci lub dzienników/reportaży tv. Problem rozwiązujemy przez
tłumaczenie oglądanych rzeczy i ograniczanie siedzenia przed tv do minimum
(dobranocka, programy przyrodnicze, czasem jakiś film).

Dorota

9. Data: 2006-03-04 22:10:14

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 03 Mar 2006 10:21:02 +0100, Nela Mlynarska napisał(a):

> powiedzcie, czy Wasze ... powiedzmy siedmiolatki przechodziły okres
> koszmarów nocnych. Chodzi o zasypianie.

Nocnych to może nie. Chociaż do zasypiania jest ktoś potrzebny "a poleżysz
ze mną chwilę??"
Natomiast są inne lęki
- zaprowadź mnie do łazienki, bo w pokoju obok jest ciemno
-boi się każdej nowej sytuacji
- sam nie pójdzie np. piętro wyżej w szkole zanieść coś jakiejś pani (we
wrześniu nie miał takiego problemu
- itd.itd.
--
Elżbieta

10. Data: 2006-03-15 23:16:18

Od: "ulast" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nela Mlynarska" <n...@W...security.pl> napisał w wiadomości
> Kochani,
>
> powiedzcie, czy Wasze ... powiedzmy siedmiolatki przechodziły okres
> koszmarów nocnych. Chodzi o zasypianie.

Max tak ma odkąd urodziła się Martyna...ale wcześniej miewał, po oglądaniu ze
mną filmu o kosmitach.
Kiedyś ten film sama oglądałam i nie było tam "żadnych takich", a jednak Maxa
wystraszył, "bo kosmici przyszli i czegoś chcieli od ludzi"...

Ostatnio był bardzo wystraszony rysunkiem, jaki narysował kolega z klasy,
mianowicie rysunek przedstawiał panią nauczycielkę rozszarpywaną
przez...hm...szamana? (nie pamiętam juz cóż to rozszarpywało?)...
Max był przerażony,że chłopiec narysował coś takiego, kilka dni o tym
wspominał,oczywiście wytłumaczyłam mu przyczynę jaka najprawdopodobniej kierował
się chłopiec rysując takie makabryczne obrazki.
Z wychowawczynią Maxa rozmawiałam również.
Powiem szczerze,że sama przeraziłam się przerażeniem Maxa, poważnie....grrrr...

Pozdrawiam
Ula (ulast) ta co to horrorów nawet z bez głosu nie ogląda ;-)

Biegunka i Coca-Cola
drenaż ucha u dziecka
Koniec roku 23 czerwca
7-latka na przednim siedzeniu?
szukam sklepów ze sprzetem sportowym dla dzieci