pięciolatki do zerówki, sześciolatki do 1 klasy?

1. Data: 2006-03-03 11:13:04

Temat: pięciolatki do zerówki, sześciolatki do 1 klasy?
Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zastrzeliła mnie taką informacją przedszkolanka, rozmawiałyśmy o Alce i
zerówce, a ona mi mówi, żebym się zaczęła orientować bo oni sami już nie
wiedzą, ale ma zacząć się od roku 2007 najpóźniej 2008 jakiś plan
eksperymentalny, i w niektórych (?!) województwach do zerówki pójdą już
pięciolatki a sześciolatki do 1 klasy.
No i Karolę by mi objęło i zrobiłaby się jakaś paranojka, bo dziewczyny
między którymi jest 2 lata różnicy chodziły by jedna do 2 a druga do
pierwszej klasy.
Ktoś wie coś więcej? I niby w jakich województwach ma to dziwadło
obowiązywać? A co w razie przeprowadzki? :/

--
Edyta Czyż
// varium et mutabile semper femina // Wergiliusz

2. Data: 2006-03-03 11:51:32

Od: a...@a...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>

> --
> Edyta Czyż
> //  varium et mutabile semper femina  //  Wergiliusz

owszem słyszałam ale jakiś czas temu- był to jeden z wielu ciekawych pomysłów
kaczorów na " poprawę" edukacji dzieci ze wsi ( nie kumam ale to mój problem)-
miała być obowiązkowa zerówka od 5 lat i 1 klasa od 6 lat. Jestem tematem
zainteresowana , ponieważ mój misiek skończył już 5 lat. Myślę jednak,ze to
nie nastąpi zbyt szybko. Musi to być wprowadzone drogą ustawy- ustawy jeszcze w
sejmie nie ma i potem dopiero jakiś etap przejściowy rok - dwa. Może coś
kombinują na poziomie ministerstwa edukacji ewentualnych wybranych kuratoriów-
ale tak szczerze nic więcej nie slyszałam. syn chodzi do przedszkola w wojew.
pomorskim- myślę,że gdyby coś było na rzeczy dyrekcja przedszkola- dość
rozumna - by poinformowała, rodziców... ale może ... nie wiem. Ale za info będę
wdzięczna. Pozdrawiam Ania

3. Data: 2006-03-03 12:11:19

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Sowa napisał(a):

> No i Karolę by mi objęło i zrobiłaby się jakaś paranojka, bo dziewczyny
> między którymi jest 2 lata różnicy chodziły by jedna do 2 a druga do
> pierwszej klasy.

Dobrze, że ta starsza nie chodziłaby w wyniku reformy do niższej klasy
;-). A tak na marginesie, jak to obliczyłaś? Bo wg mnie, jeśli objęłoby
to obie dziewczyny, to dystans edukacyjny powinien się między nimi
dwuletni zachować. Tak jak piszesz byłoby możliwe, gdyby młodszą objęło
a starszą nie. Nie mam racji?

> Ktoś wie coś więcej? I niby w jakich województwach ma to dziwadło
> obowiązywać? A co w razie przeprowadzki? :/

Ja słyszałam, że ma to objąć dzieci począwszy od 2003 rocznika, czyli
m.in. moją Maję. Uważam to za bezsens, żeby pięciolatki chodziły już do
zerówki.

Ewa

4. Data: 2006-03-03 12:20:19

Od: a...@a...pl szukaj wiadomości tego autora

> Ja słyszałam, że ma to objąć dzieci począwszy od 2003 rocznika, czyli
> m.in. moją Maję. Uważam to za bezsens, żeby pięciolatki chodziły już do
> zerówki.
>
> Ewa

dokładnie tak samo uważam, mój syn w przedszkolu ma połączoną grupę- starszaki
to 5i 6 latki. Mają jeden program- razem robią zerówkę- z tym,że oczywiście te
prawdziwe 6 latki robią ją dokładniej- są troszkę inaczej rozliczane a 5 latki
trochę na zasadach dobrowolności. Mój syn ma 5 lat - robi materiał, ale nie
musi. Dzieciak głupi nie jest, w domu też sporo z nim pracujemy , ale uważam,
że 5 latek jest zbyt mały na to , aby już mieć obowiązek szkolny. Nie jest w
stanie skupić na dłużej uwagi itp. I mój starszak jest opanowany dość rozważny
i skupiony, ale jak sobie pomyslę o młodszym, który ma 2 lata i 5 sekund w
miejscu nie zagrzeje i o tym, że jako 5 latek miałby iść np. do zerówki takiej
w szkole- od dzwonka do dzwonka?? sorry ale ustawodawca chyba nie miał nigdy
pięciolatka- albo ichne były geniuszami.... Ania

5. Data: 2006-03-03 12:29:30

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak jak piszesz byłoby możliwe, gdyby młodszą objęło
> a starszą nie. Nie mam racji?

No właśnie tak by było jakby to zaczęło obowiązywać od 2007. Starszej by juz
nie objęło a młodszą owszem. Z grupy maluchów przeskoczyłaby od razu do
zerówki.
Starsza zaś idzie do zerówki od tegorocznego września.
Aaaaa jak to szybko zleciało! Kiedy ona tak urosła?8-)

> Ja słyszałam, że ma to objąć dzieci począwszy od 2003 rocznika, czyli
> m.in. moją Maję. Uważam to za bezsens, żeby pięciolatki chodziły już do
> zerówki.

Aha, to jednak Karola by się nie załapała. No to w sumie dobrze.

--
Edyta Czyż

6. Data: 2006-03-03 12:33:56

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <a...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> uważam,
> że 5 latek jest zbyt mały na to , aby już mieć obowiązek szkolny. Nie jest

przedszkolanka a z którą rozmawiałam była tym pomysłem lekko przerażona i
twierdziła że owszem, jednostki sobie radę dadzą, ale dla większości tych
dzieci to jednak będzie zbyt wcześnie. No jak tak patrzę na te dzieci w
grupie Karoli, czy Ali no to faktycznie, rozstrzał jest dość duży,
pięcioletni chłopcy to czasami dopiero co zaczęli mówić w miarę składnie.:>

A jak to miałoby wyglądać dalej, po prostu ze szkoły będą kończyć ludzie rok
młodsi, czy ma za tym iść przedłużenie o rok podstawówki?

--
Edyta Czyż

7. Data: 2006-03-03 13:57:27

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" ...

> [...]
> grupie Karoli, czy Ali no to faktycznie, rozstrzał jest dość duży,
> pięcioletni chłopcy to czasami dopiero co zaczęli mówić w miarę

Tym niemniej są kraje, gdzie dzieci zaczynają wcześnie edukację. Kwestia
programu, lokalu i kadry. To są problemy, nie wiek dziecka.

> A jak to miałoby wyglądać dalej, po prostu ze szkoły będą kończyć ludzie
> rok młodsi, czy ma za tym iść przedłużenie o rok podstawówki?

I tu się robi wesoło. O rok wcześniej, bez przedłużania. Szanowni
pomysłodawcy nie zauważyli chyba obowiązku nauki do 18 roku życia. Obowiązku
konstytucyjnego, nie ustawowego. Interesująco wygląda kwestia maturzystów,
którzy nie dostali się na studia a urodzili się pomiędzy wrześniem i
grudniem, osiemnastki więc jeszcze nie mają.

Sam pomysł jest na razie pomysłem, na stronach Menu nie ma szczegółów i
projektów, najbliższa nowelizacja ustawy o systemie oświaty dotyczy kwestii
stypendialnych, nie obniżania obowiązkowego wieku szkolnego. Będę
monitorować.

--
EwaSzy
Shhhh, to jest usenet, tu się kopie po dupach, a nie humor poprawia.

8. Data: 2006-03-03 16:04:10

Od: "Basia Z." <bjz_@_(prosze_usun_podkreslenia)_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Harun al Rashid" :

> [...]
> którzy nie dostali się na studia a urodzili się pomiędzy wrześniem i
> grudniem, osiemnastki więc jeszcze nie mają.

Zaraz zaraz, jako mam zeszłorocznego maturzysty (rocznik 1986) urodzonego w
listopadzie informuję ze "osiemnastkę" skończył on w pierwszej połowie III
kl. liceum.
Takie przypadki mogą mieć miejsce tylko wtedy kiedy ktoś poszedł rok
wcześniej do szkoły, więc są to raczej pojedyncze przypadki.

Pozdrowienia.

Basia

9. Data: 2006-03-03 19:10:46

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zerowki jak zerowki, ale dobrze by bylo, gdyby matura byla na
pelnolecie. Od razu zniklby problem pelnoletnich uczniow, co to chca
sami sobie zwolnienia wypisywac i w Playboyu wystepowac...

MJ

10. Data: 2006-03-04 16:31:20

Od: "John" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja osobiscie uwazam, ze nie jest to krzywdzace dla dziecka. Ja mieszkam
zagranica i moja corka, ktora w tej chwili ma 6 lat wlasnie chodzi do szkoly
do 1 klasy i bardzo dobrze sobie radzi. Do "zerowki" chodzila w zeszlym roku
i tez bylo ok. A jezeli chodzi o samodyscypline i wysluchiwanie pan na
zajeciach o troszke sie zapominala, ale teraz juz jest super. Do wszystkiego
sie przyzwyczaila i musze sie pochwalic, ze bardzo dobrze sie uczy.
Pozdrawiam

Koszmary
Biegunka i Coca-Cola
drenaż ucha u dziecka