Biegunka i Coca-Cola

1. Data: 2006-03-03 08:05:45

Temat: Biegunka i Coca-Cola
Od: P...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Czołem.

Ostatnio moję dziecię przywlekło skądś wirusa powodującego biegunkę.
Zdumiałem się nieco, gdy lekarz zalecił odgazowaną i rozcieńczoną
Coca-Colę do picia. Pewnie temat znany, ale spytam - dlaczego ? Co owa
Coca -Cola w sobie ma ?

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

2. Data: 2006-03-03 08:13:25

Temat: Re: Biegunka i Coca-Cola
Od: Meg <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Zdumiałem się nieco, gdy lekarz zalecił odgazowaną i rozcieńczoną
> Coca-Colę do picia. Pewnie temat znany, ale spytam - dlaczego ? Co owa

bodajże chodzi o odczyn ph , ale dokładnie nie pamiętam , natomiast od
wielu lekarzy o tym już słyszałam i sama próbowałam przy wymiotach u
siebie i pomogło , tylko podawaj po łyżce ci kilka minut

pozdr Magda

3. Data: 2006-03-03 08:55:22

Od: P...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Meg napisał(a):

> tylko podawaj po łyżce ci kilka minut

Wiesz, to chodziło o 4+ latka, zamiast łyżki potrzebna była szkanka :)

Poza tym jeszcze jedna zagwozdka: wg lekarza Coca Cola jest OK, zaś
Pepsi Cola jest be.

4. Data: 2006-03-03 12:17:59

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

P...@o...pl napisał(a):
> [...]
> Zdumiałem się nieco, gdy lekarz zalecił odgazowaną i rozcieńczoną
> Coca-Colę do picia. Pewnie temat znany, ale spytam - dlaczego ? Co owa

Podobno Coca-Cola jest odpowiednio zjonizowana, ma jakieś elektrolity.
Przy biegunce dzieci się szybko odwadniają i muszą te elektrolity
uzupełniać. IMo to jest głupota, żeby dawać dziecku gazowany napój,
kiedy ma żołądek podrażniony. Spróbuj z gastrolitem, jest wprawdzie w
smaku obrzydliwy, ale moja córka dała się swego czasu do niego przekonać.

Ewa

5. Data: 2006-03-03 12:36:00

Od: "Gosia Plitmik" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> kiedy ma żołądek podrażniony. Spróbuj z gastrolitem, jest wprawdzie w
> smaku obrzydliwy, ale moja córka dała się swego czasu do niego

Cole, sie podaje odgazowana.Fakt, rzeczywiscie pomaga. Moje dzieci
gastrolitu nie przełkna.

Gosia

6. Data: 2006-03-03 16:15:47

Od: "Agnieszka" <a...@z...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <P...@o...pl> napisał w wiadomości

> Wiesz, to chodziło o 4+ latka, zamiast łyżki potrzebna była szkanka :)
>
> Poza tym jeszcze jedna zagwozdka: wg lekarza Coca Cola jest OK, zaś
> Pepsi Cola jest be.

Nie wiem, jak wygląda oficjalny skład jednego i drugiego, ale biorąc pod
uwagę, że różnią się w smaku zasadniczo, to pewnie Cola zawiera jakieś
świństwa, na które fachowcy od Pepsi nie wpadli i to one są kluczowe ;-)

Agnieszka

7. Data: 2006-03-03 20:35:21

Od: "clio" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czołem.
>
> Ostatnio moję dziecię przywlekło skądś wirusa powodującego biegunkę.
> Zdumiałem się nieco, gdy lekarz zalecił odgazowaną i rozcieńczoną
> Coca-Colę do picia.

Tez ostatnio moja corka miala zalecone w grypie zoladkowej. Spytalam,
podobno dziala przeciwwymiotnie.Nie zaobserwowalam, bo nastepowal
natychmiastowy zwrot.
Iza

8. Data: 2006-03-03 23:54:34

Od: "dorra" <d...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "clio" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Tez ostatnio moja corka miala zalecone w grypie zoladkowej. Spytalam,
> podobno dziala przeciwwymiotnie.Nie zaobserwowalam, bo nastepowal
> natychmiastowy zwrot.
> Iza

coca cola ma kwas ortofosorowy, ktory jest kluczem, ten sam znajduje sie w
kroplówkach podawanych gdy dziecko ma biegunkę i jest już odwodnione.
Uzupełnia brakujące elektrolity.

--
Serwis eKobieta zaprasza
http://ekobieta.com

9. Data: 2006-03-06 12:26:37

Od: P...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

dorra napisał(a):

> coca cola ma kwas ortofosorowy, ktory jest kluczem, ten sam znajduje sie w
> kroplówkach podawanych gdy dziecko ma biegunkę i jest już odwodnione.

Kwas ortofosforowyjest także w nie polecanej przez lekarzy Pepsi-Coli.

10. Data: 2006-05-09 06:59:16

Od: "Beatka" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> P...@o...pl napisał(a):

> Spróbuj z gastrolitem,
Osobiście nie polecam ! Adasiowi sie po nim tylko pogorszyło - tzn. na nowo
dostał boleści brzucha, a juz było ok.
Poza tym wydaje mi się, ze przy ostrej biegunce/wymiotach nie podaje się
gastrolitu, tylko, jak się już nieco uspokoi. U nas już sie wszystko
unormowało a ten gastrolit , ehhh. Nasza pediatra powiedziała, juz po
fakcie, bo ten gastrolit to wymysliła pani w aptece, żeby zamiast tego dawać
do każdego picia szczypte soli i cukru (odrobinę, żeby nie było nawet w
smaku tego czuć) i to też załatwi spraę elektrolitów.Ale to też jak już się
uspokoja wymioty/biegunka.
Potwierdzam też, że odgazowana Coca-Cola pomaga. Adek byl nieco zdziwiony,
ze sama go zachęcam, kiedy zawsze odmawiam. Warto było zobaczyc ten
przebłysk usmiechu na zbolałej buzi :-))

--
Beatka (Adaś 17.04.1997, Wojtuś 25.06.2002)

drenaż ucha u dziecka
Koniec roku 23 czerwca
7-latka na przednim siedzeniu?
szukam sklepów ze sprzetem sportowym dla dzieci
Poszukiwany dobry psycholog dziecięcy w Warszawie