Strona główna Grupy pl.soc.rodzina Choroba genetyczna w rodzinie a badania - pytanie moralne Kosztowne dzieci (było: Re: Choroba genetyczna w rodzinie a badania - pytanie moralne)

Kosztowne dzieci (było: Re: Choroba genetyczna w rodzinie a badania - pytanie moralne)

From: "locke" <l...@p...wiggin.com>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Kosztowne dzieci (było: Re: Choroba genetyczna w rodzinie a badania -
pytanie moralne)
Date: Fri, 21 Jul 2006 12:29:29 +0200

Użytkownik "Lukasz Kozicki" <R...@v...cy.invalid> napisał w
wiadomości news:44bfaab1$2@news.home.net.pl...

> Pokrętna jakaś ta Twoja logika. Dzieckiem się jest jakieś kilkanaście
> lat, no góra powidzmy dwadzieścia kilka, jeśli rodzice jeszcze utrzymują
> studenta. A potem następuje "wiek produkcyjny", który trwa jakieś 40 lat.
> Odowodnij mi, że przez 40 lat płacenia podatków człowiek nie "odda" do
> budżetu państwa, i to z dużą nadwyżką, wszystkiego co "skonsumował" jako
> dziecko.

Pod warunkiem, że będzie pracował. Na dzień dzisiejszy ponad 2 miliony
Polaków w wieku produkcyjnym (wg danych oficjalnych) pozostaje bez pracy. W
rzeczywistości jest ich znacznie więcej - bo ogromna liczba bezrobotnych nie
jest zarejestrowana w urzędach pracy, a doliczyć też tu trzeba kobiety,
które nie pracują, bo wychowują dzieci. Zatem można by domniemywać, że
liczba ta przekracza nawet 3 miliony. Ci ludzie nie tylko, że nie spłacają
tego, co uzyskali jako dzieci, ale w dalszym ciągu korzystają ze wspólnej
kasy. Przy tym najczęściej - zwłaszcza w przypadku matek siedzących w domu i
zajmujących się dziećmi - są to osoby, które z budżetu biorą dużo, bo mają
dużo dzieci.
Czyli:
1) sami korzystali i nie oddają, bo nie płacą podatków;
2) nadal więcej biorą niż dokładają;
3) ponieważ w rodzinie wielodzietnej dzieci zwykle są słabiej wykształcone
niż w mniej licznych rodzinach, więc jest prawdopodobniejsze, że właśnie te
dzieci będą później również bezrobotnymi.
Koło się zamyka.

> Ale *większość* pracuje, jak dotąd bezrobocie nie przekroczyło w Polsce
51%.

Owszem. Większość tak. Ale ta większość, która pracuje nie tylko "odpłaca
się" budżetowi za własną edukację, ale również musi utrzymywać ogromną
rzeszę bezrobotnych. NAwoływanie do zwiększenia przyrostu naturalnego to
nawoływanie do wzrostu liczby bezrobotnych - bo liczba miejsc pracy nie jest
uzależniona od liczby ludności. Zatem jest to dążenie do jeszcze większego
obciążenia tych, którzy pracują.

> I niestety, w tym i w poprzednim punkcie, logika Twojego wywodu - jak
sądzę
> - całkowicie się załamuje.

> Rozwiązanie jest proste: sprawdzie sobie jeszcze jedno dziecko. Albo
> może dwójkę. Skoro płacisz tak *znacznie* więcej, to pewnie Cię stać nie
> gorzej, niż jakąs pierwszą z brzegu rodzinę wielodzietną.

Dlatego mnie stać, że mam tylko jedno. I chcę, by było dobrze wykształcone i
miało pracę. Jako odpowiedzialny obywatel nie chcę obciążać budżetu państwa,
ale pomnażać go. I dlatego wkurza mnie, że zachęca się ludzi do zubażania
państwa.