Krążki kalmarów w cieście - jak?

11. Data: 2017-10-15 11:25:05

Temat: Re: Krążki kalmarów w cieście - jak?
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ziggi <Z...@v...you> wrote:

> Mozna dodac zoltko ale niekoniecznie jak kto woli, ja np lubie dodac
> sode i chlust octu dla chrupkosci.

Brzmi przekonująco. Ten ocet to żeby panierka tłuszczu nie chłonęła.

--
XL

12. Data: 2017-10-15 11:30:49

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ziggi <Z...@v...you> wrote:

> Tempura generalnie to to samo z wyjatkiem ze nie dajesz piwa tylko wode.
>
> BTW fajnie wychodzi dajac pol na pol zwykla make i make kukurydziania.

O o, tak chciałam zrobić.

--
XL

13. Data: 2017-10-15 11:38:53

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .10.2017 o 10:14 XL <i...@g...pl> pisze:

> A ta mąka na tempurę jakiej granulacji?

Właśnie poruszyłaś dość drażliwy temat :)
Nie chodzi o samą tempurę, ale o próby wykonania każdej egzotycznej dla
nas potrawy.

Kiedyś chyba Michel Moran stwierdził, że odwzorowanie przepisu/receptury
to nie to samo, co ugotowanie danej potrawy. Trzeba znać jej _prawdziwy_
smak i całą kuchenną otoczkę związaną z tą potrawą.

Na przykład spróbujcie podać Japończykowi przepis na bigos i dostarczcie
wszystkie produkty.
Efektem na pewno nie będzie tradycyjny polski bigos.
Zwłaszcza, że bigos ma nieskończenie wiele wersji :)

Tak samo japońska tempura - nie sądzę, żeby wykonana przez Polaka została
zaakceptowana w japońskim barze tempura :)

Doczytałem w sieci, niektórzy (prawdopodobnie błędnie) twierdzą, że
tradycyjna tempura zawiera jajka.
Większość źródeł wyklucza jajka, a prawda pewnie jest związana z regionem
i okolicznościami.

Jeśli chodzi o mąkę do tempury, to mowa o mące pszennej, niektórzy dodają
kukurydzianej, czy z tapioki.

Granulacja mąki? Krupczatka chyba powinna dać bardziej chrupiącą
panierkę...
Dochodzi cały problem typu mąki, tortowa na pewno da inny efekt niż mąka
wyższego typu.

Jedyne, co można zrobić, to próbować :)

--
Trefniś

14. Data: 2017-10-15 11:42:43

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .10.2017 o 11:15 Ziggi <Z...@v...you> pisze:

> Tempura generalnie to to samo z wyjatkiem ze nie dajesz piwa tylko wode.
>
> BTW fajnie wychodzi dajac pol na pol zwykla make i make kukurydziania.

Wedle składników i owszem, ale IMHO kluczem jest to, że płyn musi być
lodowaty, bo tylko wtedy panierka będzie chrupiąca.

Mąka kukurydziana mocno poprawia takie mączne potrawy, również dodałbym
trej mąki dla ulepszenia smaku.

--
Trefniś

15. Data: 2017-10-15 11:55:47

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> [...]
> kukurydzianej, czy z tapioki.
>
> Granulacja mąki? Krupczatka chyba powinna dać bardziej chrupiącą

Może jako jedyny składnik - użyta do o(b)toczenia w niej krążków na sucho.
Smażę tak karpia na Wigilię oraz świeże śledzie nad morzem.
Krupczatka to niemal kasza (zresztą nazywana jest też w starszych
przepisach mąka grysikową) - wymieszana z wodą/mlekiem/piwem nie daje
zawiesiny, opada na dno płynu.
Można z niej zagnieść ciasto na pierogi (jest świetne! - byle dosyć luźne),
ale już naleśnikowego, tempury, zawiesiny do zupy z niej nie zrobisz.

> Dochodzi cały problem typu mąki, tortowa na pewno da inny efekt niż mąka
> wyższego typu.

Dlatego kazdy typ mąki jest do czego innego - warunkuje to właśnie
granulacja.

> Jedyne, co można zrobić, to próbować :)

Ha. Raz w życiu liczyłam na gotowiec i oto mam ?

--
XL

16. Data: 2017-10-15 12:31:56

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .10.2017 o 11:55 XL <i...@g...pl> pisze:

Znów powiesz, że się czepiam :)

> Trefniś <t...@m...com> wrote:

(...)

> [...]
> Krupczatka to niemal kasza (zresztą nazywana jest też w starszych
> przepisach mąka grysikową) - wymieszana z wodą/mlekiem/piwem nie daje

Mące należy dać nasiąknąć płynem - zapewniam, że odpowiednio przygotowane
ciasto z krupczatki nie jest zawiesiną mąki w płynie i przestaje ona
osiadać na dnie!
A już na pewno można z niej przygotować ciasto o konsystencji śmietany do
tempury.
Poniżej w linku informacja, że krupczatka jest doskonała do panierki.

Ale oczywiście krupczatki zastosowanie jest inne niż mąki drobnej.

> Można z niej zagnieść ciasto na pierogi (jest świetne! - byle dosyć
> luźne),
> ale już naleśnikowego, tempury, zawiesiny do zupy z niej nie zrobisz.

Lepiej pisz o własnych możliwościach - "nie zrobię" :)

> Dlatego kazdy typ mąki jest do czego innego - warunkuje to właśnie
> granulacja.

:O
Mylisz dwie _zupełnie_ różne cechy mąki.
Typ mąki nie ma nic wspólnego z granulacją! Absolutnie nic!

Tutaj masz mąkę krupczatkę typ-450:
http://www.stoislaw.com.pl/pl/detaliczne/maki-cukier
nicze/maka-pszenna-krupczatka-typ-450
Producent zapewnia - "najlepsza do panierki". A tempura to właśnie
panierka.

a tu mąkę drobną typ-450 tego samego producenta:
http://www.stoislaw.com.pl/pl/detaliczne/maki-cukier
nicze/maka-pszenna-tortowa-typ-450

Można kupić mąkę razową o bardzo drobnej granulacji:
https://millekrakow.pl/produkty/szczegoly/2/30/233,m
%C4%85ka-razowa-drobna-10kg-molino-iaquone

nie każda mąka razowa jest od razu mąką grahamką!

17. Data: 2017-10-15 12:56:16

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:
> [...]
nicze/maka-pszenna-krupczatka-typ-450
> Producent zapewnia - "najlepsza do panierki". A tempura to właśnie

Nie - tempura to ciasto, a panierka to sypka mieszanina.

> [...]
> https://millekrakow.pl/produkty/szczegoly/2/30/233,m
%C4%85ka-razowa-drobna-10kg-molino-iaquone

> nie każda mąka razowa jest od razu mąką grahamką!

NIE MÓWILIŚMY O MĄCE RAZOWEJ.

--
XL

18. Data: 2017-10-15 13:18:30

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .10.2017 o 12:56 XL <i...@g...pl> pisze:

nicze/maka-pszenna-krupczatka-typ-450

> Nie - tempura to ciasto, a panierka to sypka mieszanina.

Jeszcze rankiem Ikselka sprawiała wrażenie bardzo zaskoczonej, że można
produkty smażyć w cieście złożonym wyłącznie z płynu i mąki. A teraz jest
już specjalistką od tempury :)

https://kuchnia.wp.pl/tempura-idealne-danie-na-wykwi
ntne-przyjecie-6054907822445185a

"Japończycy także mają typową dla swojej kuchni panierkę. To tempura -
chrupiąca skorupka pokrywająca różne produkty."

No, ale jeśli według Ikselki tempura nie jet panierką, to Japończycy muszą
_koniecznie_ zmienić swoje tradycje kulinarne!

nicze/maka-pszenna-tortowa-typ-450

%C4%85ka-razowa-drobna-10kg-molino-iaquone

> NIE MÓWILIŚMY O MĄCE RAZOWEJ.

Nie krzycz, tracisz w ten sposób pewność przekazu!

Pisałaś o typie mąki jako wyróżniku jej granulacji - ja tylko udowodniłem,
że typ nie ma tu nic do rzeczy!

Typ-450 może być zarówno grubą krupczatką, jak i drobną mąką tortową!

Mąk wysokiego typu również można użyć do ciasta na panierkę!

Po co znów się wijesz...
Udowadnianie swojej racji za wszelką cenę jest zabawne zwłaszcza, jeśli
jest nią samoośmieszenie...

--
Trefniś

19. Data: 2017-10-15 14:57:19

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

nicze/maka-pszenna-krupczatka-typ-450

> Jeszcze rankiem Ikselka sprawiała wrażenie bardzo zaskoczonej,

LOL

> że można
> produkty smażyć w cieście złożonym wyłącznie z płynu i mąki.

Chodziło o PIWO.
Znam piwne ciasto - ale z jajkiem.

> A teraz jest
> już specjalistką od tempury :)

Wiem, co to tempura - ale i to, że nie wszystko z płynu i mąki jest
tempurą. I że na pewno nie jest nią to, w czym otoczone są kalmary w KFC.

> https://kuchnia.wp.pl/tempura-idealne-danie-na-wykwi
ntne-przyjecie-6054907822445185a

> "Japończycy także mają typową dla swojej kuchni panierkę. To tempura -
> chrupiąca skorupka pokrywająca różne produkty."

Chrupiąca robi się PO usmażeniu - pierwej jest lejącym ciastem.

> No, ale jeśli według Ikselki tempura nie jet panierką,

Jak wyżej.

< to Japończycy muszą
> _koniecznie_ zmienić swoje tradycje kulinarne!

> ciach bzdety

J.w.

--
XL

20. Data: 2017-10-15 15:12:45

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .10.2017 o 14:57 XL <i...@g...pl> pisze:

> [...]
ntne-przyjecie-6054907822445185a

> Chrupiąca robi się PO usmażeniu - pierwej jest lejącym ciastem.

...a walizki same po peronie...

--
Trefniś

Monsieur Cuisine - opinie