Krew pępowinowa

1. Data: 2004-11-30 08:44:01

Temat: Krew pępowinowa
Od: "Jerry" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Żona jest już w 8 miesiącu ciąży i stajemy pomału przed dylematem czy
zdecydować się na pobranie i przechowywanie krwi pępowinowej.
Jak jeszcze parę miesięcy temu byliśmy bardziej na "Tak" to teraz po róznych
artykułach w prasie i telewizji nie jesteśmy do końca przekonani. Pobranie
krwi nie jest szkodliwe ale jest to dla nas spory wydatek na który
musielibyśmy wziąść kredyt.
Jeżeli macie jakieś doświadczenia - proszę o opinie.

2. Data: 2004-11-30 19:00:54

Temat: Re: Krew pępowinowa
Od: "morepig" <m...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerry" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> musielibyśmy wziąść kredyt.
> Jeżeli macie jakieś doświadczenia - proszę o opinie.

moze nie tyle doswiadczenia, tez jestesmy dopiero w ciazy ;-), ale
spostrzezenia:
nie wiadomo na co dokladnie ma byc pomocna ta krew
-na bialaczke i tak bierze sie krew innego dawcy
-na parkinsona choruje sie raczej w zyciu doroslym, wiec trzeba bedzie
placic co rok te iles zlotych- a moze do tego czasu gdy nasze dzieci beda
(tfu tfu oby nie) na niego chorowac to juz cos na to wymysla??
-dodatkowo taka ilosc jest podobno zbyt mala w razie bialaczki...
nie wiem, jutro polozna ze szkoly rodzenia ma nam dac broszurki ktore
dostaja polozne, nie takie "dla mas" wiec jak tam cos bedzie czego nie bylo
w prasie to sie odezwe.
ewentualnie przypomnij sie na m...@W...pl

--
pozdr
morepig

3. Data: 2004-11-30 20:21:41

Od: Sealet <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

z tego co wiem to prawdopodobienstwo, ze wasze dziecko skorzysta z tak
kosztownie przechowywanej krwi jest bardzo male, gdyz:
- ilosc przechowowanej krwi jest stosunkowo mala, w zwiazku z czym
pomogla by najwyzej dziecku do 3-4 roku życia, pozniej to tylko strata
pieniedzy
- prawdopodobienstwo zachorowania na chorobe nowotworowa o tak duzym
stopniu zaawansowania badz zlosliwosci, ze trzeba by ratowac sie
przeszczepem komorek macierzystych z krwi pepowinowej jest nikle (ale
jest), ponadto obecnie okolo 80% dzieci udaje sie wyleczyc z choroby
nowotworowej ;)
- sa inne metody ratowania takich dzieci (poza chemioterapia czy
radioterapia)- przeszczep rodzinny od zgodnego rodzenstwa, przeszczep
czesciowo zgodny od rodziców, przeszczep od dawcy niespokrewnionego,
badz jesli to mozliwe pobor i hodowla komorek macierzystych z krwi dziecka
-nie jest to panaceum na wszystko - nie wyleczy choroby uwarunkowanej
genetycznie

pozdrawiam

Sealet

4. Data: 2004-12-02 09:41:30

Od: Burza <m...@p...pl-nospam> szukaj wiadomości tego autora

Jerry napisał(a):
> [...]
> musielibyśmy wziąść kredyt.
> Jeżeli macie jakieś doświadczenia - proszę o opinie.

Krew pępowinowa to nieoceniony skarb, który w przyszłości może uratować
życie waszemu dziecku lub jego rodzeństwu. Stanowi bogate źródło
krwiotwórczych komórek macierzystych, które podobnie jak komórki szpiku
mogą być przeszczepiane w celu odbudowania układu krwiotwórczego i
odpornościowego i wykazują przy tym większą skuteczność niż komórki
macierzyste pozyskane od dawców dorosłych. Okazało się, że komórki
macierzyste z krwi pępowinowej mają dużą zdolność namnażania się po
przeszczepieniu. Dotyczy to zarówno przeszczepów autologicznych (dawca
jest biorcą pobranych komórek) jak i allogenicznych (przeszczep od
innego osobnika np. przeszczep rodzinny).
Krew pępowinowa zawiera nie tylko krwiotwórcze komórki macierzyste
dające początek komórkom krwi ale także komórki mezenchymy dające
początek komórkom innych tkanek (komórkom tkanki nerwowej, komórkom
tkanki kostnej, komórkom tkanki mięśniowej w tym komórkom mięśnia
sercowego). Dowodzi to, że przeszczepianie krwi pępowinowej będzie
stosowane nie tylko w chorobach nowotworowych, w których wskazane jest
przeszczepianie szpiku ale także w leczeniu wielu chorób
niehematologicznych.Dlatego też gorąco polecam pobranie takiej krwi

5. Data: 2004-12-02 10:39:05

Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Burza <m...@p...pl-nospam> napisał(a):

[cut the crap]

Dobra, dobra. Może zamiast robić CTRL+C CTRL+V z reklamy jakiegoś banku krwi
wyraziłobyś jakąś własną opinię albo zadało sobie trud sprawdzenia, w ilu
przypadkach udało się użyć do terapii krwi pępowinowej a) w Polsce b) na
świecie?

JoP

6. Data: 2004-12-02 15:41:36

Od: "Vister" <vister@WyCiNkA_AtNySpAmOwA.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Burza" <m...@p...pl-nospam> przekleił, to czas się odezwać
:)

A nie wystarczyło podać linka?

7. Data: 2004-12-02 15:58:10

Temat: Re: Krew pępowinowa (Pare Konkretow czyli Kubel Zimnej Wody, czy Raczej Cieklego Azotu)
Od: "Zbigniew Rudzki" <m...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Burza napisał(a) w wiadomości: ...

>Krew pępowinowa to nieoceniony skarb, który w przyszłości może uratować
>życie waszemu dziecku lub jego rodzeństwu (itd - ciach...)

Rodzenstwu tak, dziecku (wlascicielowi owej krwi) raczej nie.
O ile sie nie myle nie przeprowadzono dotad zadnego (!) autologicznego
przeszczepu krwi pepowinowej i to z kilku powodow. Najwazniejszy w
odniesieniu do bialaczek dzieciecych jest taki, ze wg nowszych danych niemal
wszytstkie bialaczki limfoblastyczne (zatem te najczestsze u dzieci) i wiele
mieloidalnych (te paskudniejsze) to nowotwory zainicjowane in utero, mimo,
ze ujawniaja sie dopiero u kilku- czy kilkunastolatkow. Innymi slowy
przeszczepialibysmy szpik z juz zmutowanymi komorkami macierzystymi.

Natomiast ilosc allotransplantacji krwi pepowinowej wykonanych na swiecie
wzrosla juz do cos ok. 3000. Wyniki sa bardzo dobre, gdy biorca przeszczepu
jest dziecko, gorsze gdy dorosly.

Tak wiec skladowanie krwi pepowinowej ma jak najbardziej sens, ale
obciazanie rodzicow kosztami tego procederu wykorzystujac "emocjonalny
szantaz" zwiazany z ciaza i narodzinami dziecka nie jest OK.

Oczywiscie taka krew moze ew. pomoc rodzenstwu -- ale wyobrazic sobie
sytuacje, gdy rodzenstwo jest zdrowe, rosnie sobie wesolo, krew lezy w
banku, dane z banku jawne i po krew zglasza sie inne dziecko...

I jeszcze jedno -- znow o ile sie nie myle zaden z polskich "bankow" krwi
pepowinowej nie ma stosownych akredytacji niezbednych do wykorzystania tego
materialu do celow medycznych - warto zorientowac sie w stosownych
towarzystwach profesjonalistow (hematologow i transplantologicznym).

uklony
Zbyszek
hematopatolog

8. Data: 2004-12-03 19:56:34

Od: "ela bedlińska" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

myślę że bank komórek macierzystych to wspaniała rzecz w razie zagrażających
w przyszlości chorób dziecku ale b.b. kosztowna nikt tego nie przewidzi na
co i kiedy zachoruje nasze dziecko? nie ukrywam ,że jest to dylemat dla
średnio zamożnego społeczeństwa pozdrawiam cieplutko ELIA piguła

9. Data: 2004-12-04 00:09:48

Od: z...@a...com (Zadaria) szukaj wiadomości tego autora

?ona jest ju? w 8 miesi?cu ci??y i stajemy poma?u przed dylematem czy
> zdecydowaae si? na pobranie i przechowywanie krwi p?powinowej.
> Jak jeszcze par? miesi?cy temu byli?my bardziej na "Tak" to teraz po
> róznych
> artyku?ach w prasie i telewizji nie jeste?my do ko?ca przekonani. Pobranie
> krwi nie jest szkodliwe ale jest to dla nas spory wydatek na który
> musieliby?my wzi??ae kredyt.
> Je?eli macie jakie? do?wiadczenia - prosz? o opinie.

Jak najbardziej sie zdecydujcie to jest najlepsza polisa ubezpieczeniowa dla
dziecka

10. Data: 2004-12-04 06:02:56

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

2...@m...aol.com,
Zadaria z...@a...com:

> Jak najbardziej sie zdecydujcie to jest najlepsza polisa
> ubezpieczeniowa dla dziecka

Jakies rzeczowe argumenty oprocz tej zgrabnej metafory?

--
Robert

bóle mięśni
Jak to jest?