Krewetki -jak ugotowac?

1. Data: 2004-05-04 19:24:15

Temat: Krewetki -jak ugotowac?
Od: "Koliber" <k...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupilam mrozone krewetki i chce je ugotowac i zjesc same. Wydaje mi sie ze
nalezy je gotowac tak:
wode lekko osolic, pocukrzyc i zakwasic, zagotowac, wrzucac na wrzatek i
gotowac 10 min. Nie wiem skad mi sie to wzielo, ale zgadza sie?
Koliber

1. Data: 2004-05-04 20:27:10

Temat: Re: Krewetki -jak ugotowac?
Od: "=sve@na=" <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Koliber" <k...@e...pl> skrev i meddelandet
> [...]
> wode lekko osolic, pocukrzyc i zakwasic, zagotowac, wrzucac na wrzatek i
> gotowac 10 min. Nie wiem skad mi sie to wzielo, ale zgadza sie?

A jaki maja kolor? Bo zwykle (a wlasciwie zawsze) mrozone sa juz ugotowane i
maja taki pomaranczowo-rozowy kolorek, wystarczy je tylko rozmrozic. Chyba
ze te Twoje sa szare - wtedy gotowac trzeba, ale jak - nie mam pojecia.

--
Ania Björk

1. Data: 2004-05-04 20:34:45

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Koliber" <k...@e...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> wode lekko osolic, pocukrzyc i zakwasic, zagotowac, wrzucac na wrzatek i
> gotowac 10 min. Nie wiem skad mi sie to wzielo, ale zgadza sie?

Jeszcze nigdy tego nie gotowalam .
Zawsze smaze w oleju z oliwek, duuuzo czosnku i sol (ponoc najlepsza
groboziarnista - jeden hiszpan mi to zdradzil), pozniej jeszcze jakas
bagietka aby olej "wytunkac"

Monika

1. Data: 2004-05-04 20:56:07

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Koliber wrote:

> [...]
> wode lekko osolic, pocukrzyc i zakwasic, zagotowac, wrzucac na wrzatek i
> gotowac 10 min. Nie wiem skad mi sie to wzielo, ale zgadza sie?

Mozesz tak: do garnka z woda dodac pieprz kajenski, papryke, czosnek,
rozmaryn, doprowadzoc do wrzenia, wrzucic krewetki, jak tylko zaczna zmieniac
kolor na czerwony, przelac przez durszlak, podac krewetki natychmiast.

Krewetki mozna gotowac w skorupach, wtedy obiera sie je tuz po ugotowaniu,
albo mozna obierac surowe i obrane dopiero gotowac, smazyc, albo zapiekac.
Pyszne krewetki sa zawiniete w surowy wedzony boczek (cienko krojony) i
zapieczone, az boczek bedzie chrupki. Inne dobre krewetki to maczane w
ciescie piwnym i smazone na glebokim oleju. Jeszcze inaczej, obrane krewetki
rzucac na patelnie z goracym maslem, czosnkiem i rozmarynem. POdac
natychmiast, gdy zmienia kolor, najlepiej z makaronem.
Magdalena Bassett

1. Data: 2004-05-05 05:59:14

Od: "Koliber" <k...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kurcze, taki maly skorupiak a tle sposobow zeby go smacznie zjesc :-) Dzieki
ogromne wszystkim za rady. Bede gotowac dzis wieczor i jutro dam znac jak mi
wyszly.
Pa!
Koliber

pomidory
szparagi
cos lekkiego przed badaniem u gastrologa
Knedle
pelargonie - żółknące liście ? ( wybaczcie)