Re: Krewetki -jak ugotowac?

From: Magdalena Bassett <m...@o...com>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Krewetki -jak ugotowac?
Date: Tue, 04 May 2004 13:56:07 -0700

Koliber wrote:

> Kupilam mrozone krewetki i chce je ugotowac i zjesc same. Wydaje mi sie ze
> nalezy je gotowac tak:
> wode lekko osolic, pocukrzyc i zakwasic, zagotowac, wrzucac na wrzatek i
> gotowac 10 min. Nie wiem skad mi sie to wzielo, ale zgadza sie?
> Koliber

Mozesz tak: do garnka z woda dodac pieprz kajenski, papryke, czosnek,
rozmaryn, doprowadzoc do wrzenia, wrzucic krewetki, jak tylko zaczna zmieniac
kolor na czerwony, przelac przez durszlak, podac krewetki natychmiast.

Krewetki mozna gotowac w skorupach, wtedy obiera sie je tuz po ugotowaniu,
albo mozna obierac surowe i obrane dopiero gotowac, smazyc, albo zapiekac.
Pyszne krewetki sa zawiniete w surowy wedzony boczek (cienko krojony) i
zapieczone, az boczek bedzie chrupki. Inne dobre krewetki to maczane w
ciescie piwnym i smazone na glebokim oleju. Jeszcze inaczej, obrane krewetki
rzucac na patelnie z goracym maslem, czosnkiem i rozmarynem. POdac
natychmiast, gdy zmienia kolor, najlepiej z makaronem.
Magdalena Bassett