Krótkowzrocznosc!!

61. Data: 2003-02-22 10:14:51

Temat: Re: Krótkowzrocznosc!!
Od: "Joasia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Do jakiego postu odsylam ??? Przeciez specjalnie zebys nie musiala czytac
2
> raz postu ktory komentujesz zamiescilem cytat ... to nie byl cytat z
kosmosu
> tylko chcialem tobie przypomniec, ze oprocz tego zdania wyrwanego z
> kontekstu jeszcze jest cos na dole.

Wiesz co? Bez komentarza....
Casus naprawdę ma anielską cierpliwość...

62. Data: 2003-02-22 10:24:38

Od: "Joasia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Aha....jesli mi nie wierzysz - zalatwie Ci badanie np w Lublinie ( podam
Ci
> np 5 nazwisk do wyboru - jesli pozwolisz, ja zaplace im za Ciebie
honorarium
> za wizyte ), przy czym za swiadka oprocz mnie zapraszam Joasie, ze wzgledu
> na to ze jest na miejscu ( oczywiscie jezeli sie zgodzi ) :-))))))
>

> casus
>
> Jasne, że sie zgadzam, nawet się poświęcę i na ten dzień wezmę urlop w
pracy ;)))))
Tylko nie wiem, czy Pan P. będzie, aż tak odważny, czy tylko jest "mocny w
słowach" :)))

Joasia.

63. Data: 2003-02-22 10:27:05

Od: "Peterphk" <z...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Nie wiem, czy mogą zaszkodzić, ale potrafię to sobie wyobrazić. Dla mnie
jako
>niemedyka pierwszy powód jaki przychodzi mi do głowy to zwykłe przemęczenie
>oka. Jak przy czytaniu w niewłaściwym oświetleniu...

Po to jest napisane w instrukcji obslugi, zeby powoli przyzwyczajac oko do
okularow ... zaczyna sie od kilkunastu minut (np. ogladania TV) a jak sie
oczy przyzwyczaja mozna ich uzywac od 2-3h dziennie.

obojetnie

> [...]
> na zasadzie wyostrzenia spostrzegawczości, bo to trudno nazwać
poprawianiem
> wzroku... Coś takiego u siebie zaobserwowałam, jak mając naście lat
wstydziłam
> się nosić okulary - rozpoznawałam ludzi po sylwetce, sposobie chodzenia -
nie
> widząc ich twarzy, lepiej niż inni wyławiałam z hałasu głos skierowany do
mnie,
> nauczyłam się interpretować plamy, na które inni po prostu nie zwracają
> uwagi... Czy to nie na tym polega "poprawa" jaką obserwujesz przy noszeniu

Jezeli czytanie napisow z daleka nazywasz wyostrzeniem spostrzegawczosci to
obojetnie jak by sie to nazywalo mi zalezy na tym, zeby widziec wyraznie z
daleka. Taki efekt wlasnie osiagam przez codzienne cwiczenie wzroku w tych
okularach. Tu nie ma zadnej sciemy. Nie jestem naukowcem zeby opisac na
jakiej zasadzie dzialaja te okulary, ale wydaje mi sie, ze jest jeszcze cos
oprocz tego o czym sie powszechnie mowi przy postrzeganiu obrazu przez
czlowieka. I tutaj jest cala dyskusja sporna miedzy okulistami a osobami
ktore stosuja te okulary. Wedlug dzisiejszej nauki te okulary nie moga
dzialac (np. przy krotkowzrocznosci), ale rzeczywistosc jest inna
(oczywiscie przy konsekwencji stosowania, bo jak ktos raz zalozyc a pozniej
sie dziwi, ze nie widac efektow to dla takich ludzi sa zwykle szkielka ...)
Praca nad ostroscia wzroku to nie jest zabawa. Trzeba naprawde miec duzo
sily w sobie, zeby sie zmobilizowac do codziennych cwiczen wzroku ... jak
ktos tego nie potrafi niestety ja w tym nie pomoge.
Jezeli bedziesz naprawde zainteresowana moge wyslac cala ulotke informacyjna
i zastanowisz sie wtedy czy jest jakis sens kupowania tego ... przy czym
zaznaczam, ze przy wadach wiekszych niz -3D efektu moze nie byc zadnego.
Wtedy pozostaje metoda Bates'a ...

64. Data: 2003-02-22 12:05:38

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> bardzo chetnie, ale:
>
> 1) jezeli ma to byc obiektywne badanie to niech przynajmniej pol roku
> pouzywam tych okularow
> 2) sfinansujesz mi bilet na drugi koniec Polski:)) bo ja mieszkam przy
> zachodniej granicy\

> Ci
> honorarium
>
> jak to mowia lekarze: nie widze zadnych przeciwskazan medycznych:))) (przy
> spelnieniu 1 i 2 punktu:)

Moze jeszcze samolot mam Ci zafundowac?????
Jestes teraz smieszny - chcac udowodnic Ci Twoja niewiedze dostales
propozycje a Ty jeszcze na dodatek stawiasz warunki.
O nie....skonczylem dyskusje z Toba , bo jestes niepowazny. Ale rozumiem
Cie, znalazles najlepsza forme wycofania sie z tego. Propozycja stracila
waznosc, rekawica odrzucona, zmiekles.
Zycze Ci duzo zdrowia, zwlaszcza dobrego wzroku.

I w tym momencie temat uwazam za zakonczony - oczywiscie jesli chodzi o
dyskusje z Toba.

casus

PS: Joasiu - zaoszczedzilas urlop;-))))))

65. Data: 2003-02-23 13:13:57

Od: "Peterphk" <z...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I w tym momencie temat uwazam za zakonczony - oczywiscie jesli chodzi o
> dyskusje z Toba.

No coz ... jezeli tak to zinterpretowales to trudno ...

U siebie na okolo mam dobrych okulistow (prywatnych) wiec nie czuje potrzeby
zeby wydawac pieniadze dla zabawy na wyjazd do Lublina ... temat jest
ciekawy, ale warunki jakie ty mi postawiles nie sa dla mnie (i pewnie nie
tylko dla mnie) dogodne ...

Moze za pol roku sie spotkamy na grupie i porozmawiamy o tym jakie efekty
udalo mi sie osiagnac przez ten czas, ale jezeli z gory uwazasz, ze temat
jest zakonczony to ja na to nic nie poradze.

BTW pytania ktore zadalem dalej chyba beda musialy zostac bez odpowiedzi ...

No wiec jezeli juz nie masz nic do dodania to spotkamy sie za 10 lat:)))

66. Data: 2003-02-23 21:18:48

Od: "Joasia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> PS: Joasiu - zaoszczedzilas urlop;-))))))

Wiedziałam.....ale poświęcenie 1 dnia urlopu, ma się nijak, w stosunku do
poświęcenia się dla idei :))))

Joasia.

67. Data: 2003-02-23 21:55:03

Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:22630-1046035113@zuzia.enterpol.pl, Joasia <a...@w...pl>:
> [...]

Skoro tamten podwątek juz wygasł ;), to wracam do tematu głównego.

Przeczytałem dość sporo archiwów grupy i wypowiedzi na temat roznych
postepowan w krotkowzrocznosci szkolnej.

Moja okulistka - ta, ktora kazala mi "wypatrywac" - zalecila (chyba w
pozniejszym etapie rozwoju wady) codzienne zakraplanie atropiną w celu
porażenia akomodacji, i to mialo wg jej twierdzenia zatrzymac wade.
Oczywiscie zrenice mialem szerokie i zadna jakosc zycia, wiec po kilku
dniach zaniechalem samowolnie tego reżimu.

Pytanie: jakie bylo (wowczas, tj. 25 lat temu) uzasadnienie dla takiego
postepowania?

Czy znajduje ono odzwierciedlenie w dzisiejszym stanie wiedzy?

--
Robert

68. Data: 2003-02-23 22:36:30

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> postepowania?
> Czy znajduje ono odzwierciedlenie w dzisiejszym stanie wiedzy?

Hmmm....jeszcze 10 pytan i wydam wznowienie ksiazki o leczeniu
niedowidzenia, wad wzroku i zeza:-)))))))))
ok, atropina ma dzialanie porazajace akomodacje. Uzywa sie ja do dzisiaj w
leczeniu niedowidzenia ( ! ), zwlaszcza u dzieci, ktore nie moga przyjezdzac
na cwiczenia pleoptyczne lub ktore nie pozwalaja sobie zaslaniac lepsze oko.
Oczywiscie rowniez uzywamy atropiny przy niektorych stanach zapalnych - ale
to nie na temat.
Samo porazenie akomodacji nie czyni cudow, malo tego - dobrzy okulisci
wiedza, ze mozna nawet dobrac okulary minusowe u pacjentow z szeroka
zrenica, co nie mozna zrobic u osob nadwzrocznych. Tak wiec sam fakt
szerokiej zrenicy i porazenia miesni akomodacyjnych wlasciwie nic tu nie
pomaga. Mowiac szczerze czytalem o takich probach hamowania
krotkowzrocznosci, ale nie spotkalem sie z nimi w praktyce, gdyz bylo to juz
troche temu. Dzisiaj wiec tego typu metoda nie jest zalecana. Nie odpowiem
Ci dlaczego wlasciwie stosowano te motode, ale bede sie widzial w srode z
moim guru w leczeniu zeza i niedowidzenia ( guru juz na emeryturze;-)))) )
i jak nie zapomne, to sie spytam - sam wlasciwie jestem ciekawy. Niestety
nie mam literatury z tamtego okresu, wiec do sciagawki tez nie mam jak
spojrzec:-)))

casus

69. Data: 2003-02-24 07:28:46

Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:b3bidb$fuj$1@inews.gazeta.pl, casus <c...@g...pl>:

> Samo porazenie akomodacji nie czyni cudow, malo tego - dobrzy okulisci
> wiedza, ze mozna nawet dobrac okulary minusowe u pacjentow z szeroka
> zrenica, co nie mozna zrobic u osob nadwzrocznych.

Moze wyrazilem sie mylaco - nie mam fizjologicznie szerokiej zrenicy, tylko
pisalem o skutkach podania atropiny, jakby ktos nie wiedzial :)

> Nie odpowiem Ci dlaczego wlasciwie stosowano te motode, ale bede sie
> widzial w srode z moim guru w leczeniu zeza i niedowidzenia ( guru
> juz na emeryturze;-)))) )

U mnie na 100% chodzilo o zatrzymanie rozwoju krotkowzrocznosci, nic z
powyzszych.

--
Robert

jaką metodą zoperować żylaki i gdzie (W-wa)?
Kolano - gdzie leczyc ?
Krwawienie z nosa
złamana noga
żylaki