złamana noga

1. Data: 2003-02-17 23:46:50

Temat: złamana noga
Od: "pg" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niedawno na lodzie na przejścu dla pieszych złamałem nogę-kość strzałkowa, a
więc gips od stopy do połowy uda na 6 tyg. Poniewaz jestem w b. średnim
wieku obawiam się, że czas doprowadzenia nogi do pełnej sprawności może być
dosyć długi. Jakie zachowanie sugerujecie,aby:
-pozytywnie wpłynąć na zrastanie się
-nie dopuścić do nadmiernej atrofii mięśni
PS. Biorę zastrzyki z pochodnej zdaje się heparyny
Pozdr

2. Data: 2003-02-19 13:56:25

Temat: Re: złamana noga
Od: Mrosen <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik pg napisał:
> [...]
> -pozytywnie wpłynąć na zrastanie się
> -nie dopuścić do nadmiernej atrofii mięśni
> PS. Biorę zastrzyki z pochodnej zdaje się heparyny

Powinien to powiedziec lekarz.
Zastrzyki, pewnie podskornie, bierzesz najprawdopodobniej, by zapobiec
zakrzepom zylnym w unieruchomionej konczynie.
Bys czesciowo ograniczyl atrofie miesni, bo wystapi - to pewne, musisz
uzywac miesni pod gipsem - tzw skurcze izometryczne. Poprobuj na
zdrowej, wyprostowanej nodze, napinac miesnie, by jej nie zginac.

Pozdr.

3. Data: 2003-02-20 19:45:33

Temat: Odp: złamana noga
Od: "Zuza" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Pochodną heparyny dostajesz, by zapobieczakrzepom.
Jako ćwiczenia to proponuje ćwiczyć wolne stawy (staw biodrowy) i
ewentualnie zgięcie i wyprost palców, a także wszystkie inne mozliwe ruchy,
które jesteś w stanie wykonać. W stawie biodrowym możesz zginać noge,
prostować, odwodzić ją, rotować do wew. i na zew. oraz wykonywać ruchy
okrężne. I te ćwiczenia wykonywać w skurczu izotonicznym, lecz nie z
większym obciążeniem niż 3/4 maksymalnego.
Reszte mięsni możesz ćwiczyć skurczem izometrycznym, ale byłabym ostrożna
żeby nie przesadzić, szczególnie jeżeli masz problemy z krążeniem Skurcz
taki nie powinien trwać dłużej niż 5-6 secund z przerwami 10-12 sekundowymi.
10 powtórzeń w serii 1 serie dziennie do 5 w tygodniu.
Mam nadzieje że troche wyjaśniłam. Jakby coś jeszcze to proponuje na priv.
Pozdrawiam i zdrowia życze Zu:)

żylaki
HIV / AIDS
USG
soczewka toryczna.... znowu problem
czerniak, zwykłe znamiona czy po prostu paranoja?