Kuchenka mikrofalowa

1. Data: 2000-03-22 14:33:29

Temat: Re: Kuchenka mikrofalowa
Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Gizmo <g...@U...polbox.com> wrote in message
news:d3tgdsgp1eiif2c2eva81i0vrkkpu4i2hi@4ax.com...

| Proste pytanie: warto?
|
| Przymierzam sie do kupna czegos takiego. Zewszad jednak slysze
| zupelnie odmienne zdania, szukam zatem Waszej porady.
| Jedni polecaja, bo istotnie wygoda szybkosci i jakosci
| przygotowywanych tym sposobem "straw" jest znaczacym argumentem.

Jeśli chodzi o pieczenie i podrzewanie, to jest IMHO b. praktyczna.
Ale ograniczeniem jest jej wielkość. To co w niej robię jest okay.

| Inni zdecydowanie proponuja omijac to urzadzenie z daleka, ze z tego
| to jest niezdrowe jedzenie, ze duzo pradu i ze lekarze nie zalecaja
| tego typu przygotowanej zywnosci.

Bujdy. Używam od dobrych 12 lat i żyję. Prąd żre, ale krótko. Z resztą
dziesiejsze piekarniki też są raczej elepstryczne.

| Lubie czasem podjesc roznego typu "grzane" czy zapiekane strawy i jak
| dotychczas morduje kuchnie gazowa.

Lasagne i inne zapiekanki makaronowe wychodzą dobrze.

| Wielu z was ma to madre urzadzenie? I jakie odczucia?
| Warto to kupic? I jezeli tak to jaki typ, bo wiem ze do wyboru sa
| bardziej i mniej zaawansowane technicznie.

Raczej bardziej zaawansowane, bo inaczej będzie tylko podgzewacz.
Nawet grzanek czy frytek nie zrobisz. Grill i gorące powietrze + crisp
są jak najbardziej na miejscu. Nie polecam raczej z rożnem, chyba że
robią już z jakimiś powłokami ułatwiającymi czyszczenie. Ja po paru
kurczakach poprzedniej kuchenki nie mogłem domyć. Obecnie mam whirlpool
z górnej półki (b. praktyczne drzwi otwierane na dół, dobrze oprogramowane
przyciski i pokrętło). Poprzednio miałem sharpa. Wówczas też najwyższy
typ.

| Z gory dziekuje za rady

Przyjemność po mojej...

Konrad J. Brywczyński
b...@w...pdi.net v 4...@s...plusgsm.pl
www.kjb.w.pl UIN:27412398

1. Data: 2000-03-22 15:38:11

Temat: Re: Odp: Kuchenka mikrofalowa
Od: ZJP <p...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio pojawily sie u nas na rynku nowe kuchenki, ktore gotuja potrawy przy
pomocy swiatla xenonowego. Reklama zapewnia, ze gotowanie/smazenie/pieczenie
zabiera tylko 25% czasu w porownaniu z metodami tradycyjnymi, a jakosc potraw
jest taka sama...Sa drogie bo kosztuja okolo $1,300. Wiecej mozna sie
dowiedziec na stronach General Electric.

Drizzly Spike ...i wszystko jasne ...

1. Data: 2000-03-22 17:07:10

Od: Gizmo <g...@U...polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

Widze, ze wiekszosc po czesci jednak zachwala to urzadzenie.
Nikt jednak nie podal negatywnych skutkow przyzadzanych zeń potraw.
Ktos mnie usilnie przekonuje, ze mikrofale niszcza wiekszosc cennych
dla organizmu a zawartch w kazdym pozywieniu mikroelementow i witamin.
Prawda to?

1. Data: 2000-03-22 18:17:43

Temat: Odp: Kuchenka mikrofalowa
Od: "Przemyslaw" <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dla przeciwnikow dodam, ze pieke w mojej kuchence chleb...
> Oczywiscie bez mikrofal;)

To pieczesz w piekarniku, ktory jest w obudowie kuchenki :))))

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-03-22 19:21:48

Od: ZJP <p...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Chyba cos w tym jest...W instrukcji przygotowywania "baby formula" pisza
aby NIE UZYWAC do tego kuchenki mikrofalowej.

1. Data: 2000-03-22 20:43:35

Od: "Danka" <j...@n...nl> szukaj wiadomości tego autora

Jakub Jewula <q...@s...com.pl> schreef in berichtnieuws
8bahkb$a3$...@d...ceti.com.pl...

> [...]
> Jak Ci sie nie spieszy to pieczesz samym piekarnikiem,
> a jak chcesz miec szybciej to dadajesz powiedzmy 300W mikrofal
> i czas sie sporo skraca, a w smaku nie ma praktycznie roznicy.
> Robie tak czesto indyka, kurczaka i inne miesa.
>
> Dla przeciwnikow dodam, ze pieke w mojej kuchence chleb...
> Oczywiscie bez mikrofal;)
>

> --
> Jakub Jewuła studio QbA
> profesjonalne skanowanie diapozytywów i negatywów
> 35mm z nagraniem na CD http://www.studio-qba.com.pl
>
> I tu sie zgadzam. MOja jest moze bez zadnych bajerow, ale tez da sie w
niej calkiem smaczne potrawy przygotowac. Zwykle ziemniaki w mundurkach po
10 min na pelnej mozy ( tzn. ok 800 W ) sa jak te pieczone w popiele lub
przez godzine w piekarniku.
Mikrowela dobra rzecz. I na pewno warto kupic.

Danka

1. Data: 2000-03-22 23:31:49

Od: s...@p...onet.pl (Basia Samulik) szukaj wiadomości tego autora

Hej!
Witam wszystkich!

Dzisiaj zaczęłam przyglądać się tej grupie, a na początek może napiszę
o tym, z czym najczęściej mam do czynienia - MIKROFALÓWKA !
Mam dwójkę dzieci (7 i 2,5 lat) i dla mnie to urządzenie to cudowny
wynalazek!!!
Ten kto ma dzieci wie, ile razy trzeba podgrzewać jedzenie zanim taki
dwulatek dotrze do dna talerza...
Jeśli trzeba coś szybko przyrządzić - wystarczy rozmrozić owoce (np.
truskawki), do tego makaron i już jest gotowy obiad.
Natomiast mój mąż uwielbia korzystać z grilla - najczęściej robi udka
kurczaka z rusztu, oraz hot-dogi. Talerz Crisp jest idealny do mrożonych
frytek - są chrupkie i pyszne.
A jakie są wady mikrofali? Potrawy przygrzewane w mikrofalówce są zazwyczaj
nierówno ogrzane (zwłaszcza gęste potrawy), dlatego zawsze należy pamiętać o
wymieszaniu jedzenia lub picia (można się poparzyć, choć w innym miejscu
jedzenie wydawało się chłodne)...
Co do utraty wartości odżywczych w czasie ogrzewania lub gotowania
jedzenia... jeśli (bo wciąż znawcy tego tematu polemizują ze sobą na ten
temat) nawet są jakieś straty, to napewno dużo mniejsze niż przy tradycyjnym
smażeniu czy gotowaniu!

Gorąco zachęcam wszystkich niezdecydowanych do zaopatrzenia swej kuchni w
ten wynalazek!!!

Basia (nowa...)

P.S. Mam właśnie taką mikrofalówkę jak Jakub (poniżej)

--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-rec-kuchnia
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-rec-kuchnia/

1. Data: 2000-03-23 05:53:08

Od: "Wladyslaw Los" <w...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

----------
In article <t...@4...com>, Alex
<a...@g...pl> wrote:

> Dobrze sie robi hamburgery

Przepraszam, ale w jaki sposob mozna w kuchence mikrofalowej usmazyc
hamburgera?

Wladyslaw

1. Data: 2000-03-23 06:33:49

Od: "Slavek S." <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Kiedys widzialem takie dziwne grillowate wklady ktore sie nagrzewaly od
mikrofal,
ale czy to dzialalo ????

Slav

1. Data: 2000-03-23 06:38:18

Od: "Wladyslaw Los" <w...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

----------
In article <v...@4...com>, Gizmo
<g...@U...polbox.com> wrote:

> [...]
> Ktos mnie usilnie przekonuje, ze mikrofale niszcza wiekszosc cennych
> dla organizmu a zawartch w kazdym pozywieniu mikroelementow i witamin.

Moje uwagi sa czysto amatorskie, ale w oparciu o szkolna wiedze z nauk
przyrodniczych oraz zdrowy rozsadek, przypuszczam, e produkty obrabiane w
kuchence mikrofalowej zachowuja wiecej witamin i mikroelementow niz
przygotowywane w tradycyjny sposob. Gotowanie trwa krocej, nagrzewanie
jest rownomierne i brak czynnika uczestniczacego w przekazywaniu ciepla --
wody lub tluszczu, w ktorym moglyby sie rozpuszczac witaminy i sole
mineralne. Nie nastepuje tez przegrzewanie i przypalanie potraw.

Wlładyslaw

Tradycyjnie nowy przepis w Serwisie Makaron
nalewki
Ciasto o nazwie "Pijak"
Russian Cream
dla Herbatki