Lekarz ginekolog

1. Data: 2002-06-27 14:49:39

Temat: Lekarz ginekolog
Od: "Adam.J" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Szukamy z żoną dobrego lekarza ginekologa w Warszawie i okolicach, który
również ma wiedzę na temat NPR.
Czy możecie nam kogoś polecić?
Adam.

2. Data: 2002-07-01 21:28:09

Temat: Re: Lekarz ginekolog
Od: "WALDIM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam.J" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam
> Szukamy z żoną dobrego lekarza ginekologa w Warszawie i okolicach, który
> również ma wiedzę na temat NPR.
> Czy możecie nam kogoś polecić?
> Adam.

a jak rozszyfrujesz ten skrot: NPR?
bo jesli "naturalne planowanie rodziny" to zapytaj najblizszego
proboszcza...
i nie jest to bynajmniej zlosliwy zart czy kasliwa uwaga...

--

WaldiM

Serwis antykoncepcyjny
http://www.antykoncepcja.pl

3. Data: 2002-07-07 21:16:39

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "WALDIM" <w...@a...pl> napisał w wiadomości
> a jak rozszyfrujesz ten skrot: NPR?
> bo jesli "naturalne planowanie rodziny" to zapytaj najblizszego
> proboszcza...
> i nie jest to bynajmniej zlosliwy zart czy kasliwa uwaga...

Chyba jednak jest. A ja byłabym szczęśliwa, gdyby panowie lekarze
ginekolodzy (przyszli również) znalezli trochę czasu i chęci, żeby się z
tymi metodami zapoznać.

4. Data: 2002-07-08 07:05:19

Temat: Odp: Lekarz ginekolog
Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chyba jednak jest. A ja byłabym szczęśliwa, gdyby panowie lekarze
> ginekolodzy (przyszli również) znalezli trochę czasu i chęci, żeby się z
> tymi metodami zapoznać.

A ja bym chciała, zeby proboszczowie zrozumieli po pierwsze, że planowanie
rodziny i narzucanie metod antykoncepcji to jakby jednak nie ich
kompetencje, a po drugie, że mało która kobieta w Polsce ma na tyle
uregulowaną gospodarke hormonalną, aby stosowac bez obawy naturalne metody.
No chyba, że ktos jest na tyle głupi, że chce wpędzac swe własne dzieciaki w
zycie w biedzie.

pozdr

zbulwersowana cherokee

5. Data: 2002-07-08 08:03:01

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> napisał w
wiadomości news:agbdn4$j95$1@absinth.dialog.net.pl...
> [...]
metody.
> No chyba, że ktos jest na tyle głupi, że chce wpędzac swe własne dzieciaki

Nie rozumiem, co Cię aż tak bardzo zbulwersowało. Ale do rzeczy.
Żaden proboszcz nie planuje Ci rodziny i nie narzuca metod antykoncepcji!
Rzeczywiście, jak byłaś łaskawa zauważyć, nie są to ich kompetencje. Co
najwyżej może to być propozycja i to raczej nie proboszcza, lecz kogoś z
poradni przedmałżeńskiej, czy innej związanej z planowaniem rodziny. A
człowiek od tego między innymi ma wolną wolę, by taką propozycję przyjąć lub
odrzucić.
Druga sprawa - skąd masz te rewelacyjne dane o nielicznej grupie polskich
kobiet z "uregulowaną gospodarką hormonalną" (cokolwiek miałoby to
oznaczać). Bo chyba nie chodzi o to , że "politycznie poprawny" jest
wyłącznie cykl 28 dniowy?
A tak swoją drogą, dobrze by było, aby kobiety miały elementarną wiedzę na
temat swojej fizjologii. Wyobraz sobie, że wciąż zdarzają się kobiety, które
przychodząc do porodu nie wiedzą, kiedy była ostatnia miesiączka, a na
pytanie, jak długie mają cykle odpowiadają niepewnie:
"no.............cztery, albo pięć dni......."

Co do argumentu o rzekomej głupocie ludzi stosujących naturalne metody
planowania rodziny. Jeśli ktoś stosuje je, mając o rzeczy blade pojęcie - to
się zgodzę, jest to nieodpowiedzialnością. Ale zapewniam Cię, że znam ludzi,
którzy o NPR mają wiedzę dużo bardziej rozległą, niż niejeden lekarz, co
ważne - wiedzę popartą wieloletnią praktyką. A żeby było zabawniej - często
są to ludzie z wyższym wykształceniem, bieda ich raczej nie dotyczy, a ich
dzieci są zaplanowane i kochane. No i raczej nie są to rodziny wielodzietne.
Chociaż nie, poprawiam się - przy obecnych kryteriach już są - niektórzy
mają trójkę dzieci........ A jeśli nawet mają więcej, to jest to ich
świadoma decyzja, budząca wiele niezdrowych emocji u sąsiadów.

Sama mam czwórkę rodzeństwa. Wszyscy ukończyliśmy studia (najmłodszy jest w
trakcie). Nasz rodzina nie była i nie jest patologiczna, w ogromnej biedzie
też nie żyliśmy, choć raczej skromnie, niż bogato, szczególnie po śmierci
Taty. Takich licznych rodzin znałam więcej i zapewniam Cię, że powszechny
schemat "wielodzietna - biedna - patologiczna - nieodpowiedzialna" ich nie
dotyczył.

Stosowanie NPR nie jest rzeczą łatwą, wymaga dużej wiedzy o swoim
organizmie, samozaparcia i dyscypliny wewnętrznej. Tak więc metoda nie jest
dla każdego. Ale są tacy, co ją z powodzeniem stosują, podziwam ich, mnie na
to nie stać:)
I nie odsądzałabym ich od czci i wiary.

Tak na marginesie. Koleżanka miała problem, od dość długiego czasu nie mogła
zajść w ciążę. Od ok. dwóch lat robiła wykresy swojego cyklu. Przyniosła je
na wizytę do ginekologa, licząc na to, że ich przebieg może być pomocnym
materiałem przy rozwiązaniu jej problemu. Pan ginekolog nawet nie chciał na
nie spojrzeć, stwierdził, że to mu się do niczego nie przyda i
przepisał.............pigułki na "unormowanie cyklu". Bez komentarza.

6. Data: 2002-07-08 08:40:04

Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeżeli ktos chce stosowac metody naturalne, jezeli ma stabilną sytuację
finansową, to proszę bardzo, to inna sprawa.
Ale w sytuacji, gdy ktos narzuca jakieś metody, uważając inne za
"szatańskie" i "zbrodnicze", to jest dla mnie przedstawicielem grupy
ewidentnie zagrozonej ciemnotą intelektualną.

Co do statystyk i regularności cyklu - spytaj któregokolwiek ginekologa.

pozdrawiam

cherokee

7. Data: 2002-07-08 08:46:53

Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

A jeszcze a propos poradni przedmałżeńskich - nie rozumiem sensu istnienia
takowych, gdy za biureczkami siedza tam ludzie z poziomem wiedzy wyraźnie
odbiegającym na niekorzyść od poziomu wiedzy ludzi korzystających z owych
porad.

Dopóki w Polsce w tych poradniach nie bedzie ludzi kompetentnych, a w
wiekszości niestety ich nie ma, to nie widze sensu utrzymywania takich
placówek.

Na marginesie - czy do zawarcia związku małżeńskiego potrzebne jest
zaswiadczenie z takiej poradni?
Sadzę, że juz chyba nie, ale chciałabym się upewnić:)))))))

pozdr

cherokee

8. Data: 2002-07-08 08:55:05

Temat: Re: Odp: Lekarz ginekolog
Od: suzuki nakai <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale w sytuacji, gdy ktos narzuca jakieś metody, uważając inne za
> "szatańskie" i "zbrodnicze", to jest dla mnie przedstawicielem grupy
> ewidentnie zagrozonej ciemnotą intelektualną.
Kotku, nie rozumiem:
- albo jestes katolikiem, to powinienes postepowac zgodnie z nauka
Kosciola
- albo nie jestes, to masz to co kosciol mowi w d* i robisz co chcesz
Jest to kwestia takiego wlasnie wyboru. I tyle.

--
--------------
Krzysiek, EBP

9. Data: 2002-07-08 09:14:10

Temat: Odp: Odp: Lekarz ginekolog
Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Po prostu nie mam ochoty, aby ktokolwiek mi cokolwiek narzucał.
A tak to wynika z wypowiedzi mojej interlokutorki.
Życie nie polega na przechodzeniu przez nie, mając wszystko w d****, jak
napisałeś.

pozdrawiam

cherokee

10. Data: 2002-07-08 09:39:11

Temat: Re: Odp: Odp: Lekarz ginekolog
Od: suzuki nakai <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Po prostu nie mam ochoty, aby ktokolwiek mi cokolwiek narzucał.
> A tak to wynika z wypowiedzi mojej interlokutorki.
> [...]
Nie, to nie tak. Albo przyjmujesz pewien system wartosci, to wtedy nie ma
mowy o narzucaniu czegos, bo to TY musisz ten system przyjac. A z tego
wynikaja konsekwencje. Wezmiesz sobie odprawianie katolickiego slubu bo
ladnie wyglada + pogrzeb bo na wszelki wypadek ? Pewnie, mozna i tak.
Albo tego systemu nie przyjmujesz. I tym bardziej o narzucaniu nie ma
mowy.

--
Krzysiek, EBP

Jak tlumaczyc "squamous-cell vs. "basal-cell"
Rozstepy - czy jest jakis sposob?!?!?
koncentracja-egzamin?!
Blizny pooperacyjne
Blizny pooperacyjne