Kanałowe leczenie zęba

1. Data: 2002-06-27 15:22:24

Temat: Kanałowe leczenie zęba
Od: "Krzysiek" <o...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Będę bardzo wdzieczny jesli dowiem sie od Was na czym dokładniej polega i
kiedy się stosuje leczenie kanałowe oraz czy ząb, który był leczony kanałowo
może sprawiać w przyszłości jakieś problemy, czy jest bardziej podatny na
próchnicę i czy należy jakoś szczególnie obawiać się jego utraty itp. Będę
bardzo wdzięczny za odpowiedz i pozdrawiam.
Krzyś

2. Data: 2002-06-28 12:10:06

Temat: Re: Kanałowe leczenie zęba
Od: "Adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Będę bardzo wdzieczny jesli dowiem sie od Was na czym dokładniej polega

mniej wiecej polega na usunieciu nerwa zeba, opracowaniu kanalu i
wypelnieniu tego kanalu materialem do tego przeznaczonym.

> kiedy się stosuje leczenie kanałowe

wskazan do leczenia kanaolwego jest dosc duzo, ale generalnie przy duzych
ubytkach prochniczych, przy chorobach miazgi - zapalenie, martwica, zgorzel
miazgi, czasami do planowanego leczenia protetycznego, ogolnie wskazan jest
troche i zalezy to od poszczegolnego przypadku.

> oraz czy ząb, który był leczony kanałowo
> może sprawiać w przyszłości jakieś problemy, czy jest bardziej podatny na
> próchnicę i czy należy jakoś szczególnie obawiać się jego utraty itp.

powiedzmy ze czasami traci swa polyskliwa barwe i jakby troszke 'matowieje'
wszelkie inne przebarwienia to wina zlego wypelnienia kanalu lub powiklan w
trakcie leczenia. zab nie ebdzie bardziej opdatny na prochnice, ale moze byc
bardziej 'kruchy'i bardziej podatny na zlamanie podczas jakiegos urazu.
generalnie po leczeniu kanalowym, szczegolnie zwiazanym z duzym ubytkiem
prochniczym zeba, wskazane jest pozniejsze wzmocnienie zeba np koroną
protetyczna.

pozdrawiam

Adam

3. Data: 2002-07-02 10:57:58

Od: "barbarja" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> próchnicę i czy należy jakoś szczególnie obawiać się jego utraty itp. Będę
> bardzo wdzięczny za odpowiedz i pozdrawiam.

zakonczylam leczenie kanalowe jakis miesiac temu: a bylo to tak:
pewnego dnia tak mnie zabolalo ze prawie wykitowalam (oddychanie, mowienie
mnie bolalo- bo to jest jedynka)-poszlam do dentystki a ona wywiercil mi
dziurke w zebie i przestalo bolec - to byl zgorzel (smirdzacy). Jakis
tydzien chodzilam z miekkim gipsem w zebie a pozniej pani wtykala mi
lekarstwa w zeby i dostalam anybiotyk do polykania; pani co 3-4 dni czyscila
mi kanal taka mini szczoteczkawiertelkiem (tylko ze recznie) no i to bardzo
bolalo kiedy tak docodzilo do nerwu (az w oczach to poczulam) ale do
przetrzymania bo to krotki bol; tak z miesiac chodzilam na czyszczenie a jak
bylo juz ok. to pani wypelni;la kanal i zaklajstrowala; teraz jak jest
cieplo to mnie ten zab uwiera-pani powiedziala ze w srodku sa bakterie ktore
produkuja gazy , a te z kolei naciskaja na zab od srodka i ze to jest
normalne; zaproponowala mi naswietlenia laserem-podobno w naswietlane
miejsce zbiegaja sie obronne moje komorki i zjadaja bakterie i t troche
pomaga; powiedziala tez ze za 2-3 lata byc moze trzeba bedzie zrobic
resekceje korzenia (co to jest? bo balam juz sie pytac...) no i pani ma
nadzieje ze nie trzeba bedzie usuwac tego zeba;

w kazdym razie : lepiej przejsc leczenie kanalowe niz cierpiec z bolacym
zebem

pozdrawiam i powodzenia u dentysty
barbarja

Lekarz ginekolog
Jak tlumaczyc "squamous-cell vs. "basal-cell"
Rozstepy - czy jest jakis sposob?!?!?
koncentracja-egzamin?!
Blizny pooperacyjne