Letnie dania z makaronem

1. Data: 2001-07-30 19:15:05

Temat: Letnie dania z makaronem
Od: "Mikie" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

2 propozycje makaronu na cieple dni. Obie potrawy sa szybkie i latwe :-)

I. FETTUCCINE ALFREDO

Najpierw moze troche "tla" :-)

Ten sycacy sos z masla, smietany i parmezanu zostal rozslawiony przez
rzymskiego gastronoma Alfredo. Tradycyjnie jada sie go z makaronem
fettuccine ("szerokie tasiemki) i spozywa natychmiast po podaniu, by nie
dopuscic do sklejenia sie makaronu i sosu. Z tego powodu potrawa ta nalezy
do nielicznych, ktore w restauracji mieszane sa dopiero bezposrednio na
stole.

Czas przygotowania: 10 min
Czas gotowania: 15 min.

(dla 6 osob)
500g makaronu fettuccine lub tagliatelle (gniazdka z szerokich wstazek)
90g masla
150g startego parmezanu
320ml smietany
3 lyzki stolowe drobno siekanej natki pietruszki

1.Makaron ugotowac al dente, odcedzic i ponownie wlozyc do garnka.
2. W miedzyczasie maslo sklarowac, dodac parmezan i smietane i zagotowac,
ciagle mieszajac.
Gotowac ok. 10 minut na malym ogniu (do zageszczenia sie sosu).
3. Dodac pietruszke, doprawic pieprzem i sola. Cieply makaron polac sosem i
dobrze wymieszac. Ozdobic galazka pietruszki.
4. Podawac i wcinac! :-)

Wartosci odzywcze na osobe: bialko 20g, tluszcz 45g, weglowodany 60g,
cholesterol 135mg, 710 kalorii.

II. LINGUINE W SOSIE SMIETANOWO-CYTRYNOWYM

Czas przygotowania: 10 min.
Czas gotowania: 20 min.

(dla 4 osob)
400g makaronu linguine ("grubsze, krotsze spaghetti") lub spagetti
szczypta szafranu lub kurkumy
320ml smietany
250ml bulionu z kury
1 lyzka stolowa startej skorki pomaranczowej (niepryskanej, oczywiscie!)

1. Makaron ugotowac al dente, odcedzic i odstawic w cieple miejsce.
2.W czasie gotowania makaronu zagotowac w duzej brytfannie rosol, smietane i
skorke cytryny.
3. Sos gotwac przez 10 min. na malym ogniu, doprawic sola, pieprzem i
szafranem (kurkuma). Dodac makaron i gotowac jeszcze 2-3 minuty.
4. Przybrac pasemkami skorki cytrynowej.

Wartosci odzywcze na osobe: bialko 15 g, tluszcz 35g, weglowodany 75g,
cholesterol 105mg, 660 kalorii.

Zrodlo: Das grosse Pasta Kochbuch, Könemann 1997.

1. Data: 2001-07-31 09:13:30

Temat: Odp: Letnie dania z makaronem
Od: "kasiek" <k...@w...ps.pl> szukaj wiadomości tego autora

czy zamiast parmezanu moze byc zwykly żółty?
kachna

1. Data: 2001-07-31 15:56:10

Temat: Re: Letnie dania z makaronem
Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2001-07-31 20:13:36

Od: "Mikie" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> czy zamiast parmezanu moze byc zwykly żółty?
> kachna

Jasne ze moze.
Podalem oryginalny przepis - wiadomo, ze kazdy modyfikuje i dostosowuje do
indywidualnych upodoban/zawartosci lodowki etc.
Ja na przyklad do spaghetti nie lubie parmezanu - uzywam emmetnalera: niby
grzech, ale mi smakuje :-)

pozdrawiam
Mikie

1. Data: 2001-08-01 13:32:12

Od: "kachna" <k...@w...ps.pl> szukaj wiadomości tego autora

no to jestem "rozgrzeszona"... :)
Herbatka! ja nie mam nawet kolii z cyrkoniami... :)))))))
kachna
a co? szykuje sie jakis bal? moze grupowiczów?

Użytkownik Mikie <m...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9k73jv$g3p$...@n...tpi.pl...

Jade do domu!!!!
ciekawostka dla milosnikow bobu