Liście selera

1. Data: 2003-06-25 13:03:13

Temat: Liście selera
Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy można jakoś wykorzystać liście selera?
kupiłam 2 młode selery i został mi pęk pięknych ciemnozielonych , pachnących
liści i łodyg - żal wyrzucać.
Jak gotuję zupę to kilka młodych wrzucam dla zapachu - no ale nie taką
wiąchę.

Może jakieś pomysły?

Sowa
oczywiście chodzi o zwykły seler - nie naciowy.

1. Data: 2003-06-25 13:08:19

Temat: Re: Liście selera
Od: "Tashunko" <l...@...o.pl> szukaj wiadomości tego autora

Osoba wirtualnie znana, jako "Sowa" napisała:

> [...]
> pachnących liści i łodyg - żal wyrzucać.
> Jak gotuję zupę to kilka młodych wrzucam dla zapachu - no ale nie

Ja zawsze szatkuję te liście i wrzucam w woreczku do zamrażarki.
Potem dodaje sobie kilka takich listków do rosołu lub zup przeróżnych.
To samo robię z koperkiem i zieloną pietruszką, botwinką i
szczypiorkiem. W zimie przydaje sie świetnie!

--
**********Tashunko**********

1. Data: 2003-06-25 14:01:46

Od: Ewa <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sowa wrote:

> Czy można jakoś wykorzystać liście selera?
> kupiłam 2 młode selery i został mi pęk pięknych ciemnozielonych , pachnących
> liści i łodyg - żal wyrzucać.
Ja skladam lodygi kilka razy, kazda oddzielnie, albo po dwie obwiazuje
nitka, wrzucam do torebki foliowej i zamrazam. Powstaja takie wiazeczki,
ktore pozniej dokladam do zup wszelkich. Podobnie traktuje lubczyk i
baldachy kopru. W zimie mam zupki pachnace wiosna.
Pozdrawiam Ewa

1. Data: 2003-06-25 18:49:55

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tashunko wrote:
> [...]

mmm, zupa gotowana na lisciach selera ma zupelnie inny aromat, prawda? :)
uwielbiam mloda wloszczyzne! a w zimie cierpie, ze seler bez lisci....

> [...]
> To samo robię z koperkiem i zieloną pietruszką, botwinką i
> szczypiorkiem. W zimie przydaje sie świetnie!

ano wlasnie! w tym roku sie wycwanilam i tez mroze nadwyzki :)
tyle ze poprzecinalam na pol, nie wpadlam na pomysl ze moze pociachane na
drobno byloby wygodniejsze. jeszcze mam czas to sprawdze :)

pat
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

Ziemniaki z grilla
Które jest które?
LASAGNIA - debiut w kuchni Tashunko[ P]
RE: kombiwar
Kapusta z czosnkiem - prośba o przepis :))