Literatura/praca

1. Data: 2001-01-25 00:54:45

Temat: Re: Literatura/praca
Od: Flyer <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Roba wrote:

> Czy ktos moze natknol sie naliterature do tematu:
> "Postawy buc czy miec a realny i idealny obraz siebie"
>
> Z gory dzikuje.
> Robert

W czasach socjalizmu, w KAWie ukazywala sie seria "z budzikiem" - teraz
pewnie tylko w bibliotekach. Sadzac po szacie graficznej - kierowana do
mlodziezy. M.in. "Do gory czy do przodu" Ryszard Lukaszewicz KAW 1985 -
tam cos powinno byc.

Flyer
--
Zwyczajny szary obywatel :)

1. Data: 2001-01-25 20:11:30

Od: "Dorrit" <z...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Roba" <r...@p...com.pl> napisał w wiadomości
> Czy ktos moze natknol sie naliterature do tematu:
> "Postawy buc czy miec a realny i idealny obraz siebie"

Jak moja znajoma kłóciła się z mężem, to zawsze wrzeszczała do niego; "ty
bucu francowaty".

> Z gory dzikuje.
> Robert

Nie dzikuj, tylko poszukaj w lesie -żołędzi.
Dorrit

1. Data: 2001-01-25 21:45:21

Od: "Paulo" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorrit, czy mogłabyś mi wytłumaczyć, po co się czepiasz literówek?

Chciałbym się jeszcze upewnić: jesteś psychologiem? Ale mam nadzieję, że nie
praktykujesz?

Gdybyś jednak praktykowała, to polecam Ci umieszczenie na drzwiach gabinetu
dużego, z daleka widocznego napisu: SOWA WIELCE PSZEMONDŻAŁA (odmiana, zdaje
się, warszawska), żebym przypadkiem na Ciebie nie trafił, jeśli będę
kiedykolwiek potrzebował pomocy specjalisty.

P.

1. Data: 2001-01-25 22:09:49

Od: "Neuron" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dorrit, czy mogłabyś mi wytłumaczyć, po co się czepiasz literówek?

Właśnie, sami poloniści w internecie nie siedzą :)))

Autorowi na pewno chodziło o postawy BYĆ czy Mieć, jak by ktoś (czyt:
Dorrit) nie wiedział

Pozdrawiam
Neuron

1. Data: 2001-01-25 22:43:38

Od: Dariusz Laskowski <d...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Neuron wrote:

> Właśnie, sami poloniści w internecie nie siedzą :)))

Raczej sami dys... raczej. :-> A poważnie: nie można sobie
włączyć jakiegoś sprawdzania pisowni, jeżeli komuś rzeczywiście
często to się zdarza?
--
Dariusz Laskowski
mailto:d...@p...pl

1. Data: 2001-01-25 23:33:00

Od: "Mirek Z..." <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dariusz Laskowski" <d...@p...pl> napisał w wiadomości
> Raczej sami dys... raczej. :-> A poważnie: nie można sobie
> włączyć jakiegoś sprawdzania pisowni, jeżeli komuś rzeczywiście
> często to się zdarza?

A może ktoś nie chce... Nie zawsze jest czas na prześledzenie całego listu
czy posta razem z automatycznym sprawdzaniem pisowni. Wiem, że wtedy fajnie
jest się kogoś przyczepić, że napisał gdzieś inną literę lub zrobił błąd,
ale czy się wtedy taka osoba (np. Dorrit) zastanawia jak czuje się ten drugi
człowiek? Nie każdy przyjmuje sobie te docinki od tak sobie... niektóre
osoby to może zaboleć.

--
Pozdrówka
Mirek Z...

1. Data: 2001-01-26 00:03:41

Od: Dariusz Laskowski <d...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mirek Z... wrote:

> A może ktoś nie chce...

Bo np. ma innych w nosie?

> Nie zawsze jest czas na prześledzenie całego listu
> czy posta razem z automatycznym sprawdzaniem pisowni.

Dlaczego? ;-)

> Wiem, że wtedy fajnie
> jest się kogoś przyczepić, że napisał gdzieś inną literę lub zrobił błąd,

Nie wiem czy to fajnie, ale czasami niektóre błędy rażą wręcz niemożliwie. :)

> ale czy się wtedy taka osoba (np. Dorrit) zastanawia jak czuje się ten drugi
> człowiek? Nie każdy przyjmuje sobie te docinki od tak sobie... niektóre
> osoby to może zaboleć.

Jeśli o mnie chodzi, to mnie czasami samo życie boli, bywa, że nawet bardzo. ;-)
--
Dariusz Laskowski [pl.test]
mailto:d...@p...pl ...są też tacy (jak Darek :) - hardcore'owcy

1. Data: 2001-01-26 09:34:35

Od: "Gwidon S. Naskrent" <r...@a...amu.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 26 Jan 2001, Dariusz Laskowski wrote:

> Bo np. ma innych w nosie?

Raczej to się w przypadku meteorytów nie zdarza...

> Dlaczego? ;-)

Bo np. słyszy kroki szefa, więc szybko wysyła i zamyka czytnik?

> Nie wiem czy to fajnie, ale czasami niektóre błędy rażą wręcz niemożliwie. :)

Albo są śmieszne z kontekstu.

GSN

1. Data: 2001-01-26 15:37:59

Od: "Dorrit" <z...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mirek Z..." <m...@l...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Dariusz Laskowski" <d...@p...pl> napisał w wiadomości
> A poważnie: nie można sobie
>
> A może ktoś nie chce...

Inaczej mówiąc - chce kompromitować swoją wiedzę szkolną, umiejętność
logicznego myślenia i zdolność do poprawnego posługiwania się literacką
polszczyzną - to wolno mu to robić.

Nie zawsze jest czas na prześledzenie całego listu
> czy posta razem z automatycznym sprawdzaniem pisowni.

Niektórzy uważają, że tego rodzaju wynikające z niechlujstwa zachowanie,
jest dowodem braku szacunku i lekceważenia adresata.

> [...]
> ale czy się wtedy taka osoba (np. Dorrit) zastanawia jak czuje się ten
drugi człowiek? Nie każdy przyjmuje sobie te docinki od tak sobie...

Jeżeli jest ambitny to może nawet się zawstydzi i będzie uważał na
przyszłość. Albo popracuje nad sobą, celem usunięcia ryzyka narażania się na
tego rodzaju bóle.
Dorrit

> --
> Pozdrówka