Mak w puszce

1. Data: 2006-12-29 08:28:40

Temat: Mak w puszce
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Została mi prawie cała puszka takiego gotowego maku i chciłabym ją użyć
do seromaku. Przepis na takie ciasto już sobie wyguglałam, ale mam
pytanie: do masy makowej dodaje się jaja, a w tej puszkowej masie jaj
nie ma, czym powinnam je dodać, czy bez też się powinno udać?

Pozdrawiam
Ewa

2. Data: 2006-12-29 10:13:07

Temat: Re: Mak w puszce
Od: "zbisa" <z...@z...ita.pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pytanie: do masy makowej dodaje się jaja, a w tej puszkowej masie jaj
> nie ma, czym powinnam je dodać, czy bez też się powinno udać?

takiego gotowego maku uzywam do zrobienia jednej warstwy sernika na zimno
:-)
od dołu wyglada to tak: pokruszone herbatniki, warstwa maku z róznymi
suszonymi owocami (rodzynki, morele, śliwki kalifornijskie) plus galaretki
pmarańczowe, warstwa sera trzykrotnie mielonego z rodzynkami i wiórkami
kokosowymi plus galaretki cytrynowe, brzoskwinie z puszki ładnie ułożone i
cienka warstwa galaretki brzoskwiniowej (zrobionej na syropie z
brzoskwiń). Oczywiscie cukru waniliowego do kazdej warstwy według uznania.
Galaretki rozpuszczam w połowie płynu zalecanego na opakowaniu.
Technologia typowa, ale jak potrzebujesz szczegółów to daj znać, roboty
mało a smaczne paskudztwo :-)))

--
serdeczności! zbisa (Wierny Czytacz Grupy)
uwielbiam korki na Wyszyńskiego...

3. Data: 2006-12-29 12:13:21

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

zbisa napisał(a):

> Technologia typowa, ale jak potrzebujesz szczegółów to daj znać, roboty
> mało a smaczne paskudztwo :-)))

Ale ja mam ochotę na taki pieczony sernik, bo już dawno takiego nie
jadłam. No i chcę przy okazji wykorzystać tę masę z puszki.

Pozdrawiam
Ewa

4. Data: 2006-12-29 15:26:58

Od: "zbisa" <z...@z...ita.pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale ja mam ochotę na taki pieczony sernik, bo już dawno takiego nie
> jadłam. No i chcę przy okazji wykorzystać tę masę z puszki.

w pieczeniu ciast jestem cieniasem :-((( ale chyba bez jajek nie obejdzie
sie - czyms to-to trzeba skleic...

5. Data: 2006-12-29 18:32:50

Od: Maggie <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea napisał(a):
> [...]
> pytanie: do masy makowej dodaje się jaja, a w tej puszkowej masie jaj
> nie ma, czym powinnam je dodać, czy bez też się powinno udać?

Według mnie dodanie jajek nie stanowi większego problemu i
chyba lepiej jest je dodać, niż potem żałować że się nie
dodało...

Ja wprawdzie nie robiłam nigdy seromaku ani z masą z puszki
ani bez, ale taką puszkową masę, wzbogacałam pianą białkową,
żeby była lepsza w smaku i bardziej puszysta, do strucli na
święta...

Pozdrawiam
Gosia

ODPUSZCZAM...