Metka

1. Data: 2003-01-21 10:25:41

Temat: Metka
Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sluchajcie jak domowym sposobem zrobic metke?
Bo uwielbiam, jemy duzo a mysle ze ta sklepowa pewnie nie jest idealna.
Pewnie podobnie sie bedzie robic do tatara ale tatara tez nie umiem :(
/ walkie-talkie! GG:411958 \
/ w...@w...net.pl \
/ \
/ Nawet ząb bywa wstawiony! \

1. Data: 2003-01-21 10:50:12

Temat: Re: Metka
Od: i...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Czesc

Sluchajcie jak domowym sposobem zrobic metke?

nie denerwuj sie, ale nie wiem, mam za to przepisy na 2 albo 3 rodzaje pasztetu
i pasztetowa - robie co jakis czas i jest pyszna, szczegolnie z chlebem
chrupkim :))
Za pare dni moge podrzucic na grupe - w razie czego upomnij sie, jesli bedziesz
zainteresowana.

> Bo uwielbiam, jemy duzo a mysle ze ta sklepowa pewnie nie jest idealna.

Raczej nie... Ostatnio coraz czesciej zastanawiam sie nad tym, co kupuje w
sklepie miesnym... Szkoda, ze nie mam mozliwosci wedzenia wedlin - chyba sama
zaczelabym wyrabiac...
To samo tyczy sie chleba - na 100% kupie sobie automat do pieczenia chleba -
przynajmniej po czesci bede wiedziala co jem :)

Pozdrawiam serdecznie
iwona
Iwona O.
nr gg: 1034596
i...@p...onet.pl

1. Data: 2003-01-21 11:10:35

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chrupkim :))
> Za pare dni moge podrzucic na grupe - w razie czego upomnij sie, jesli

Ja bym byla zainteresowana... Pasztetowa ze sklepu kojarzy mi sie z dowcipem o
Norwegach, ktorzy probowali wyrabiac pasztetowa wg polskiej receptury i za
chiny nie mogli osiagnac odpowiedniego koloru, bo wychodzila im biala... Po
dluzszym dochodzeniu okazalo sie, ze przyczyna jest... papier toaletowy, w
Norwegii bialy a u nas - wiecie jaki byl... wlasnie w kolorze pasztetowej :).

A pasztetowa smaczna jest, tylko lepiej nie zastanawiac sie nad jej skladem.

Metke kupuje (cebulowa) celem przyrzadzenia z niej kotletow mielonych badz do
spaghetti.

Pozdrawiam,
AniaR

1. Data: 2003-01-21 11:17:19

Temat: Re: Metka (P)
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "walkie!" <w...@w...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Bo uwielbiam, jemy duzo a mysle ze ta sklepowa pewnie nie jest idealna.
> Pewnie podobnie sie bedzie robic do tatara ale tatara tez nie umiem :(

METKA domowa
wieprzowina tlusta -2,5 kg
wolowina tlusta -2,5 kg
sol warzonka 6 lyzek
saletra 1 lyzeczka
cukier 1 lyzeczka
pieprz mielony 1 lyzeczka
papryka mielona slodka 1 lyzeczka
oslonka z jelita wiankowego 7-8 metrow

Mieso pokroic w kawalki o boku ok.5 cm. Sol dokladnie wymieszac z
saletra i cukrem, a nastepnie z miesem; umiescic w naczyniu warstwa o
grubosci ok. 20 cm i przeniesc w chlodne miejsce na 24 godz. Po tym czasie
zmielic dwukrotnie w maszynce do miesa z sitkiem o bardzo drobnych oczkach,
dodac pieprz i papryke i bardzo dokladnie wymieszac, az do uzyskania
jednolitej, kleistej masy. Masa miesna napelnic scisle oslonki i zawiazac
konce szpagatem, formujac naturalne wianki.Uformowane kielbasy zawiesic w
chlodnym i przewiewnym miejscu na 8-12 godzin, a nastepnie wedzic dymem
zimnym przez 1-2 dni ( i tu najwiekszy pikus jak na warunki domowe).Wedlina
sredniej trwalosci.
Przepis z W.Poszepszynskiego "Domowe przetwory z miesa"

Jola L-L , ktora tez lubi metke ale to wedzenie ...

1. Data: 2003-01-21 11:26:12

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
chleba -
> przynajmniej po czesci bede wiedziala co jem :)

Do pieczenia chleba niekoniecznie potrzebujesz automat(ma mala pojemnosc),
ja pieke w prostokatnych foremkach do ciasta w piekarniku.Ale to kaprys, bo
tutaj mozna kupic duzo gatunkow dobrego chleba, ale tez nie z klazdej
piekarni.Ide wlasnie piec chleb.
Pozdrowienia
Ilona

1. Data: 2003-01-21 12:27:02

Od: i...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Ja bym byla zainteresowana...

daj mi ze 2 dni - na razie mam nawał pracy, jednak jak najszybciej postaram się
przepisac przepisy z książek

fuuuuuuuuuuuj :(

pozdrawiam
Iwona
Iwona O.
nr gg: 1034596
i...@p...onet.pl

1. Data: 2003-01-21 12:33:34

Od: i...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Do pieczenia chleba niekoniecznie potrzebujesz automat(ma mala pojemnosc),

no właśnie - to mi trochę nie pasuje - ogladałam automat Severina w Media
Markcie - za to najberdziej podoba mi się to, że wrzucam składniki i nic więcej
mnie nie ochodzi - rano na śniadanie wyciągam świeży, cieplutki chlebek....
achhh

> ja pieke w prostokatnych foremkach do ciasta w piekarniku.

Przeraża mnie wyrabianie ciasta, kilka razy probowałam zrobił chleb i bułkę
paryską i... nie miałam siły wyrobić ciasta, zawsze wychodził mi gniot o
twardości pustaka! :)

Ide wlasnie piec chleb.

Zazdroszczę umiejętności! :)

Pozdrawiam
Iwona
Iwona O.
nr gg: 1034596
i...@p...onet.pl

1. Data: 2003-01-21 13:10:31

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

a...@p...onet.pl wrote:

> Metke kupuje (cebulowa) celem przyrzadzenia z niej kotletow mielonych badz do
> spaghetti.
>
> Pozdrawiam,
> AniaR

Moja ulubiona!! i Jeszcze tatarska :D

/ walkie-talkie! GG:411958 \
/ w...@w...net.pl \
/ \
/ Nawet ząb bywa wstawiony! \

1. Data: 2003-01-21 13:11:16

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

i...@p...onet.pl wrote:

> [...]
> chrupkim :))
> Za pare dni moge podrzucic na grupe - w razie czego upomnij sie, jesli bedziesz

Pewnie ze chce!

/ walkie-talkie! GG:411958 \
/ w...@w...net.pl \
/ \
/ Nawet ząb bywa wstawiony! \

1. Data: 2003-01-21 13:14:03

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jola L-L wrote:

> Jola L-L , ktora tez lubi metke ale to wedzenie ...

No to kupa, nie ma gdzie uwedzic - a czy jak tego nie uwedze to bedzie
tatar?Jaka jest roznica miedzy tatarem a metka? I co to jest sol warzonka?

/ walkie-talkie! GG:411958 \
/ w...@w...net.pl \
/ \
/ Nawet ząb bywa wstawiony! \