Michałek-przewałek.

51. Data: 2022-10-27 14:36:14

Temat: Re: Michałek-przewałek.
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 27.10.2022 o 00:51, PD pisze:

> Zupełnie się nie zgodzę. To nie była oznaka liczenia się z ludźmi,
> tylko oznaka liczenia się z sondażami.

To nie ma znaczenia. Jeśli jesteśmy przy słynnych powiedzeniach, to
pozwolę sobie sparafrazować - to, co dla protestujących było celem, dla
rządzących być może było tylko środkiem. Być może tak było, ale ważne,
że i wilk syty i owca cała.

> Jak do tej pory, protesty na ogromną skalę zanotowałem tylko w sprawie
> aborcji. Coś pominąłem?

Chyba faktycznie żyjesz w alternatywnej rzeczywistości.

> Tak czy siak - skąd wiesz że nic nie dały - może plany były bardziej
> daleko idące :)

Nie wiem i nie obchodzi mnie to, stosuję brzytwę Ockhama. To, przeciwko
czemu protestowano, zostało zrealizowane. Po co mi gdybać o tym, co
mogłoby być, gdyby nie protesty.

--
Ewa

52. Data: 2022-10-27 16:02:23

Od: alojzy nieborak <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

https://youtu.be/BlmeW2QmjLc?t=26
+
https://pl.wikipedia.org/wiki/Wyparcie

53. Data: 2022-10-27 19:49:34

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 27.10.2022 o 01:20, PD pisze:
> Przeczesując net znalazłem na yt wykłady jakiejś profesor z SGGW. Na
> tyle przystępnie tłumaczyła, że zacząłem to rozumieć i mnie to
> wciągnęło - obejrzałem wszystkie (łądnych parę godzin). I wiesz ile z
> tego zapamiętałem do dziś? Ta liczba to ksywa Ziobry u platformersów :)

No ale ze szkolnych lekcji pamiętasz jeszcze mniej. :)

Dziecko ma lepszą pamięć do szczegółów, ale słabsze rozumienie i
mniejszy ogląd całości, dorosły odwrotnie. W przypadku gry na
instrumencie to kwestia umiejętności, a nie wiedzy, w dodatku
umiejętności automatycznych. To jest trochę inna sprawa, trudno tu o
analogię do rozumienia pojęć i definicji, a o to chyba w dyskusji szło.

--
Ewa

54. Data: 2022-10-28 08:47:28

Od: PD <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2022-10-27 o 19:49, FEniks pisze:

> No ale ze szkolnych lekcji pamiętasz jeszcze mniej. :)

Zależy z czego. Matmę kochałem. Co roku przy maturach przerabiam sobie
arkusze i zdaję bez problemu :)

> [...]
> umiejętności automatycznych. To jest trochę inna sprawa, trudno tu o
> analogię do rozumienia pojęć i definicji, a o to chyba w dyskusji szło.

No nie wiem. Grasz akord E-moll, wchodzi krasnoludek z harfą i dodaje w
basie dźwięk C. Masz świadomość, że razem gracie akord Cmaj7. A tu
wchodzi Ewa i mówi, że w gruncie rzeczy uprawicie automatyzm :)

PD

55. Data: 2022-10-28 08:56:06

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.10.2022 o 08:47, PD pisze:

> Zależy z czego. Matmę kochałem. Co roku przy maturach przerabiam sobie
> arkusze i zdaję bez problemu :)

No ale co by było, gdybyś co roku tego arkusza nie robił?

> No nie wiem. Grasz akord E-moll, wchodzi krasnoludek z harfą i dodaje
> w basie dźwięk C. Masz świadomość, że razem gracie akord Cmaj7. A tu
> wchodzi Ewa i mówi, że w gruncie rzeczy uprawicie automatyzm :)

I za każdym razem zastanawiasz się, jak ułożyć paluszki na gryfie, by
zagrać e-moll albo wydobyć dźwięk C?

--
Ewa

56. Data: 2022-10-28 09:02:46

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

PD <p...@g...pl> wrote:

> (...)Matmę kochałem. Co roku przy maturach przerabiam sobie
> arkusze i zdaję bez problemu :)

Co roku zadania maturalne są łatwiejsze, dziś to już niemal podstawy. Nie
ma więc podstaw sądzić, że się nie obniżyło lotów, bo się je umie
rozwiązać. Z językiem polskim (a raczej z literaturą polską - tak bym
nazwała ten przedmiot maturalny) jest jeszcze gorzej - już niemal żadnego
literackiego utworu nie trzeba znać w całości, dostając na maturze
kilkunastozdaniowy fragment do odniesienia się ? A zagadnienia tzw.
przekrojowe z literatury na maturze to już praktycznie przeszłość. Mam
nieodparte wrażenie, że dąży to wszystko do ,,Podaj pierwsze trzy litery
alfabetu" ?
PS. Dzięki Bogu, Czarnek chce zlikwidować testy w sprawdzaniu wiedzy w
szkołach i uczelniach. Przez nie uczniowie i studenci nie mają obecnie
żadnej prawdziwej wiedzy, są jak tresowane małpki, naciskające guzik
konkretnego koloru na konkretny sygnał, nie kojarząc zupełnie związków i
zależności, a tylko licząc na ,,trafienie" i jego efekt w postaci banana ?

--
,,Słowo ,,rozkaz" porusza armie, słowo ,,wolność" - narody." Novalis, ze
zbioru Uczniowie z Sais.

57. Data: 2022-10-28 09:07:43

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.10.2022 o 09:02, XL pisze:

> [...]
> zależności, a tylko licząc na ,,trafienie" i jego efekt w postaci banana ?

I co, znowu ma wrócić naciskanie guzików tak, żeby wypracowanie
spodobało się temu jednemu nauczycielowi, którego akurat się jest
pupilem albo wręcz przeciwnie? To ja już wolę obecny system. Reszta i
tak wychodzi w życiu.

--
Ewa

58. Data: 2022-10-28 09:16:48

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:

> [...]
> spodobało się temu jednemu nauczycielowi, którego akurat się jest
> pupilem albo wręcz przeciwnie? To ja już wolę obecny system. Reszta i

Dzięki za przyznanie, że POŁOWA nauczycieli jest do wywalenia ze względu na
brak kompetencji zawodowych. Przecież cały czas to twierdzę. No to mamy
konsensus.

59. Data: 2022-10-28 09:20:44

Od: PD <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2022-10-28 o 08:56, FEniks pisze:

> No ale co by było, gdybyś co roku tego arkusza nie robił?

> I za każdym razem zastanawiasz się, jak ułożyć paluszki na gryfie, by
> zagrać e-moll albo wydobyć dźwięk C?

Nie o to chodzi. Obdarłaś naukę gry ze wszystkiego co istotne
(kształcenie słuchu, nauka teorii i stosowania jej w praktyce ... ) i
sprowadziłaś ją do nauki czynności manualnych. To tak jak by napisać, że
nauka matematyki to nie kwestia wiedzy, tylko sprawności w posługiwaniu
się długopisem podczas rozwiązywania zadań.

PD

60. Data: 2022-10-28 09:38:46

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

PD <p...@g...pl> wrote:

> Nie o to chodzi. Obdarłaś naukę gry ze wszystkiego co istotne
> (kształcenie słuchu, nauka teorii i stosowania jej w praktyce ... )

Nie mówiąc o znajomości historii muzyki - z której dzieł non stop się
korzysta w postaci materiałów ćwiczeniowych do gry, jak również obcując z
tymi dziełami na koncertach i odtwarzając je z nośników, co kształtuje
muzyczną wyobraźnię, inwencję i wrażliwość oraz wiedzę. Bez tego samo
granie na instrumencie nie ma racji bytu w ogóle - grając bez
wszechstronnego korzystania z zasobów Wielkiej Muzyki można zostać najwyżej
Jankiem Muzykantem.

--
,,Słowo ,,rozkaz" porusza armie, słowo ,,wolność" - narody." Novalis, ze
zbioru Uczniowie z Sais.

Idzie piąta szpryca, a głupiemu...
Wstydzę się, że pijak Stuhr mówi po polsku!
Będzie polska atomówka!
Agresywna reklama elektro...
Plaga kowidozbrodni.