Miesaki - leczenie

1. Data: 2007-10-05 14:55:08

Temat: Miesaki - leczenie
Od: "Magiczna" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy stosuje sie jeszcze jakas metode leczenia miesakow, poza chirurgia?
Radio/Chemioterapia?
Jakie sa rokowania?

Magiczna

2. Data: 2007-10-05 16:53:39

Temat: Re: Miesaki - leczenie
Od: " " <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magiczna <m...@b...pl> napisał(a):

> Czy stosuje sie jeszcze jakas metode leczenia miesakow, poza chirurgia?
> Radio/Chemioterapia?

Wszystko zalezy od typu miesaka. 'Miesak' to bardzo zgrubny termin -- sa
wsrod nowotworow okreslanych tym mianem guzy o zlosliwosci wylacznie
miejscowej (czyli nie przerzutujace), sa i nowotwory eksptremalnie
agresywne. W wypadku wiekszosci miesakow tkanek miekkich podstawa leczenia
jest resekcja. Ewentualna chemio- i radioterapia maja znaczenie
uzupelniajace. Od tej zasady tez sa wyjatki.

Ostateczne rozpoznanie i leczenie powinno byc prowadzone w jednostce
wysokospecjalistycznej. Nawet tzw. specjalistyczny szpital wojewodzki to za
malo. Trzeba udac sie albo do Instytutu Onkologii albo do akademickiej
kliniki onkologicznej (a i z tymi ostatnimi bywa roznie).

3. Data: 2007-10-05 19:24:24

Od: "Marcin" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

To zależy, jaki to mięsak. Tkanek miękkich? Kości? Jaka histologia?
A może to GIST?
Zależy także jakie jest jego zaawansowanie.
W różnych sytuacjach leczenie jest różne.

4. Data: 2007-10-06 06:46:03

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 5 Oct 2007, Magiczna wrote:

> Czy stosuje sie jeszcze jakas metode leczenia miesakow, poza chirurgia?
> Radio/Chemioterapia?
> Jakie sa rokowania?

zależy jaki to mięsak

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

5. Data: 2007-10-07 18:37:32

Od: "Zbig" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <t...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> malo. Trzeba udac sie albo do Instytutu Onkologii albo do akademickiej
> kliniki onkologicznej (a i z tymi ostatnimi bywa roznie).

Nieprawda! (może pomyliłeś z mięśniakiem)
Mięsak zawsze jest nowotworem złośliwym! i wywodzi się z tkanki pozanabłonkowej.
Jest odpowiednikiem raka, czyli nowotworu złośliwego wywodzącego się z tkanki
nabłonkowej! Leczenie w związku z tym jest zależne od stopnia zaawansowania i
typu histologicznego. Do wybrania sposobu leczenia konieczna jest kwalifikacja
onkologiczna.

6. Data: 2007-10-08 07:09:16

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nieprawda! (może pomyliłeś z mięśniakiem)
> Mięsak zawsze jest nowotworem złośliwym! i wywodzi się z tkanki
> pozanabłonkowej.

Kolego (?) nie ucz ojca dzieci robić. *Kolega* (confrere) Turpin jest
zdaje się hematopatologiem, szczególnie nawiedzonym typem patologia
(Montironi chyba mówił 'hematomaniacs'), więc powiada słusznie i
naukowo. Przyglądnij się DFSP albo łel diferensiated lajposarkoma, i
zobaczysz kto ma rację.

--
Krzysiek, EBP
Satrapa jest wcielonym postępem.

7. Data: 2007-10-08 12:22:33

Od: "Magiczna" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> zależy jaki to mięsak
Szczerze mowiac to nie wiem...
wyniki biopsji beda w okolicy 11/12.10
na skierowaniu do szpitala (Insytut Onkologii w Krakowie) jako rozpoznanie
napisane jest "sarcoma brachii (moglam cos przekrecic) sin susp"

Magiczna

8. Data: 2007-10-08 16:30:07

Od: " " <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magiczna <m...@b...pl> napisał(a):

> wyniki biopsji beda w okolicy 11/12.10
> na skierowaniu do szpitala (Insytut Onkologii w Krakowie) jako rozpoznanie
> napisane jest "sarcoma brachii (moglam cos przekrecic) sin susp"

Czyli znakiem tego miesak jest na razie tylko PODEJRZANY. Dorzuce tylko, ze
w mojej opinii doc. Janusz Rys z IO w Krakowie jest chyba najwybitniejszym
fachowcem od rozpoznawania miesakow tkanek miekkich w Polsce.

9. Data: 2007-10-11 07:35:24

Od: "Joanna" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stosuje się embulizacje miesiniakow, mam namiary na Wrocław - prywatny
szpital Euromedicare na ul. Pilczyckiej 144-8
tel. 071 35 66 401

http://www.gazeta.pl/usenet/

10. Data: 2007-10-11 11:58:50

Od: "Magiczna" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli znakiem tego miesak jest na razie tylko PODEJRZANY.
Dzisiaj byly wyniki histopatow, wyszlo ze jest to miesak anaplastyczny
(cokolwiek by to znaczylo).

Pregnyt (HCG)
byl kamien 13mm na nerce a teraz nie ma
Palec się nie zgina